هر یک رای، کمک به اعتلای انقلاب اسلامی است

نماینده ستاد انتخاباتی پزشکیان و سرپرست سابق وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری گفت: هر یک رای، کمک به تعالی ایران، اعتلای انقلاب اسلامی و آرمان‌های شهدا و انقلاب بوده بر این اساس ما به انقلابی بودن جامعه خود افتخار می‌کنیم.

تصویر هر یک رای، کمک به اعتلای انقلاب اسلامی است

به گزارش سایت خبری پرسون، «سیدضیا هاشمی» عصر چهارشنبه در همایش دانشگاهیان حامی دکتر مسعود پزشکیان، اظهار کرد: روزهای سرنوشت ساز تاریخ ایران در پیش رو قرار دارد که این خطه در تاریخ خود کم ندیده است، روزهایی که مردان بزرگی به پا خواسته و سرنوشت کشور را در مسیر افتخارآفرینی قرار دادند.

وی افزود: اگر این روزها را از دست بدهیم، شاید چند ۱۰ سال دیگر نتوانیم آن جبران کنیم، مجد و عظمت بیشتر ایران اسلامی امروز در گرو رای مردم است.

وی تاکید کرد: امروز به برکت دستاوردهای انقلاب اسلامی و امامین انقلاب، تفنگ ما قلم و قدم است اکنون باید بین ۲ گفتمان یکی از طرف مردم انتخاب شود.

هاشمی گفت: منطق مردم سالاری و دموکراسی، انتخاب است و ما می‌توانیم سرنوشت جامعه پیشرفته انسانی خود را تعیین کرده و با انتخاب درست از هزینه‌های سرسام آور جلوگیری کنیم.

وی افزود: انتخابات جزو محصولات عقلانیت بشری در جامعه توسعه یافته بوده و کسی که در انتخابات شرکت نمی‌کند، راه را بر متحجران باز می‌کند و کشور را در توسعه یافتگی عقب می‌راند.

وی ادامه داد: انتخابات ویژگی یک جامعه مردم سالار بوده بر این اساس اکنون به میزانی از خصلت‌های نظام مردم سالاری دست یافته‌ایم اما مخالفانی وجود دارند و حتی با استفاده از ظرفیت مردم سالاری به جنگ مردم سالاری می‌روند.

سرپرست اسبق وزارت علوم گفت: دانشجویانی که با برخورد سلیقه‌ای از تحصیل محروم می‌شوند، درچارچوب کدام سلیقه و روشی کنار گذاشته می‌شوند؟ علامت دار کردن دانشجویان روش کیست ؟ همان کسانی که امروز مشارکت حداقلی به نفع آنها است؟

هاشمی افزود: دکتر پزشکیان، رئیس جمهور همه ایرانیان خواهد بود و مردم بدانند که به هر نیت و دلیلی، صندوق رای را ترک کنند، نتیجه برایشان دلخواه نبوده و حاکمیت توهم نه تعقل خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه انتخاب در جامعه مدرن باید به سمت انتخاب اصلح باشد، گفت: اگر در جاده قانون حرکت کنیم و از آن بهره بگیریم، عاقبت نیکی داریم وگرنه عاقبت معلوم نخواهد بود.

به گفته هاشمی با انتخاب دکتر پزشکیان، افق حرکت ایران اسلامی در مسیر سعادت و عاقبت بخیری خواهد بود زیرا مردم آگاه بوده و مسیر نیز مشخص است.

وی ادامه داد: هر معلمی نمی‌تواند مدیر مدرسه باشد و ابتدا باید اثبات کند که معلم خوبی است تا بتواند مدیر شود هرچند معلمی افتخار بالایی است و تنها در زمان خاص باید وارد مدیریت شود.

وی تاکید کرد: امروز ما دل به کسی می‌بندیم که دروغ از آن نشنیدیم، نماد صداقت در سیاست است، اهل نقد و گفتگوست، با اقوام و اقلیت‌ها مانوس است، بارها از شهر اولین‌ها رای و اعتماد مردم را گرفته، علم دوست و دانشمند شناس است و نه اینکه همه معلوماتش فقط از یک دانشگاه باشد.

نماینده ستاد انتخاباتی پزشکیان با دعوت از تمام اقشار مردم برای حضور در انتخابات و اعتماد به نتیجه آن، اظهار کرد: سازوکارهای انتخاباتی در کشور ما، جلوی سواستفاده را می‌گیرد.

وی ادامه داد: معتقد به شفافیت هستیم زیرا جلوی منکر را می‌گیرد مبارزه با فساد یک اصل در دنیا است و اگر می‌خواهیم صداقت و سلامت در کشور برقرار باشد، باید اجازه گسترش آزادی و فعالیت رسانه‌ها را داد و مبنای عمل نیز قانون است.

هاشمی با بیان اینکه نقض شایسته سالاری و سواستفاده از اعتقادات مردم مصداق بارز ظلم سیاسی است، گفت: راه اصلاح این رویه‌ها پیش روی ما است.

غلامرضا نوری، نماینده مردم بستان آباد و رئیس فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به ۲ نامزد ریاست جمهوری، گفت: این ۲ جریان در حوزه‌های مختلف، دیدگاه‌های خود را طی یک ماه گذشته روشن کرده و آرایش و صف بندی واضح است.

وی افزود: جریان عقلانیت در اقتصاد، زندگی را برای مردم آرزو دارد، اقتصاد آزاد بدون انحصار، گردش آزاد اطلاعات، کرامت انسانی و پیوستن به اف ای تی اف از اهداف آنهاست.

نوری با بیان اینکه همه ایرانیان باید در سرنوشت کشور خود اثر بگذارند و شرکت کنند، گفت: رای سفید و رای ندادن در واقع خنثی بودن مقابل رقیب است.

محمدرضا پورمحمدی، استاندار اسبق آذربایجان شرقی نیز گفت: دکتر پزشکیان، شخصیتی پاکدست، جسور، توانمند، متخصص و علاقمند به کشور بوده و برای کشور خودش را به آب و آتش زده است.

به گزارش ایرنا، در ادامه بیانیه حمایت جمعی از اساتید دانشگاهیان تبریز از پزشکیان قرائت شد.

منبع: ایرنا

705322