رسانه‌های دیگر

اینکه اصلاح‌طلبان دنبال چسباندن شعارها به عنوان خواسته‌های معترضان (بخوانید اغتشاشگران) هستند، نشانه ضعف جریان اصلاحات است که خود را خالی می‌بیند و دنبال قوی نشان دادن خود از این مسیر است.
تجربه ماه‌های گذشته نشان داده است که قضات دادگاه‌ها در موارد فراوان به نحوی مستدل با قانون برخورد می‌کنند که مطلوب تندروهایی که درکی از قانون ندارند، نیست.

نکته مهمی که می‌تواند به ایران برای وادار کردن طالبان به تمکین در برابر قانون کمک کند اینست که از منظر روابط بین‌المللی دولت فعلی طالبان منزوی است بطوری که حتی سازمان ملل نیز آن را به رسمیت نمی‌شناسد.
وزارت اقتصاد با انتشار سیاهه ابرشرکت‌های دولتی، بازیگران زیان‏ده و بدهکار را معرفی کرد. کالبدشکافی آمار موجود در صورت‏های مالی شرکت‌های دولتی نشان می دهد که در سال۱۴۰۰، ۱۰شرکت بزرگ دولتی با حدود ۵/ ۹۰همت زیان، در مجموع ۹۹درصد از کل زیان‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.
عبدالحمید با درآمدهای بادآورده‌ای که منشا چندان سالمی ندارد، برای خود زندگی‌اشرافی کاخ‌نشینی با انبوه محافظ و خودروهای شاسی بلند ترتیب داده و با این وجود می‌گوید مردم معیشت و آب و گاز نمی‌خواهند، عوضش مجازات‌اشرار و تروریست‌ها و قاچاقچی‌ها و آدم‌فروش‌ها را متوقف کنید!

مردم می‌پرسند کالای داخلی فقط خودرو است یا شامل کفش و ساعت هم می‌شود؟ آقایی که میان خودروی ۲۰۶ ساخته دوستان و لندکروز فرقی نمی‌بیند، چرا کفش داخلی و ساعت داخلی استفاده نمی‌کند؟
سه سال از ریاست محمدباقر قالیباف بر قوه مقننه گذشته، اما او همچنان وعده می‌دهد. وعده قالیباف هم مانند وعده‌های دولتی‌ها و به ویژه ابراهیم رییسی، حول محور گرانی و تورم است.
لایحه عفاف و حجاب هنوز در مجلس اعلام وصول نشده، اما مخالفت‌ها با آن شروع شده است. البته نه از این بابت که چرا چنین لایحه‌ای قرار است تصویب شود؛ بلکه از این منظر که لایحه مذکور «ضعیف» است و نمی‌تواند جلوی «بی‌حجابی» را بگیرد.
علی‌اکبر احمدیان صبح دیروز با حکم ابراهیم رییسی، رییس دولت سیزدهم، مسوولیت دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی را بر عهده گرفت. روند این تغییر از آن جهت عجیب بود که شامگاه دوشنبه علی شمخانی در حساب توییتری خود، شعری از محتشم کاشانی نوشت: «حرفی که در حجاب ز گفت و شنود بود / آخر به رمز گفت و به ایما شنود و رفت»؛ بیتی که مشخص نبود خطاب به چه کسانی است و بابت چه موضوعی نوشته شده است.
محمدتقی رخشانی، مدیرمسئول روزنامه زاهدان و از صاحب‌نظران در موضوع حقابه هیرمند، شرایط بسیار دشوار مردم سیستان و نبود آب برای شرب را یک خطر جدی توصیف و در گفت‌وگو با «رسالت» تأکید می‌کند: این مسئله می‌تواند موج مهاجرت بزرگ و تنش‌های اجتماعی و امنیتی فوق‌العاده‌ای را در پی داشته باشد.
اجمالا اینکه منطق آقای غنی‌نژاد در کنار بانیان کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ (سازمان سیاه و MI۶ و مزدورانش نظیر فضل‌الله زاهدی) و منطق برچسب زنانه و تروریستی گروهک‌های تروریست و برانداز قرار می‌گیرد و هم‌افقی مدعیان غربگرای لیبرالیسم با وی و امثال وی نیز عجیب نیست.
اردیبهشت، ماه آرامش بازارها بود. بر اساس آمارها در این ماه دلار ۱/ ۱درصد و سکه حدود یک‌درصد نوسان داشت.