در بستر فضای مجازی

برگزاری همایش بین المللی امام سجاد (ع)

دهمین همایش بین المللی امام سجاد (ع) در بستر فضای مجازی و با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی همزمان با سالروز شهادت امام سجاد (ع) آغاز شد و تا ۲۴ شهریور (۲۵ محرم) ادامه دارد.

به گزارش پرسون؛ رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد کشور و رئیس دهمین همایش بین المللی امام سجاد (ع) گفت: این همایش امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به صورت نشست تصویری (وبینار) با حضور ۵۰ شخصیت داخلی و ۵۰ شخصیت خارجی در حال برگزاری است.
حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی با اشاره به اینکه این نشست‌های تصویری (وبینار) با محوریت «صحیفه سجادیه»، «رساله حقوقی امام سجاد (ع)»، «امام سجاد (ع)»، «امام سجاد (ع) اسوه معنویت، عقلانیت و مقاومت» و... درحال برگزاری است افزود: این جلسات ضبط شده و در قالب فرمایش‌های امام سجاد (ع) از زبان بزرگان جهان به صورت مختلف در فضای مجازی منتشر می‌شود.
حجت الاسلام ارزانی گفت: نشست‌های علمی و تخصصی داخلی این همایش در استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، کردستان، مازندران، کرمان، بوشهر، چهار محال و بختیاری، قم، تهران و آذربایجان غربی و نشست‌های علمی و تخصصی بین الملل در کشور‌های هند، لبنان، پاکستان، افغانستان، گویان، روسیه، آفریقای جنوبی، مصر، فیلیپین، اوگاندا، کنیا و ترکیه در حال برگزاری است.
حجت الاسلام ارزانی صحیفه سجادیه را گنجینه‌ای عظیم از معارف دانست و گفت: فرمایش‌های اهل بیت یک مُدل برای تمام روز‌های زندگی بشر امروزی است و تلاش داریم تا در بُعد ملی و بین المللی سیره امام سجاد (ع) نهادینه شود.

آزادی ۱۰ زندانی غیرعمد و پویش نذر امام سجاد (ع)
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی-هنری مساجد کشور و رئیس دهمین همایش بین المللی امام سجاد (ع) گفت: آزادی ۱۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان هرمزگان با بدهی ۶۰ میلیارد ریال یکی از اقدامات جانبی این همایش بین المللی است که با کمک خیران، تخفیف شاکیان و منابع استانی در راستای عمل به سیره سیدالساجدین انجام شد.
حجت الاسلام ارزانی افزود: پیش بینی می‌شود که تا پایان این همایش با کمک خیران تعداد بیشتری از زندانیان جرائم غیر عمد از زندان آزاد شوند.
وی در بخش دیگری با اشاره به اجرای پویش «نذر امام سجاد (ع)» در بخش جنبی این همایش اشاره و عنوان کرد: در این پویش، به همت مؤسسه فرهنگی و هنری اندیشه‌های اسلامی سجادیه و ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد استان هرمزگان، به محرومان و نیازمندان به ویژه خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد کمک می‌شود.
حجت الاسلام ارزانی گفت: این پویش با هدف تأمین مسکن نیازمندان، تهیه جهیزیه زوج‌های جوان و تأمین اقلام تحصیلی دانش آموزان نیازمند است.

تربیت مبلغ امام سجاد (ع)
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی-هنری مساجد کشور و رئیس دهمین همایش بین المللی امام سجاد (ع) به تربیت کادر و نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: چند سال است که سطح ۳ تخصصی تربیت مُبلّغ ویژه امام سجاد (ع) در یک مدرسه تخصصی علمیه قم راه اندازی شده است.
حجت الاسلام ارزانی افزود: برای آشنایی بیشتر هنرمندان و اقشار مختلف مردم با وجود مقدس امام سجاد (ع)، فعالیت‌های فرهنگی و هنری مختلفی در قالب‌های شعر، کتابخوانی، خواندن و حفظ صحیفه سجادیه انجام شده است.

195265