آسیا

سخنگوی کرملین اعلام کرد که پوتین اساسا تلفن همراه هوشمند ندارد که بخواهد چیزی پست کند یا کسی را دنبال کند. زیرا به گفته پسکوف، استفاده از تلفن هوشمند به معنای خودنمایی خودخواسته است و اطلاعات را در معرض خطر قرار می‌دهد، این برای رهبران جهان قابل تصور نیست.
باوجود تبلیغات گسترده رژیم کی‌یف و کشورهای غربی روی عملیات ضدحمله اوکراین در جنوب این کشور برای عقب‌راندن نیروهای روسیه، لندن اما از محدود بودن اهداف این عملیات می‌گوید.

وزارت خارجه یونان گفت مقامات ترکیه با اظهارات تند و تحریک‌آمیز، انسجام ناتو را سست می‌کنند و آتن در این‌باره به دیگر اعضای ائتلاف هشدار خواهد داد.

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به تسلیح جزایر نزدیک به این کشور از سوی یونان گفت: ای یونان به تاریخ نگاه کن، به تاریخ بازگرد، اگر بیش از این پیش بروی بهای سنگینی خواهی پرداخت و ما یک شب ناگهانی ممکن است حمله کنیم.
سخنگوی کرملین روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: «متاسفانه، برنامه کاری ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به او این امکان را نخواهد داد تا در مراسم خاکسپاری میخائیل گورباچف شرکت کند.»

حسین نوری، نماینده آیت الله العظمی سید علی سیستانی، مرجع عالی‌قدر شیعیان عراق طی حضور در مجلس عزاداری کشته شدگان ناآرامی‌های اخیر عراق، اندوه و تسلیت مرجع عالیقدر را به دلیل این امر انتقال کرد.
عمر میخائیل گورباچف آخرین رهبر شوروی که پایان جنگ سرد به نام او رقم زده شد در زمانی به پایان رسید که شرایط دنیا به گونه‌ای در حال شکل‌گیری است که جهان دوباره وارد یک جنگ سرد دیگری دارد می‌شود.
رسانه‌های یونانی به نقض گسترده حریم هوایی یونان ازسوی جنگنده‌های ارتش ترکیه در سال 2022 اشاره کردند.

رئیس دفاع چین در نشست سازمان همکاری شانگهای تاکید کرد: تایوان، تایوان چین است و موضوع تایوان موضوع داخلی چین است.