‍ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان عنوان کرد:

خیران همیار همیشگی کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان گفت: پتانسیل ویژه خیران  در مناسبت های مختلف همراه دائم برنامه های کمیته امداد بوده است. فرهنگ وقف و کمک در کشورمان بخوبی جا افتاده است، هر خانواده یک کمیته برای کمک به هم نوعان خود است.

جاسم محمدی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان در گفتگو با خبرنگار سایت خبری پرسون، گفت: خیران لرستانی همیار همیشگی کمیته امداد بوده و هستند. پتانسیل ویژه خیران در مناسبت های مختلف همراه دائم برنامه های کمیته امداد بوده است. فرهنگ وقف و کمک در سرزمین مان بخوبی جا افتاده است، هر خانواده یک کمیته برای کمک به هم نوعان خود است.

وی در ادامه با اشاره به تهیه جهیزه برای دختران تحت پوشش این نهاد افزود: با تهیه جهیزیه مشکلی نداریم خیران پای ثابت این امر هستند و سالانه کمک بسزایی در خصوص تهیه لوازم الکترونیکی و فرش برای این جهیزیه ها می کنند. ختران ما در این نهاد در صورتی که سایر دختران تحت پوشش کمیته امداد لرستان نیز به سن ازدواج برسند، جهیزیه آنان تامین می شود و در اختیار قرار می‌گیرد.

محمدی ادامه داد: تمام تلاش خود را با همکاری خیران و نیکوکاران در راستای پرداخت کمک هزینه و اهدای جهیزیه بکار می‌گیریم و مشکلی برای تهیه جهیزیه نوعروسانی که در آینده به این نهاد معرفی شوند نداریم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان تصریح کرد: هفته گذشته نیز ۳۸۷ سری جهیزیه و ۸۱۹ فقره کمک هزینه جهیزیه نوعروسان و افراد تحت حمایت با اولویت مناطق محروم و سردسیر توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان اهدا و در این راستا ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شد.

براساس آمار کمیته امداد لرستان، این نهاد در چهار دهه خدمت بی منت و جهت تحکیم بنیان خانواده، برای تامین جهیزیه و کمک هزینه ازدواج ۳۳ هزار و ۹۵۵ نوعروس تحت حمایت اقدام کرده است.

اکنون ۹۰ هزار خانوار با جمعیت ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد لرستان است که از این مجموع ۶۷ هزار و ۸۰ نفر مددجوی معیشت بگیر هستند.

مهدی بیرانوند روژمان استان لرستان

227717