نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس گفت:

احداث شهرک گلخانه ای در بروجرد/ صدها فرصت شغلی ایجاد می شود

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس از احداث شهرک گلخانه ای خبر داد و گفت: این پروژه برای تمام مردم بروجرد است جوانان باید آینده شغلی داشته باشند که با این پروژه این امر محقق خواهد شد. و ۱۰هزار دام و ۵۰ هکتار پروژه گلخانه ای چرخ شغلی صنعتی بروجرد را سرعت می بخشد.

عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد و اشترینان در گفتگو با خبرنگار سایت خبری پرسون، در رابطه با احداث شهرک دامپروری و شهرک گلخانه‌ای در شهرستان بروجرد اظهار داشت: ایجاد صدها فرصت شغلی برای جوانان بومی شهرستان بروجرد و روستاهای حومه بزودی کلید می خورد.

گودرزی افزود: این پروژه یک آینده سازی است، برای نسل جوان شهر مخصوصا افرادی که بیکار شده اند و یا تازه وارد بازار کار می شوند ما با این پروژه توسعه پایدار اقتصادی شهرستان را تثبیت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: پیرو جلساتی که در هفته‌های اخیر داشتیم بنا شد که شهرک گلخانه‌ای و دامپروری به زودی در شهرستان بروجرد به بهره‌برداری برسد که برای انجام برنامه جدید و احداث شهرک دامپروری تیمی از سوی سازمان اقتصادی کوثر به شهرستان بروجرد سفر کردند تا از نزدیک روند این پروژه را دنبال کنند. در این دیدار که با حضور فرماندار شهرستان بروجرد و سایر مسئولان مرتبط انجام گرفت جمع بندی کار پروژه شهرک دامپروری و گلخانه‌ای به ثبت رسید.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس عنوان کرد: در این دیدار مقرر شد شهرک گلخانه‌ای در مساحت ۵۰ هکتار و شهرک دامپروری در مساحت ۶۰ هکتار در شهرستان بروجرد احداث شود. هدف ما جذب نیرو و رفع بیکاری و کمک به توسعه پایدار اقتصادی بروجرد است.


بیشتر بخوانید؛

افتتاح اولین مرکز مشاوره خدمات کارآفرینی در زمینه کشاورزی، باغداری و دامپروری


گودرزی با عنوان اینکه تعطیلی شهرک صنعتی و فلج شدن اقتصاد شهر باعث بیکارشدن خیلی از جوانان شده است، گفت: با اجرایی کردن این پروژه قدری این مشکل حل خواهد شد. از اکنون هشدار می دهم مسئولینی که برای پیشبرد و جذب نیرو انتخاب می شوند نباید تبعیضی در استخدام ایجاد کنند، فامیل بازی نداریم این پروژه برای تمام مردم بروجرد هست جوانان باید آینده شغلی داشته باشند که با این پروژه این امر محقق خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: دوشغله ها حق حضور در این پروژه را ندارند و فقط جوانانی که بیکار هستند باید حضور داشته باشند. ای کاش این طرح را دو سال قبل اجرایی می کردند وقت زیادی را از دست دادیم اما امیدواریم با همکاری مسئولین مرتبط این امر هرچه زودتر انجام شود.

گودرزی تاکید کرد: این پروژه با سرمایه گذاری سازمان اقتصادی کوثر انجام می‌شود به این صورت که شهرک دامپروری در دو فاز ۵ هزار راسی جمعا ۱۰ هزار راس دام سنگین و شهرک گلخانه‌ای نیز در سه فاز مجزا تشکیل شود و هر فاز ۱۵ هکتار است که حدود ۵۰ هکتار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته مقرر شد تا استعلام‌های استان ظرف کمتر از بیست روز آینده انجام شود و بعد از تحویل نهایی زمین، بلافاصله سرمایه گذار پروژه را آغاز خواهد کرد.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس تصریح کرد: برای اجرای این پروژه بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز است و حداقل ۵۰۰ فرصت شغلی مستقیم در این دو پروژه ایجاد می‌شود که صدها فرصت شغلی غیر مستقیم را نیز در پی خواهد داشت.

وی اظهار داشت: این دو پروژه می‌تواند سبب رونق کشاورزی در شهرستان بروجرد شود و همچنین اشتغالزایی را نیز به همراه خواهد داشت و می‌تواند ترغیبی برای دیگر علاقمندان و سرمایه گذاران در بخش‌های مختلف اقتصادی و تولیدی باشد که در واقع یک مزیت اقتصادی برای استان و شهرستان است.

مهدی بیرانوند روژمان- استان لرستان

223641