گفتگوی جنجالی بازیکن سابق پرسپولیس با پرسون؛

جدایی از پرسپولیس به دلیل فشار لیدرها از روی سکو/ جای فردوسی پور در تلویزیون خالی است

سامان آقازمانی بازیکن محبوب پرسپولیس در سالیان اخیر دلیل جدایی اش از این تیم را فشار لیدرهای این باشگاه عنوان کرد و جای فردوسی پور را در این روزهای فوتبال کشور خالی دانست.

سامان آقازمانی بازیکن محبوب و سابق پرسپولیس در فاصله چند روز مانده به فینال لیگ قهرمانان آسیا در گفتگوی جنجالی با سرویس ورزشی پرسون گفت: مسابقات لیگ برتر و لیگ دسته یک به دلیل شیوع ویروس کرونا در این فصل با تاخیر آغاز شد و عدم حضور تماشاگران در ورزشگاه ها بر کیفیت مسابقات تاثیر گذاشته و به نظر من لیگ بدون تماشگر بی روح و کسل کننده است. بسیاری از تیم ها نیز با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنند و این مشکل در باشگاه پرسپولیس نیز دیده شد که علیرغم قهرمانی در لیگ برتر هم نتوانست برخی از بازیکنانش را حفظ کند. اما همین که با این شرایط مسابقات در حال برگزاری است، جای امیدواری دارد و ما می توانیم از این سختی ها بهترین بهره را ببریم و فوتبال در این روزها به نوعی دلخوشی برای مردم است که می تواند باعث حال خوبشان شود و باعث گردد کمتر به کرونا و شرایط سخت حاکم بر جامعه بیندیشند.

وی در خصوص وضعیت کنونی باشگاه پرسپولیس گفت: پرسپولیس در مسابقات آسیایی بهترین نتایج را کسب کرد و آقای گل محمدی به خوبی توانست با حضور بازیکنان جدید تیم را هماهنگ سازد و شاهد نمایش خوبی از پرسپولیس بودیم. اما متاسفانه در مسابقه فینال آسیا با بدشانسی روبرو شده و آن هم محرومیت سه بازیکن کلیدی تیم یعنی احسان پهلوان، وحید امیری و عیسی آل کثیر است. این بازیکنان خط حمله پرسپولیس را تشکیل می دهند و الان تیم در خط جلو با مشکل مواجه شده است. امیدوارم باشگاه بتواند در این مورد بازیکن خارجی جذب کند و البته این مستلزم همکاری دولت و وزارت ورزش است. مگر ما چندبار می توانیم به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه یابیم و به نظر من باید همه دست به دست هم دهیم و همت کنیم تا پرسپولیس قهرمان آسیا شود.

هافبک جنگنده پرسپولیس در سال های اخیر ادامه داد: پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات چند مهره کلیدی خود را مخصوصا در خط حمله از دست داد و متاسفانه در جذب بازیکن و نیز در ادامه با محرومیت بازیکنان تازه وارد با مشکل مواجه شد. امیدوارم بازیکنان جایگزین با اعتماد به نفس و انگیزه ای که سرمربی تیم به آن ها می دهد، در فینال لیگ قهرمانان خوش بدرخشند.

آقازمانی در خصوص مشکلات مدیریتی سال های اخیر در دو باشگاه محبوب پایتخت گفت: مشکلات مدیریتی متاسفانه نه تنها در فوتبال بلکه در کل جامعه ما وجود دارد. این مشکلات در سرخآبی های پایتخت به واسطه هواداران بی شماری که دارند و کانون توجه اهالی فوتبال در کشور هستند، نمود بیشتری پیدا می کند. مدیری که در یک فصل به باشگاه می پیوندد، نیاز به زمان دارد تا با فضای لیگ و مجموعه آشنا شود و متاسفانه در کشور ما چنین فرصتی به او داده نشده و به سرعت مدیریت تغییر می کند. متاسفانه هیچکس و هیچ چیز سرجای خودش نیست و از یک دندانپزشک گرفته تا مسئول روابط عمومی و حراست به عنوان مدیرعامل باشگاه انتخاب می شوند. همین امر سبب می شود تا آن شخص دیرتر بتواند با شرایط مجموعه آشنا شده و خودش را با آن شرایط وفق دهد و همین امر سبب می شود تا تیمی که می خواهد به خودش بیاید و نتیجه بگیرد، با مشکل مدیریتی مواجه گردد و نهایتا بازیکنان و سرمربی از تیم جدا می شوند که نهایتا به ضرر باشگاه تمام خواهد شد.


بیشتر بخوانید؛

پرسپولیس شایسته قهرمانی در آسیاست/ عده ای دوست ندارند این تیم قهرمان شود​

فوتبال دنیا به مارادونا مدیون است/ امیدوارم حسرت امتیازهای از دست رفته را نخوریم

مگر محبوب تر از عادل فردوسی پور هم هست؟


بازیکن سابق پرسپولیس در خصوص حضور این تیم در فینال لیگ قهرمانان آسیا گفت: پرسپولیس با همت مثال زدنی بازیکنان و حمایت همه جانبه هواداران و نیز مدیریت باشگاه و فدراسیون فوتبال مانند دوره قبل به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه یافت. ما باید از فینال دوره قبل درس بگیریم و تجربه کسب کنیم که دیگر این فینال را از دست ندهیم. چراکه این دیدار به صورت تک بازی و در قطر برگزار می شود و ما می توانیم از خستگی تیم های شرق آسیا که هم اکنون مشغول رقابت هستند، استفاده کنیم. تنها مشکل پرسپولیس در این دیدار نبود چند بازیکن کلیدی تیم است که بازیکنان جایگزین باید با همت و از خودگذشتگی تمام، جای خالی آن ها را پر کنند تا پرسپولیس بتواند برای نخستین بار قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شود.

