آسیا

اردوغان خطاب به یونان:

مراقب رفتارت باش!

رئیس‌جمهور ترکیه ضمن بیان اینکه کشورش قصد دارد برد موشکهای بومی خود را افزایش و همچنان به آزمایش‌های موشکی ادامه دهد، به یونان هشدار داد و مدعی شد که چنین اقداماتی موجب "ترس و واهمه دولت آتن" می‌شود.

دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه، فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن را به دلیل اطاعت شرم آور از ایالات متحده به چالش کشید و او را خدمتکار آمریکایی ها خواند و از او خواست خودش را خلاص کند.
در ادامه حملات موشکی و پهپادی گسترده روسیه به شهرهای اوکراین، رسانه‌های اوکراینی دقایقی پیش از وقوع انفجارهای شدید در پایتخت این کشور خبر دادند.
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در نشست روز جمعه به وقت محلی شورای امنیت ادعا کرد که کشورش آماده است از طریق مذاکرات سیاسی به عملیات نظامی ویژه در اوکراین پایان دهد.
نخست وزیر مجارستان با اشاره به اینکه آمریکا بیشترین منفعت را از جنگ کنونی میان روسیه و اوکراین می‌برد، گفت: این جنگ برنده‌ای جز آمریکا ندارد.
دادگاهی در ژاپن علیه عامل ترور نخست وزیر سابق این کشور، اعلام جرم کرد و در صورت محکومیت، احتمالاً با مجازات اعدام روبرو خواهد شد.
ارتش لبنان در توضیح گزارش رسانه‌ها درباره تیراندازی نیروهای این کشور به یک پهپاد رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این پهپاد حین مأموریت گشتی ارتش لبنان در حال پرواز بر فراز آن‌ها بوده که از سوی نظامیان لبنانی هدف حمله قرار می‌گیرد.
دولت لندن در جدیدترین گزراش خود درباره هنگ کنگ از میان بردن آزادی‌ها در این شهر توسط دولت چین و سرکوب آزادی بیان توسط مقام‌های پکن را مورد انتقاد قرار داده است.
رئیس‌جمهور کره جنوبی گفت اگر مسئله اتمی کره شمالی جدی‌تر شود، سئول ممکن است تسلیحات اتمی تاکتیکی مستقر کند یا تسلیحات اتمی خود را داشته باشد.
خبرگزاری دولتی روسیه گزارشی منتشر کرد که گفت گروه واگنر پس از درگیری شدید، معادن نمک سولدار را تصرف کرد. معادن نمک در حومه شهر قرار دارند. واشنگتن گفته است که پریگوژین ممکن است خواهان کنترل شخصی معادن منطقه باشد.
رئیس‌جمهور ترکیه امروز در سخنانی با اشاره به حوادث خشونت‌بار اخیر پاریس گفت: این حوادث، نادرستی طبقه‌بندی تروریست‌ها به تروریست‌ خوب و بد را آشکار کرد و امیدواریم این مسئله مقدمه‌ای برای آغاز روند جدیدی در مبارزه با تروریسم باشد.

دولت آمریکا تهدید کرد اگر چین تصمیم بگیرد کمک‌های امنیتی در اختیار روسیه قرار دهد و در دورزدن تحریم‌ها به مسکو کمک کند، حتما با پیامدهای سنگینی روبرو خواهد شد.