علی دایی در فهرست مربی گری نساجی مازندران

هنوز چند ساعت بیشتر از خداحافظی وحید فاضلی از تیم نساجی مازندران نگذشته است که طبق معمول در سکوت مدیران باشگاه اسامی مختلفی به عنوان سرمربی جدید این تیم توسط هواداران، کاربران شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های ورزشی ردیف شده است که در میان آنها نام علی دایی و مجید جلالی هم دیده می‌شود.

به گزارش سایت خبری پرسون، وحید فاضلی سرمربی جوان نساجی که اندکی پیش از آغاز لیگ بیستم سکان نساجی را با رفتن ناگهانی محمود فکری به استقلال تهران در دست گرفت ، شامگاه جمعه پس از تساوی تیمش با ماشین سازی تبریز در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر به رختکن بازیکنان رفت و از سرمربیگری کناره گرفت.

مساوی کردن نساجی با ماشین سازی قعرجدولی آن هم در ورزشگاه خانگی برای هواداران متعصب و صبور این تیم سنگین بود. نساجی پنج بازی قبل از ماشین سازی را هم بدون برد به پشت سرگذاشته بود و هر بار نیز کادر فنی وعده بهتر شدن و نتیجه گیری در بازی های بعدی را مطرح می کردند ولی دستیابی به تساوی ۱ بر ۱ مقابل تیمی که در جایگاه شانزدهم جدول ۱۶ تیمی لیگ برتر قرار دارد ظاهرا حتی برای خود سرمربی جوان نساجی هم پذیرفتنی نبود.

فاضلی با نساجی بیگانه نبود چون هنگامی که فکری به عنوان سرمربی در نیمه دوم لیگ نوزده این تیم را مدیریت می کرد ، به عنوان دستیار در کنارش بود و به همین دلیل هم پس از رفتن فکری به استقلال به عنوان دم دستی ترین گزینه سرمربی نساجی شد و هدایت کادر فنی این تیم را بر عهده گرفت. او در ۱۱ بازی لیگ بیستم ۲ پیروزی ، سه مساوی و ۶ شکست برای نساجی به دست آورد که نتیجه آن ۹ امتیازی شد که تنها نماینده استان های شمالی را در جایگاه چهاردهم جدول لیگ بیستم قرار دارد. چنین نتیجه ای حداقل در مقایسه با ۲ فصل قبلی که نساجی در لیگ برتر حضور دارد ، بی سابقه بوده است.

کارشناسان فوتبال می گویند شاید به خاطر چنین نتیجه ای بوده است که فاضلی جوان حتی صبر نکرد تا کناره گیریش را مکتوب کرده و رسما استعفا دهد. او ترجیح داد برای کم کردن آتش احساسات هواداران نساجی در همان رختکن از بازیکنان خداحافظی کند؛ حتی اگر برخی در شبکه های اجتماعی نبود استعفا نامه را به برکناریش از سرمربیگری تعبیر کنند.

حال با رفتن این سرمربی جوان ولی ناکام از نساجی ، گمانه زنی در شبکه های اجتماعی ، میان هواداران و رسانه های ورزشی در باره گزینه های جایگزین فاضلی شدت گرفته است. بعضی از این گمانه زنی ها هم به نشست های پیدا و پنهان هیات مدیره تیم به صورت انفرادی و جمعی مستند می شود.


بیشتر بخوانید:

پشت پرده لغو بازی پرسپولیس تهران برابر نساجی مازندران چه بود؟


اگر چه صاحب اختیاران تیم نساجی تاکنون حتی در باره وضعیت استعفای علی امیری مدیرعامل این تیم و کناره گیری وحید فاضلی اظهار نظر رسمی نکرده اند ، ولی بی اختیارها تاکنون چندین گزینه را برای نیمکت این تیم با سابقه مازندرانی ردیف کرده اند. اگر چه گنجاندن نام هایی چون صمد مرفاوی ، فراز کمالوند ، نادر دست نشان و اکبر میثاقیان چندان تعجب برانگیز نیست ولی معرفی علی دایی معروف به شهریار فوتبال و کاپیتان اسبق تیم ملی و مجید جلالی معروف به آقا معلم که قبلا سرمربیگری نساجی را تجربه کرده ، هم نشانگر انتظارات از هیات مدیره باشگاه نساجی پس از فاضلی است و هم می تواند سطح توقع هواداران را افزایش دهد.

اگر چه کارشناسان فوتبال مازندران معقتدند که مطرح کردن نام علی دایی بیشتر جنبه تبلیغاتی برای هیات مدیره نساجی را دارد تا وزنشان را بالا برده و از زیر بار مسئولیت پاسخگویی به نتایج ضعیف تیم به هواداران طفره بروند ، ولی واقعیت این است که وقتی توقع هواداران بالا برود آن وقت به گزینه های دم دستی راضی نخواهند بود و هر بازی جدید تیم را با گزاره " اگر علی دایی بود " تحلیل خواهند کرد.

