نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس  گفت:

کمبود اعتبارات، سد آبسرده  را به فرودگاه خیالی بروجرد پیوند میزند

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس گفت: بودجه بقدری کم است که  نمی شود یک پلان از پروژه سد را انجام داد. با اعتبارات قطره چکانی و تخصیصی که ۱۰ سال طول می‌کشد هیچ وقت صاحب سد نمی‌شویم.


فاطمه مقصودی نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس در گفتگو با خبرنگار سایت خبری پرسون، اظهار داشت: سد یک سازه بشری مهم در سرزمینهای آبخیز است که باید آن را یک علم بزرگ بدانیم که متاسفانه این علم را بواسطه لجاجت های تاریخی که بین طایفه گری دو شهر مرکز استان و بروجرد بوده از ما گرفته اند. همان تخصیص قطره چکانی بودجه که درست به شهر بروجرد نمی رسد. سد آبسرده کم کم به فرودگاه خیالی بروجرد می پیوندد چرا که بیش از 10 سال است که از شروع ساخت و احداث پروژه سد آبسرده می‌گذرد اما متاسفانه در این مدت پیشرفت چندانی نداشته است و با این اعتباراتی که برای این پروژه عظیم در نظر گرفته می‌شود تا سالیان سال از سد آبسرده بهره‌برداری نخواهد شد.

وی افزود: بودجه بقدری کم است که نمی شود یک پلان از پروژه سد را انجام داد. با اعتبارات قطره چکانی و تخصیصاتی که ۱۰ سال طول می‌کشد هیچ وقت صاحب سد نمی‌شویم؛ شهرستان بروجرد با حدود ۴۰۰ هزار نفر جمعیت در سال‌های آینده به طور حتم با مشکلات بی آبی مواجه می‌شود.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس عنوان کرد: فکر و برنامه ای نبوده و نیست چرا که مسئولین مرتبط اهمیتی به منطقه لرستان بخصوص بروجرد نمی دهند. باید برای رفع کم آبی و بی آبی شهرستان بروجرد فکر اساسی کرد از مسئولان توقع داریم به این امر مهم توجه داشته باشند.

وی تصریح کرد: امروز اقتصاد آب یک علم است که این علم را از ما گرفته اند و هیچ توجهی به تقاضاهای ما دراین مورد ندارند. نباید کار را به دقیقه ۹۰ موکول کنیم بیش ازاین وقت تلف شود دیگر نمی شود کاری کرد. اگر کسی اقتصاد آب را در نظر نگیرد و نتواند آن را برای نسل‌های بعد و اهداف مهم اقتصادی و فصل خشکسالی ذخیره کند ضرر خواهد کرد بنابراین مسؤلان باید توجه خاصی به سد آبسرده و سد شهید بروجردی داشته باشند تا بتوانیم برای آبادانی و رونق استان لرستان و شهرستان بروجرد گام‌های بزرگ و مثبتی برداریم.

مهدی بیرانوند روژمان- استان لرستان

223657