استاندار مرکزی:

۵۰۰ دانش آموز استان مرکزی در ایام کرونا به صورت حضوری تحصیل می‌کنند

استاندار مرکزی گفت: ۵۰۰ دانش‌آموز این استان به علت نبود دسترسی به شبکه اینترنت با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی در ایام کرونا به صورت حضوری تحصیل می‌کنند.

به گزارش سایت خبری پرسون، سید«علی آقازاده» روز سه‌شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: لازم است برای مشارکت در تهیه تبلت دانش‌آموزی و تجهیزات الکترونیکی آموزشی، استانداری مرکزی از محل اعتبارات ابلاغی و همچنین دفتر امور اجتماعی و سازمان برنامه بودجه استان همکاری کنند.
استاندار مرکزی گفت: اداره کل ارتباطات و و فناوری استان مرکزی نیز از فرصت ایجاد شده برای توسعه شبکه اینترنت و مخابرات در سطح استان استفاده کند.
آقازاده افزود: نفوذ مطلوب شبکه شاد در اقصی نقاط استان منجر به موفقیت آموزش و پرورش در این شبکه با کسب رتبه دوم در سطح کشور شده است.
وی اظهارداشت: رتبه خوب استان در شبکه شاد مرهون تلاش معلمان در تهیه فایل‌های آموزشی و نیز همکاری اولیای دانش آموزان بوده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی نیز گفت: یک هزار و ۴۳۶ مدرسه در استان مرکزی به شبکه ملی ارتباطات متصل هستند که تجهیزات از سوی وزارت ارتباطات نصب و تا مدت ۲ سال نیز ۳۰ گیگ اینترنت رایگان دارند.
«لادن مهدوی هزاوه» افزود: ۷۴۱ نقطه روستایی در استان مشکل دسترسی به شبکه اینترنت دارند و ۷۸ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار در استان به این شبکه دسترسی دارند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی گفت: ترافیک اینترنت در شبکه شاد و دانشگاه‌ها رایگان است و در نقاطی که مشکل وجود دارد به خاطر استفاده کاربران از فیلترشکن است.

سرپرست آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: استان مرکزی رتبه دوم دسترسی به سامانه آموزشی شاد را بعد از استان قم کسب کرده است.
«بهرام حسین آبادی» افزود: اکنون ۹۲ درصد دانش آموزان استان در سامانه شاد عضو هستند که این سامانه آموزشی بزرگترین سامانه تحصیلی در خاورمیانه است.
وی اظهارداشت: تولید محتوای برای همه کتاب‌ها درسی برای سامانه آموزشی شاد از آغاز آموزش غیرحضوری در استان شروع شده است.
سرپرست آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: ۷۰۰ فایل آموزشی در مرحله اول و ۶۰۰ فایل آموزشی در سال جدید تهیه در استان شده است.

حسین آبادی افزود: اکنون ۴۲۳ مدرسه در استان مرکزی به صورت حضوری فعالیت آموزشی دارند که با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.
وی اظهارداشت: اکنون دانش آموزان شهرهای آشتیان و محلات با کمک خیران و نهادهای حمایتی به تجهیزات آموزش الکترونیکی مجهز شده اند.
سرپرست آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: امسال پنج هزار دانش آموز به شمار دانش آموزان استان اضافه شده که باید ۲۰ مدرسه جدید برای تحصیل آنان ایجاد شود.
وی اظهارداشت: استان مرکزی در بین ۱۰ استان اول در نرخ گذر است و در حوزه نرخ آموزش نیز در جایگاه اول قرار دارد.
سرپرست آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: ۹ درصد از دانش آموزان استان مرکزی نیز در هنرستان‌ها تحصیل می‌کنند.

۲۳۶ هزار دانش‌آموز در۲ هزار و ۲۶۹ مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.

226469