مدیر عامل کارخانه روغن خوراکی گچساران:

کارخانه روغن نباتی گچساران کلزای کشاورزان را خرید تضمینی می کند

مدیر عامل کارخانه روغن خوراکی گچساران گفت: امسال در قالب طرح کشت قراردادی، برای نخستین بار کلزای کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

به گزارش سایت خبری پرسون از کهگیلویه و بویراحمد، بنیامین هندیجانی مدیر عامل کارخانه روغن خوراکی گچساران افزود: در این طرح هنگام کشت با کشاورزان کلزا قرار داد منعقد می شود تا بهره برداران بدون دغدغه و با خیال راحت به کشت اقدام کنند.

وی بیان کرد: در قالب طرح کشت قرار دادی کلزای کشاورزان از سوی کارخانه روغن نباتی گچساران بالاتر از قیمت خرید تضمینی انجام می شود.

هندیجانی با اشاره به اینکه هزینه حمل کلزا از مراکز خرید تا کارخانه نیز برعهده کارخانه روغن است گفت: نمایندگان این کارخانه با استقرار در مرکز جهاد کشاورزی شهرها و بخش‌های کهگیلویه وبویراحمد آماده عقد قرار داد با کشاورزان هستند.
وی تصریح کرد: انجام خدمات مشاوره ای در مراحل کاشت تا برداشت از دیگر حمایت های این واحد تولیدی برای افزایش کمی و کیفی محصول دانه های روغنی کلزا در استان است.

به گفته مسئولان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد کشت دانه های روغنی کلزا در سه هزار هکتار از مزارع مناطق گرمسیری و سردسیری استان در حال انجام است.

۲ هزار و ۴۰۰ تن دانه های روغنی کلزا بهار و تابستان امسال در کهگیلویه و بویراحمد تولید شد.

مدیر عامل کارخانه روغن خوراکی گچساران تاکید کرد: روزانه ۱۰۰ تن انواع روغن در اندازه های مختلف در کارخانه روغن کشی این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف در استان های مختلف کشور می شود.

وی بیان کرد:کارخانه روغن کشی گچساران سالیانه همچنین ۹۶هزار عدد بطری مصرفی خود را تولید می کند.

هندیجانی ابراز داشت: کارخانه روغن کشی گچساران افزون بر تولید روغن وکنجاله که برای خوراک دام مصرف می شود یکهزار و۱۰۰ فرصت شغلی ایجاد کرده است.

بنیامین هندیجانی بیان کرد: طرح توسعه کارخانه روغن کشی گچساران در دست اجراست و با تکمیل آن افزون بر تنوع بخشی به تولید زمینه ایجاد فرصت های جدید شغلی ایجاد می شود.

کارخانه روغن نباتی گچساران سال۱۳۹۷ در زمینی به مساحت۱۰ هکتار به بهره‌برداری رسید.

منبع: ایرنا

221291