حضور علی دایی در تیم نساجی تا حدود زیادی غیرممکن است چرا که شهریار فوتبال در ابتدای لیگ بیستم پیشنهاد چندین تیم لیگ برتری مانند تراکتور سازی تبریز و سپاهان اصفهان را که از لحاظ مالی و امکانات و حتی بازیکنان چندین پله بالاتر از نساجی محسوب می شوند ، رد کرد. سابقه آقای گل در کسوت سرمربیگری تیم هایی چون پرسپولیس تهران، نفت تهران، سایپا تهران و صبا قم هم نشان می دهد که وی تمایلی به نشستن بر روی نیمکت تیم های شهرستانی ندارد و بیشتر ترجیع می دهد که در پایتخت و در کنار خانواده اش فعالیت فوتبالی داشته باشد.

صرفنظر از همه این ها ، علی دایی هم اکنون در حال مذاکره با تیم " اورتون " انگلیس برای پیوستن به نیمکت مربیگری این تیم اروپایی است ، برنامه ای که خودش هم آن را تایید کرد . گذشته از این ، بعید است هیات مدیره نساجی مازندران که این روزها با نام شهریار فوتبال به عنوان گزینه سرمربیگری تیمشان در رسانه ها و شبکه های اجتماعی مواجه شده اند ، اصلا تماسی با وی گرفته باشند ، چون اگر چنین تماسی برقرار می شد ، قطعا ارزش تبلیغاتی رسانه ای کردن رسمی نام چنین ستاره ای برای مربیگری چندین برابر طرح غیررسمی نامش بود ، چیزی که هیچ آدم عاقلی آن را پنهان نمی کند.

اقا معلم ؛ شاید !

اگر چه کارشناسان فوتبال مازندران نشستن علی دایی روی نیمکت نساجی را غیرممکن می دانند ، ولی شانس نساجی برای حضور مجید جلالی معروف به آقا معلم را کاملا رد نمی کنند. به اعتقاد آنها شاید بتوان آقا معلم را یکی از گزینه های محتمل تر از سایر گزینه ها برای نیمکت نساجی مازندران در نظر گرفت ، چرا که وی در نیم فصل دوم لیگ هیجدهم پس از رفتن جواد نکونام یک نیم فصل هدایت این تیم شمالی را بر عهده داشت و نتیجه ای که گرفته بود تا حد زیادی نیز با بضاعتی که نساجی در آن زمان داشت ، رضایتخش محسوب می شد.

اگرچه جلالی در اواخر همان فصل نیز به دلیل مشخص نبودن مالکیت تیم و به عبارتی دو مالکیتی بودن نساجی با دلخوری عطای ادامه کار در این وضعیت را به لقایش بخشید و تیم را ترک کرد ، ولی با ثباتی که هم اکنون در مالکیت باشگاه ایجاد شد و با توجه به وضعیت که نساجی در میانه لیگ بیستم گرفتارش است ، به نظر می رسد مذاکره با جلالی برای هیات مدیره اولویت د اشته باشد. کارشناسان فوتبال هم بر این اعتقادند که آقامعلم در این وضعیت گزینه مطلوبی برای نساجی محسوب می شود و با تجربه و توانمندیش در کنار جذب چند بازیکن جدید می تواند چرخ تیم نساجی را به ریل برد بازگرداند.

جلالی تاکنون در بیشتر تیم هایی که هدایتشان را بر عهده داشت از جمله گل گهر سیرجان در فصل گذشته ، موفق شد با استفاده از تجارب گرانبهایش آنها را از قعر جدول و سقوط به لیگ دسته یک نجات دهد تا بعدا بتوانند مانند گل گهر این روزها به مدعی لیگ تبدیل شد ، در برابر تیم های قدر یکه تازی کنند.

یکی از امتیازات دیگر آقامعلم برای سرمربیگری نساجی هم آشنایی هواداران با این سرمربی و تجربه نستبا خوشی است که با او دارند و به همین خاطر است که بسیاری از افرادی که دستی در فوتبال دارند می گویند جلالی از جمیع جهات مناسب ترین گزینه برای نساجی است و اگر اتفاق غیرمنتظره ای رخ ندهد از همین الان باید او را روی نیمکت نساجی دید.

سایر گزینه‌ها
نادر دست نشان که هم اکنون هدایت تیم " رایکا " بابل بر عهده دارد ، از دیگر گزینه هایی است که نامش طی ساعات گذشته مطرح شده است. او سابقه بازی و سرمربیگری در تیم نساجی را به عنوان یک قائمشهری یعنی خاستگاه اصلی تیم نساجی دارد. یکی از مطالبات جدی هواداران قائمشهری نساجی در لیگ بیستم گنجاندن بازیکنان و مهره های قائمشهری در کادر فنی این تیم بود. گاهی هم برخی از هواداران از این که تیم از مهره های قائمشهری در فصل جاری خالی شده ، انتقاد کردند.