وی در خصوص تجربه بازی در تیم پرسپولیس بیان کرد: من چهار سال خوب را در تیم بزرگ پرسپولیس گذراندم. زمانیکه من در پرسپولیس بازی می کردم و با توجه به سن کمی که داشتم، تقریبا به آچارفرانسه تیم تبدیل شده بودم و در پست های مختلف و هر پستی که من احتیاج بود، به میدان می رفتم و از جان و دل برای تیم مایه می گذاشتم. در پرسپولیس دست، بینی، ابرو و گوشم شکست و با عشقی که به تیم داشتم و هنوز هم دارم بازی می کردم و وظیفه خودم می دانستم که از دل و جان برای تیمم بجنگم و هنوز هم به پرسپولیس به عنوان یک عشق نگاه می کنم. متاسفانه سال آخر حضورم در پرسپولیس خوب نتیجه نگرفتیم و در ادامه روی سکوها از من حمایت نشد و من با سن کمی که داشتم، به نوعی با ناپختگی خرج لیدر را ندادم و آن ها شروع به فحاشی به من کردند و عدم نتیجه گرفتن تیم را به گردن من انداختند و در حق من بی انصافی شد. لذا ناچارا و با اینکه هنوز سه سال دیگر با تیم قرارداد داشتم، از تیم محبوبم جدا شدم تا خاطره خوبی از من در ذهن هواداران باقی بماند. چراکه در دو فینال حذفی با آن ها جشن قهرمانی گرفتیم و من نخواستم خاطره بدی از من در پرسپولیس به یادگار بماند.

بازیکن سابق صبای قم درخصوص منحل شدن برخی تیم های ریشه دار و مطرح لیگ برتر گفت : متاسفانه همانطور که گفتم فوتبال ما با مشکل مدیریت روبرو است و اشخاصی که از جنس فوتبال و کاربلد نیستند، در صدر یک مجموعه قرار می گیرند. در این ارتباط باید به عقب تر بازگردیم و رئیس جمهور وقت، آقای احمدی نژاد امتیاز برخی تیم ها را در حالیکه عملکرد فوق العاده ای داشتند به شهرستان ها سپردند و بدتر از آن هیچ مدیر لایقی را برای تیم ها انتخاب نکرده و حمایتی نیز نکردند و متاسفانه تیم های بزرگی چون نفت تهران، صبای قم و حتی پاس همدان و بسیاری تیم های دیگر منحل شدند و به همین دلیل بازیکنان بسیاری از صفحه فوتبال کشور محو گردیدند.

وی در خصوص محرومیت ناجوانمردانه مهاجم تیم پرسپولیس گفت: من با عیسی آل کثیر یکسال در نفت تهران همبازی بودم. ایشان بسیار بازیکن سخت کوش و متعصب و چارچوب شناس خوبی است و الحمدالله که توانست خیلی زود در ترکیب پرسپولیس جا بیفتد و در دل هواداران جا باز کند. اما متاسفم که به ناحق عیسی را محروم کردند و بسیار حیف است که این بازیکن را در فینال لیگ قهرمانان نداریم. عیسی شادی گل مخصوص خودش را چندین سال است که داشته و به نظرم چون شرایط تیم پرسپولیس خاص و حساس بود، چشم تمام هواداران فوتبال به این تیم دوخته شده بود که متاسفانه دشمنان تیم توانستند ضربه مهلکی به بدنه تیم بزنند و باعث محرومیت ناجوانمردانه مهاجم خوبی همچون عیسی آل کثیر شوند و در واقع به فوتبال ملی ما آسیب بزنند.

آقازمانی در خصوص شرایط کنونی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: تیم ملی شرایط خوبی دارد و دو بازی دوستانه موفق را انجام داده است. الان زمان انتقاد نیست و باید از تیم ملی و آقای اسکوچیچ حمایت کنیم تا بتوانیم یک تیم ملی پرقدرت داشته باشیم و از مسابقات گروهی مقدماتی جام جهانی به سلامت عبور کنیم. چون به تمام امتیازات ممکن جهت صعود تیم نیاز داریم و توقع از ایشان بسیار بالاست و امیدوارم ایشان بتواند این توقعات را به امید خدا برآورده سازند.

آقازمانی در پایان در خصوص تعطیلی برنامه نود و حواشی اخیر پیش آمده نیز گفت: به نظر من عادل فردوسی پور یکی از توانمندترین، بهترین و بادانش ترین گزارشگر و مجریان ورزش فوتبال بود که کارش را به بهترین نحو انجام می داد. ایشان توانسته بود دست بسیاری از دلالان و گروه های مافیای فوتبال را ببندد و حتی توانسته بود دست بسیاری از مدیران نالایق را رو کند و تا آنجاییکه می توانست، به فوتبال کشور خدمت کرد. اما در نهایت مورد بی مهری و بی انصافی مسئولین وقت شبکه سوم سیما واقع شد و جای ایشان واقعا در فوتبال ایران خالیست. آقای فردوسی پور می توانستند به رشد فوتبال ایران کمک کنند که متاسفانه نگذاشتند به دلایل واهی فعالیتش را ادامه دهد و امیدوارم ایشان را به زودی زود در قاب تلویزیون کشور ببینیم.

گفتگو از محمدرضا طارمی

223111

مطالب مرتبط