آسیا

رئیس دفاع چین در نشست سازمان همکاری شانگهای تاکید کرد: تایوان، تایوان چین است و موضوع تایوان موضوع داخلی چین است.
نخست‌وزیر ژاپن دستور ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای جدید صادر کرد؛ دستوری که به روایت رسانه‌ها، یک دهه بعد از فاجعه فوکوشیما، آغازگر «تغییری بزرگ» در سیاست توکیو در قبال انرژی
منابع رسانه‌ای خبر دادند، در نتیجه انفجار خودروی بمبگذاری شده یک مقام منصوب روسیه در شهر «خرسون» اوکراین کشته شد.
نماینده روسیه در شورای امنیت سازمان ملل شامگاه سه‌شنبه گفت که نیروهای اوکراینی همچنان به بمباران اطراف نیروگاه هسته‌ای زاپاروژیا ادامه می‌دهند و این اقدام می‌تواند پیامدهای فاجعه آمیزی به همراه داشته باشد.

رئیس جمهوری اوکراین روز سه شنبه هم زمان با فرا رسیدن ششمین ماه جنگ با روسیه ادعا کرد که با بازپس گرفتن شبه جزیره کریمه از این کشور، قانون و نظم را به جهان بازخواهد گرداند.
خبرگزاری صدای افغان اعلام کرد که در پی تیراندازی نیروهای مرزی ازبکستان به سوی اهالی یک شهرستان در نوار مرزی، سه غیرنطامی جان باخته و شماری دیگر ناپدید شده اند. همچنین درگیری دیگری میان نیروهای طالبان و مرزبانان ازبکستان نیز رخ داده‌است.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به حضور چهار روز قبل سفیر روسیه در این وزارتخانه، گفت در این نشست واشنگتن درباره تشدید جنگ در اوکراین به مسکو هشدار داد.
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین از گفت‌وگو با همتای ایرانی خود درباره مذاکرات وین خبر داد.
در بحبوحه تنش های ایجاد شده در منطقه آسیا اقیانوس آرام، آمریکا و کره جنوبی بزرگترین رزمایش نظامی مشترک خود طی چند سال اخیر را از امروز و در بحبوحه تنش ها با کره شمالی آغاز کردند.

روزنامه واشنگتن پست به نقل از مقامات آگاه در کاخ سفید گزارش داد که رؤسای جمهور آمریکا و چین درباره سفر رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده به تایوان گفت‌وگو کرده بودند. 

ترکیه در ادامه حملات خود به شمال عراق به بهانه هدف قرار دادن عناصر پ.ک.ک، بامداد یکشنبه روستای «سجیر» واقع در رشته کوه‌های «متین» استان دهوک را هدف حملات هوایی خود قرار داد.