مهاجم باتجربه بادران تهران در گفتگو با پرسون؛

شرایط بد اقتصادی باعث بهم ریختن تمرکز بازیکنان حرفه ای فوتبال شده است

احسان پیرهادی، مهاجم با تجربه بادران تهران از شرایط سخت اقتصادی و کرونایی و تاثیر آن بر ورزش کشور بویژه فوتبال سخن گفت.

به گزارش سایت خبری پرسون، مسابقات لیگ برتر و همچنین لیگ دسته یک فوتبال کشور در روزها و شرایط سخت کرونایی و اقتصادی در حال برگزاری است و احسان پیرهادی، مهاجم با تجربه بادران تهران که سابقه حضور در استقلال تهران را در کارنامه حرفه ای خود دارد در گفتگو با سرویس ورزشی پرسون از برگزاری مسابقات در این شرایط سخن گفت.

مهاجم بادران تهران در خصوص شرایط این تیم در لیگ دسته یک فوتبال کشور گفت: اوضاع تیم در این فصل از هر لحاظ به لطف خدا خوب است. از امکانات تیم گرفته تا کادر فنی و بازیکنان در شرایط مطلوبی هستیم و جزو مدعیان صعود به لیگ برتر بوده و انشاا. تیم را به لیگ برتر می آوریم.

بازیکن سابق استقلال تهران در خصوص شرایط کلی لیگ دسته یک گفت: شرایط مسابقات در لیگ دسته یک خوب است. اما متاسفانه به جز سه تیم که شرایط مالی مناسبی دارند، مبلغ قراردادهایی که با بازیکنان می بندند پایین آمده و با این وضع تورم اصلا جوابگوی نیاز بازیکنان نیست. درحالیکه مبلغ قرارداد بازیکنان در لیگ برتر به دلیل قانون منع جذب بازیکنان خارجی بالاتر رفته است و البته من از این موضوع ناراحت نیستم. فقط امیدوارم این حجم فاصله بین لیگ دسته یک و لیگ برتر کمتر شود.

پیرهادی در همین راستا ادامه داد: به نظر من در فوتبال کشور تفاوت چندانی میان بازیکنان وجود ندارد. برای مثال بازیکن از لیگ دسته یک به لیگ برتر می آید و با حضور در سطح اول فوتبال کشور خوش می درخشد و همین مساله برای بازیکنی که از لیگ دسته دوم به دسته یک می آید هم دیده می شود. لذا بازیکنان خیلی با هم تفاوت ندارند و تنها وجه تمایزشان در تیم و کادر فنی است که در آن و کنارشان توپ می زنند.

مهاجم سابق نساجی مازندران در خصوص پیشرفت در فوتبال کشور گفت: الان شرایط تیم ها در لیگ دسته دوم به نحوی است که اکثرا صنعتی شده و پول خوبی را خرج تیم می کنند و در نهایت به لیگ دسته یک صعود کرده و با توسعه و پیشرفت مجموعه و بازیکنان خوش می درخشند.


بیشتر بخوانید؛

قدرتمندانه با محمد نصرتی به لیگ برتر باز خواهیم گشت

علی دایی اسطوره فوتبال ایران/ الگوی من در دنیای فوتبال مهدی مهدوی کیاست


این بازیکن جوان و دوست داشتنی در خصوص برگزاری مسابقات زیر سایه کرونا گفت: ویروس کرونا بر نحوه و شرایط برگزاری مسابقات قطعا تاثیر می گذارد و با توجه به امکانات پایین در فوتبال کشورمان، بر کیفیت مسابقات اثر منفی می گذارد. این مساله حتی در برگزاری مسابقات لیگ برتر کشورمان نیز کاملا مشهود است.

مهاجم سابق مس رفسنجان ادامه داد: شیوع این ویروس باعث شده است تیم های بزرگ از نعمت حضور هوادارانشان محروم شوند و در بازی های مهمی که می توانستند شاهد حضور تماشاگر باشند، مسابقاتشان بدون هوادار برگزار می شود و به نظر من فوتبال بدون تماشاگر اصلا مزه ای ندارد. من در تیم نساجی مازندارن بوده ام و لذتی را که از حضور هواداران پرشور این تیم در ورزشگاه وطنی برده ام، اصلا قابل وصف نیست و این مساله برای تیم های دیگر نیز قابل ذکر است.

مهاجم پیشین سپیدرود رشت به بازیکن مورد علاقه اش در دنیای فوتبال نیز اشاره کرد و گفت: من در فوتبال داخی کشورمان عاشق علی دایی هستم و در خارج از کشور نیز کریستیانو رونالدو را دوست دارم.

وی در خصوص قرارداد بازیکنان در فوتبال کشور بیان کرد: به نظر من بازیکن حرفه ای فوتبال به غیر از این ورزش نباید شغل دیگری داشته باشد. اما متاسفانه در کشور ما بدلیل شرایط حاکم اقتصادی و اینکه باشگاه ها پول کافی به بازیکن نمی دهند، لذا بازیکن مجبور است شغل دیگری هم در کنار فوتبال داشته باشد که این دیگر ورزش حرفه ای نمی شود.

احسان پیرهادی در پایان گفت: امیدوارم هرچه زودتر ویروس کرونا نه تنها در ایران بلکه در کل جهان نابود شود و دیگر شاهد از دست رفتن عزیزانمان نباشیم. شک ندارم این فصل با تیم منسجم و خوب بادران به لیگ برتر صعود خواهیم کرد و از مدیریت باشگاه و کادر فنی زحمتکش تیم تشکر می کنم.

گفتگو از محمدرضا طارمی

223743

مطالب مرتبط