استاندار کردستان خبر داد:

اعطای وام 15 میلیونی به دستفروشان سنندج/ فعالیت دستفروشان در پیاده راه فردوسی شبانه می شود

استاندار کردستان گفت: برای تامین بخشی از نیازهای دستفروشان در شهر سنندج به هر کدام از این افراد 15 میلیون تومان وام به با سود 4 درصد اعطا خواهد شد.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، بهمن مرادنیا؛ استاندار کردستان امروز در نشست با نمایندگان دستفروشان شهر سنندج در سخنانی عنوان کرد: دست فروشان جزوی از بازار هستند و نمی توان آنها را نادیده گرفت و برای ساماندهی بهتر و اصولی تر این قشر باید با برنامه ریزی پیش برویم.

استاندار کردستان در ادامه تاکید کرد: لذا برای تامین بخشی از نیازهای دستفروشان در شهر سنندج به هر کدام از این افراد 15 میلیون تومان وام به با سود 4 درصد اعطا خواهد شد.

مرادنیا با اشاره به اینکه هدف از پرداخت این وام رفع بخشی از مشکلات دستفروشان به علت بیماری کرونا می باشد، گفت: بعد از بهره‌برداری از پیاده‌راه فردوسی، اجازه فعالیت روزانه به دستفروشان داده نخواهد شد اما براساس برنامه‌ریزی انجام گرفته در قالب «شب بازار»، امکان فعالیت آنان وجود دارد.


بیشتر بخوانید؛

هشدار به خریداران تلفن همراه از دستفروشان

چگونه دختر دستفروش ستاره جشنواره ونیز شد؟


مدیر ارشد استان کردستان از اعطای 600 بسته معیشتی به دستفروشان سطح شهر خبر داد و بیان کرد: با این وجود در این مقطع از زمان که در حال ساماندهی خیابان فردوسی فردوسی هستیم، از دستفروشان درخواست می کنیم که نهایت همکاری را با ادارات متولی این امر داشته باشند.

استاندار کردستان گفت: طرح «شب بازار» می‌تواند ظرفیت خوبی برای فعالیت و ساماندهی دستفروشان باشد.

وی با اشاره به اینکه باید از پیاده راه فردوسی سنندج بعنوان یک ظرفیت گردشگری استفاده شود، عنوان داشت: برای ساماندهی دستفروشی در حال حاضر تنها راه ساماندهی این صنف فعالیت آنان در ساعات مشخصی از شب است.

مرادنیا در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: همه مردم به ویژه بازاریان، دستفروشان و... به نوعی در زیباسازی شهر سنندج نقش مستقیمی دارند.

آیین مهر ـ استان کردستان

225348

مطالب مرتبط