آسیا

با توجه به نقش اتحادیه اروپا در زمینه مبادله دیدگاه‌‌‌های تهران و واشنگتن، سفر انریکه مورا به تهران می‌تواند گام جدیدی برای رایزنی‌‌‌های سازنده پیرامون موضوعات اندک ولی مهمِ باقیمانده تلقی شود.
عربستان سعودی خواهان خرید ۲۰ فروند پهپاد پیشرفته بیرقدار در کوتاه مدت و ۴۰ فروند در بلندمدت از ترکیه و توسعه همکاری در صنایع دفاعی بین دو کشور است.
مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی طی گزارشی به بررسی روی کار آمدن دولت جدید کره جنوبی و روابطش با جمهوری اسلامی ایران پرداخت.
«بنی گانتس» وزیرجنگ رژیم صهیونیستی که پس از رایزنی‌های گسترده امنیتی دستور پیوستن نیروهای پلیس این رژیم به ارتش در راستای بازداشت مجریان عملیات العاد را صادر کرده، گفت: عملیات العاد مخاطره‌آمیز است و «نتایج فاجعه‌باری» خواهد داشت.
رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد: این جنگ پایانی ندارد و ما برای دست‌یابی به راه‌حل‌های دیپلماتیک از طریق مذاکرات تلاش کردیم.

رای گیری شهروندان لبنانی ساکن کشورهایی که تعطیلی رسمی آنها روز جمعه است، آغاز شده است و اولین حوزه رای گیری در تهران پایتخت ایران ساعت ۵:۳۰ به وقت بیروت به روی رای دهندگان باز شد و ۶۴۲ رای دهنده تا ساعت هشت و نیم عصر به وقت بیروت فرصت رای دادن را دارند.
وزارت خارجه روسیه هشدار داد پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو، باعث تبدیل شدن آنها به مکانی برای تقابل بین این ائتلاف و روسیه می‌شود.
یک کارشناس حقوق بشر گفت: جمهوری اسلامی ایران یکی از عوامل کلیدی تاسیس پست گزارشگری ویژه سازمان ملل در امور تحریم‌های قهری و یکجانبه در شورای حقوق بشر بوده است.
علیرغم اعلام آتش بس در یمن از آغاز ماه مبارک رمضان سعودی‌ ها همچنان به نقض آتش بس در یمن ادامه می‌دهند.
دفتر حقوق بشر سازمان ملل با اشاره به آمار قربانیان جنگ، اعلام کرد که بسیاری از کشته شدگان غیرنظامی جنگ در اوکراین، بر اثر حملات هوایی و موشکی جان خود را از دست داده اند.