رسانه‌های دیگر

این روزها مقامات ایرانی و آمریکائی تا حدودی روشن‌تر از گذشته درباره چیزی به نام «توافق» سخن می‌گویند. مقامات کشور عُمان نیز با الفاظ و عباراتی صریح‌تر به کمک می‌آیند و موضوع «توافق» را شفاف‌تر با افکار عمومی در میان می‌گذارند.
مشکل اصلی این است که آقایان با ضعف تدبیر و نگاه ناکارآمد به واقعیات اجتماعی و حتی شناخت ناقص از الزامات دینی و شرعی و نیز با کنار زدن افراد توانمند و دلسوز و به‌کار گرفتن برخی افراد ناتوان و کم‌توان و گاه سودجو، وضع کشور و جایگاه نظام و موقعیت خود را به جایی کشانده‌اند و بند را آب داده‌اند.
درحالی که پیش بینی می شد با تحقق واردات خودروهای نو و تصویب نهایی لایحه واردات خودروهای کارکرده درمجلس، پس از عبور آن از حواشی ومخالفت های فراوان، کمی قیمت خودرو افت کند، به یک باره دولت بخشنامه ای را اعلام کرد که براساس آن سود بازرگانی انواع خودروها تا ۱۷۱ درصد افزایش یافته است.
نمایندگان مجلس در اقدامی شجاعانه می توانند از تصمیم قبلی خود عقب نشینی کرده و طرح اجرای مجدد تغییر ساعت رسمی کشور را به دولت ارائه دهند. دولت و مردم هم قدر این فروتنی و دقت نظر مجلسیان را درک خواهند کرد و به داشتن نمایندگانی که از پذیرش اشتباه محاسباتی خود واهمه ای ندارند، افتخار می کنند.
با گذشت یک هفته از ابلاغ تغییر ساعات ادارات توسط دولت، انتقادها از سوی مردم و کارشناسان و حتی نمایندگان مجلس شنیده می‌شود و این در حالی است که مبنای این تصمیم دولت به مصوبه مجلس شورای اسلامی باز می‌گردد.
صادق زیباکلام گفت: نه من فکر می‌کنم اصولگرایانی که تحت عنوان اصولگرایان معتدل و میانه‌رو شناخته می‌شوند، وارد انتخابات نمی‌شوند. افرادی همچون لاریجانی و باهنر و احمد توکلی و... شاید به طور علنی اعلام نکنند، اما در این زمینه فعالیتی نکرده و احتمال دارد که در انتخابات فعال نشوند.
روزنامه آفتاب یزد در توجیه علت سانسور خبرهای موفقیت‌آمیز توسط نشریات زنجیره‌ای مدعی شد این روزنامه‌ها چون آگهی تبلیغاتی از دولت نگرفته‌اند، اقدام به بازنشر آن خبرهای امیدوارکننده هم نکرده‌اند!
به بهانه سالگرد آغاز فتنه ۱۳۸۸

چه کسی در انتخابات تقلب کرد؟

«تشکیک در سلامت انتخابات و القاء تقلب در آن»، «اعلام پیروزی در انتخابات قبل از آغاز یا پیش از پایان آن»، «بازی با رنگ‌ها» ‌و... تمامی این طرح‌ها و برنامه‌هابرای شکست انقلاب و فروپاشی نظام اسلامی بود.
کنار هم قرار دادن تجربه ۲۲ سال قبل عملکرد طالبان با آنچه امروز انجام می‌دهد، ایجاب می‌کند مسئولان ایرانی به مهندسی معکوس در تعامل با این گروه غیرقابل اعتماد و غیرقابل تطهیر روی آورند.
نگاهی به روزنامه‌های شرق، اعتماد، سازندگی، هم میهن، مردم‌سالاری، آرمان ملی و دیگر رسانه‌های منتسب به جریان غربگرا یا همان طیف مدعی اصلاحات نشان می‌دهد که این رسانه‌های در اقدامی هماهنگ و به صورت زنجیره‌ای سفر پربار و پردستاورد رئیس‌جمهور و دولت مردمی به آذربایجان شرقی را که موجب شکستن طلسم برخی مشکلات مزمن و به سرانجام رسیدن برخی پروژه‌ها با سابقه بیشتر از دو دهه در این استان شد را سانسور کردند.