استاندار کردستان مطرح کرد:

کردستان پتانسیل تبدیل شدن به قطب دامپروری کشور را دارد/تولید سالیانه 40 هزار تن گوشت در استان

استاندار کردستان گفت: استان کردستان با توجه به ظرفیت های موجود می تواند به عنوان قطب دامپروری کشور مطرح شود.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، بهمن مرادنیا؛ استاندار کردستان امروز در مراسم بهره برداری همزمان از 5 طرح دامپروری بنیاد مستضعفان در شهرستان قروه بیان کرد: خوشبختانه بنیاد مستضعفان در بحث اشتغال زایی کارهای خوبی در کشور به ویژه در شهرستان قروه انجام داده است.

استاندار کردستان گفت: آمارهای موجود نشان می دهد که بخشی از نیازهای پروتئینی کشور توسط کردستان تامین می شود و این استان سالانه بیش از 40 هزار تن گوشت قرمز تولید می کند.

مرادنیا در ادامه سخنان خود تاکید داشت: لذا با توجه به مراتع مستعد و بسیار در کردستان از بنیاد مستضعفان درخواست داریم که توجه ویژه ای در این خصوص نسبت به این استان داشته باشد.

مدیر ارشد استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: 3 میلیون و 200 هزار دام در استان کردستان وجود دارد و از سوی دیگر سالانه 250 هزار تن شیر در این خطه تولید و روانه بازار مصرف داخلی و خارج از استان می شود.


بیشتر بخوانید؛

حمایت ۳۰۰ میلیاردی بانک کشاورزی از راه اندازی گاوداری شیری ۲۰۰۰ راسی در استان لرستان

انجام تست سل و بروسلوز در گاوداری‌های صنعتی شهرستان ارسنجان


محمد فرید سپری؛رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان نیز در این مراسم با اشاره به احداث گاوداری صنعتی «دشت گل» در قروه، گفت: این گاوداری در زمینی به مساحت 50 هکتار و با ظرفیت 5 هزار راس گاو در شهرستان احداث می شود که ظرفیت بسیار بالایی در امر اشتغالزایی خواهد داشت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان تاکید کرد: این گاوداری با توجه به مساحت و تجهیزات، بزرگترین گاوداری شیری در غرب کشور است که به صورت مستقیم برای 120 نفر ایجاد شغل خواهد کرد.

سپری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سالانه در این گاوداری۷۰۰ راس تلیسه، ۲۸ هزار تن شیر خام صنعتی و ۳۰۰ تن گوشت قرمز تولید خواهد شد و طبق طرح توجیهی با سیستم فری استال و ۲ واحد شیردوشی فعال ۳۲ راسی و ۱۰۰ راسی تکمیل می‌شود.

آیین مهر ـ استان کردستان

228223