آسیا

ولادیمیر پوتین به خریداران گاز تا اول آوریل فرصت داده بود تا پرداخت‌های خود را از این به بعد با روبل انجام دهند. اگرچه این مهلت زمانی روز جمعه به پایان رسید اما دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز گفته است که روسیه عرضه گاز به اروپا را به فوریت قطع نخواهد کرد.
اعلام آتش بس دو ماهه بین عربستان و یمن، تغییر مواضع روسیه در جنگ با اوکراین و عقب نشینی نظامیان این کشور از کی یف، اعتراض شدید اسلام آباد به آمریکا به خاطر دخالت در امور داخلی پاکستان، بن بست سیاسی در عراق، بازتاب عملیات شهادت طلبانه علیه نظامیان رژیم صهیونیستی ، توجه به مذاکرات برجام در وین و ادامه ناآرامی ها در سریلانکا مهمترین موضوعاتی بوده است که رسانه های جهان طی دو هفته گذشته بر آنها متمرکز شدند.
فراخوان نخست وزیر پاکستان برای برگزاری راهپیمایی سراسری علیه مداخله آمریکا درحالی عنوان می‌شود که جلسه رای‌گیری درخصوص طرح عدم اعتماد به نخست وزیر فردا (یکشنبه) در صحن علنی مجلس ملی این کشور برگزار می‌شود.
"رئیس جمهور ترکیه اخیرا تسلیم شروط محمد بن سلمان، ولیعهد و حاکم فعلی عربستان شده و پرونده ترور جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی را بعد از موافقت وزیر دادگستری ترکیه با درخواست انتقال پرونده و اسناد آن به عربستان در ازای بهبود روابط میان دو کشور و لغو ممنوعیت غیررسمی ورود کالاهای ساخت ترکیه، بست."
رئیس‌جمهوری آمریکا گفت، به‌نظر می‌رسد که ولادیمیر پوتین خودش را در روسیه دچار "خودانزوایی" کرده و ممکن است تعدادی از مشاورانش را اخراج یا به حصر خانگی فرستاده باشد.
وزیرخارجه آمریکا به سرزمین های اشغالی سفر کرده و در دیدار با نخست وزیر اسرائیل در مورد همکاری های دوجانبه به ویژه مقابله با ایران گفت وگو کرده است.