رسانه‌های دیگر

روزنامه اطلاعات در مطلبی با اشاره به گرانی‌ها در کشور نوشت: مگر مردم ما از کشورهای همسایه چه کم دارند که با این همه امکانات خدادادی نفت وگاز و معدن و کشاورزی و تاریخ و فرهنگ و سرزمین چهار فصل و نیروی انسانی تحصیلکرده باید حسرت امکانات ورفاه و آسایش موجود در آنها را بخورند؟
هشدار جدی به دولت رئیسی درباره طالبان:

به‌ زودی همسایه اسرائیل دوم خواهیم بود اگر...

کشور افغانستان اکنون در اشغال گروهی است که با رژیم صهیونیستی روابط پنهانی دارد. اگر امروز به جای حمایت از مردم افغانستان به فرصت ‌سوزی ادامه دهیم، به‌ زودی همسایه اسرائیل دوم خواهیم بود!
اجرای پیشنهاد قالیباف یعنی افزایش مصرف کالاهای ارزان، واردات بی رویه و در نتیجه کاهش تولید

سیاسی‌نکردن «تورم»؟

از منظر اقتصادی راهکار کاهش تورم مشخص است....
به‌رغم گزارش‌های رسانه‌های غربی درباره مختومه اعلام شدن پرونده یکی از سه مکان ادعایی آژانس، رافائل گروسی روز گذشته در بیانیه مقدماتی خود در جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد که ارزیابی آژانس درباره سایت مریوان همچنان پابرجاست.
رسانه آمریکایی آکسیوس بامداد چهارشنبه ۳۱ مه-۱۰ خرداد ۴۸ ساعت پس از پایان سفر سلطان عمان به ایران از سفر بی‌سر و صدای یکی از مقام‌های ارشد دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به مسقط برای بررسی امکان توافق با ایران بر سر موضوعات هسته‌ای خبر داده است.
از آنجایی که بقای حکومت و نظام سیاسی در هر کشوری وابسته به رضایت عموم مردم از حکومت است، تعمیق فقر و سقوط طبقه متوسط که بیشترین افراد یک جامعه را تشکیل می‌دهند، یکی از خطرات جدی برای بقای نظام سیاسی کشور محسوب می‌شود.
مدتی است درباره بنزین، سهمیه‌ای شدن یا افزایش قیمت آن شایعاتی مطرح است که قرار است فلان و بهمان شود. دولت هم تا به حال به دفعات این شایعات را تکذیب کرده و با گذشت بیش از دو ماه از سال هم معلوم شد که اینها همه شایعه بوده و همچنان وضعیت همان است که بود.
هرچند دولتمردان و مدیران اصولگرا همواره نقش تحریم‌ها در بروز مشکلات اقتصادی، ارتباطی، اجتماعی و... را انکار می‌کنند، اما واقع آن است که تحریم‌ها مشکلات عدیده‌ای را برای کشور ایجاد کرده و تنگناهای جدی برای معیشت خانواده‌ها شکل داده است.
متأسفانه برخی سیاست‌مداران و تحلیل‌گران جمهوری اسلامی، راز توطئه آمریکا را درک نکرده و در بازی قطر و آمریکا بر ضد ایران گرفتار اشتباه شدند و در آوردن پروژه طالبان، علیه دولت قانونی افغانستان نقشه کشیدند.
اگر همسایه‌ای مرتکب شرارت شود یا عناصر شرور را میزبانی کند، حرمت همسایگی را شکسته و مسئول عواقب آن خواهد بود. ما در صیانت از امنیت مرزهای خود، سر سوزنی اهمال و اغماض نمی‌کنیم.
در حوزه اینترنت سیاست فیلترینگ اینترنت موسوم به «طرح صیانت» که نوعی «خودتحریمی اینترنتی» محسوب می‌شود، فضا و فرصت را برای افراد و شرکت‌هایی باز کرده است که به فروش قانونی یا قانونی فیلترشکن به منظور دور زدن سیاست فیلترینگ بپردازند.
طالبان با خیانت امریکا به مردم افغانستان و توافق با او اغلب کشورهای منطقه را غافلگیرکرد و با اینکه جزییات این توافق هنوز هم مشخص نیست ایران را خوشحال کردند که یک پای امریکا از منطقه برداشته شده است!
مصرف کالری مستاجرها در کشور تحت تاثیر «سریال تورم بالای اجاره مسکن»، به زیر کف مورد نیاز رسید. نتایج بررسی‌ها درباره ابعاد پنهان فقر و نحوه اثرگذاری تورم بر رفاه خانوارها نشان می‌دهد، اگرچه میانگین کالری دریافتی سرانه خانوارها در فاصله ابتدا تا انتهای دهه۹۰ تحت تاثیر افزایش تند هزینه‌های زندگی، ۱۰درصد کاهش پیدا کرده، اما این کسری کالری (مصرف کم خوراکی‌های مورد نیاز انسان)، برای مستاجرها که مجبور به «تامین هزینه اجاره مسکن» هستند، حادتر گزارش شده؛ به‌طوری‌که، کالری دریافتی آنها به ۱۹۹۰کیلوکالری در روز رسیده که پایین‌تر از «حداقل کالری مورد نیاز روزانه (۲۱۰۰) » است.