آسیا

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کره جنوبی با اشاره به اهمیت آزادسازی پول‌های بلوکه شده کشورمان در این کشور در مکالمه تلفنی خود با همتایش، گفت: رئیس گروه دوستی پارلمانی کره‌جنوبی و ایران از تلاش‌های مجدانه خود برای پیگیری این موضوع علیرغم موانع موجود، خبر داد.
روسیه هفته گذشته حمله موشکی بزرگی را علیه اوکراین ترتیب داد و در این حمله حداقل یک موشک خا ۵۵ مورد استفاده قرار گرفت که در اصل برای حمل کلاهک هسته‌ای طراحی شده است.

وؤارت خارجه روسیه با اشاره به اقدام کره شمالی به شلیک پیاپی موشک‌های بالستیک گفت که مسکو با نگرانی وضعیت شبه جزیره کره و پرتاب موشک‌های پیونگ یانگ را دنبال می کند و به نظر می رسد که ایالات متحده و متحدانش در حال آزمایش صبر کره هستند.
به گفته ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین، علائمی از آمادگی روسیه برای مذاکره دریافت شده است اما زلنسکی می گوید که مذاکرات باید علنی باشد.
جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: حادثه غم‌انگیز لهستان نتیجه موج بزرگ دیگری از حملات موشکی روسیه به شهرهای اوکراین است.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد، ارتش کره جنوبی پرتاب یک موشک بالستیک کوتاه برد توسط کره شمالی به سمت دریای ژاپن را شناسایی کرده است.
وزارت امور خارجه لهستان امروز (چهارشنبه) سفیر روسیه در ورشو را در رابطه با اصابت دو موشک به شرق لهستان در شامگاه سه‌شنبه احضار کرد.
میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت: حتی اگر مذاکرات هسته‌ای وین به بن بست رسیده باشد، نمی‌توان ایران را در این مورد به تنهایی مقصر دانست.