اگر چه دست نشان می تواند گزینه مورد قبول هواداران باشد و موضع قائمشهری ها را در تیم تقویت کند ، ولی با توجه به روند صعودی تیم رایکا در رقابت های لیگ یک و رقابت نانوشته ای که بین تیم های بابلی و قائمشهر پیش از رفتن نساجی به لیگ برتر وجود داشت ، نمی توان شانس زیادی برای این چهره فوتبال قائمشهری در تیم نساجی در نظر گرفت.

کارشناسان فوتبال بر این اعتقادند که نادر دست نشان اگرچه یکی از گزینه های نسبتا مطلوب برای تیم بحران زده نساجی مازندران در شرایط فعلی به دلیل آشنایی که با وضعیت تیم و داشته های باشگاه دارد، باشد؛ ولی ورودش ناخواسته این تیم را وارد حواشی ای می کند که سرانجام خوبی برای این تیم به دنبال نخواهد داشت و از حالا می توان پیش بینی کرد که در صورت پیشنهاد نیز وی هدایت نساجی را نخواهد پذیرفت.
فراز کمالوند یکی از مربیان جوان و موفق ایران نیز از گزینه های مطرح برای نیمکت نساجی مازندران است. او نیز در شرایط فعلی هدایت تیم شاهین بوشهر را در لیگ یک بر عهده دارد و تیمش تاکنون نتیجه خوبی را در این رقابت ها کسب کرده است. به نظر نمی رسد این مربی هم پیشنهاد هیات مدیره نساجی را با وجود مشکلاتی که تیم در جدول دارد و بازیکنانی که در اختیار باشگاه حداقل تا پایان نیم فصل اول قرار دارند، بپذیرد.
علاوه بر این ، آوردن کمالوند به نساجی مازندران نیاز به رایزنی با هیات مدیره باشگاه شاهین بوشهر و کسب رضایت آنها دارد و پیش بینی می شود که با وضعیت خود شاهین در جدول رقابت های لیگ یک، هیات مدیره این باشگاه حاضر به قبول چنین پیشنهادی باشد.

از صمد مرفاوری و اکبر میثاقیان هم به عنوان دیگر گزینه های سرمربیگری نساجی مازندران یاد می شود. مرفاوی که پیش از این سمت مدیر فنی نساجی را در کارنامه اش دارد هم اکنون دستیار محمود فکری در استقلال تهران است و آبی پوشان نیز تا اینجای کار در لیگ برتر نتایج خوبی را با کادر فنی خود کسب کرده اند و با یک بازی کمتر با ۱۹ امتیاز رده دوم جدول لیگ برتر را در اختیار دارند و امیدوارند بتوانند پس از حدود یک دهه ناکامی برای رسیدن به قهرمانی حداقل در فصل جاری این آرزوی هواداران را محقق کنند. با توجه به این وضعیت به نظر نمی رسد که مرفاوی در چنین شرایط حساسی نیمکت تیمش را تنها بگذارد و بخواهد به تیمی برود که در قعر جدول قرار دارد.
علاوه بر این ، تیم هایی که تاکنون صمد مرفاوی هدایت آنها را بر عهده داشت از جمله صبای قم نشان داد که وی از لحاظ فنی در حد سایر گزینه های مطرح برای نساجی مازندران نیست و نمی تواند این تیم را از قعر جدول نجات دهد و شاید هم در صورت آمدن همانند صبای قم این تیم را نیز از لیگ برتر به لیگ یک بکشاند.
اکبر میثاقیان که اصالت شمالی دارد، تنها گزینه ای است که در حال حاضر با هیچ تیمی کار نمی کند . او سوابق خوبی در هدایت تیم های بحران زده در کارنامه اش دارد و در طول دوران مربیگری خود موفق شد تا ۶ تیم را از لیگ یک به لیگ برتر بیاورد که شموشک نوشهر یکی از آنها بود . میثاقیان سابقه سرمربیگری خونه به خونه بابل را دارد که هم اکنون با عنوان رایکا در لیگ دسته یک حضور دارد.

این مربی با سابقه ایران در فصل جاری رقابت های فوتبال ایران با هیچ تیمی قرارداد ندارد و به نظر می رسد یکی از دهها مربی بیکاری است که شاید در صورت پیشنهاد از سوی هیات مدیره به نساجی مازندران ، آن را بپذیرد .

نساجی مازندران از ۱۱ هفته رقابت های لیگ برتر هم اکنون با ۹ امتیاز در رده چهاردهم جدول این رقابت ها قرار دارد. با توجه به وضعیت نساجی در جدول رقابت های لیگ برتر و اعتراض شدید هواداران به نتایج ضعیف این تیم که استعفای مدیرعاملش را نیز به دنبال داشت، هیات مدیره این باشگاه بناچار باید طی ۲۴ ساعت آینده یکی از گزینه های مطرح را به عنوان سرمربی اعلام کند.

228628

مطالب مرتبط