آسیا

کی یف اعلام کرد که کشتی ناوگان نووچرکاسک را در نزدیکی شبه جزیره کریمه که مظنون به حمل هواپیماهای بدون سرنشین برای استفاده در جنگ مسکو علیه اوکراین بود، منهدم کرده است.
«دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت روسیه ضمانت امنیتی اوکراین که از سوی اتحادیه اروپا مطرح شد را یک کاغذ پاره بی‌مصرف خواند و گفت: مسکو آماده حمله به هر پایگاه نظامی خارجی است که در اوکراین ایجاد شود.
سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که اگر واشنگتن دارایی های مسدود شده این کشور را مصادره کند، مسکو ممکن است روابط دیپلماتیک با آمریکا را قطع کند.
دولت ایران و وزارت خارجه ورود کند:

جریان تصرف اموال ایرانیان در گرجستان چیست؟

مصادره شدن اموال ایرانیان در گرجستان خبری است که این روزها به گوش می رسد و موجب اعتراض بسیاری از مالباختگان و ایرانیان مقیم در گرجستان شده است.
رای الیوم با اشاره به اینکه جنگ غزه موضوعی است که ذهن تحلیلگران و ناظران امور را به خود مشغول کرده است، نوشت که با پایان آتش بس چند روزه و شروع مرحله بسیار خطرناک و شدیدتر از جنگ، سئوالات زیادی درباره سرنوشت آن در سایه این حمله وحشیانه و آنچه در داخل اتاق‌های بسته رخ می‌دهد، مطرح شده است.
رئیس جمهور اوکراین اعتراف کرد پاتک تابستانی کی‌یف علیه مواضع مسکو در کسب نتایج مطلوب شکست خورد.
جمهوری آذربایجان ناگزیر به پذیرش ساکنان ارمنی قره باغ و تعیین تکلیف حقوقی و قانونی آنان برای پذیرش شهروندی است. بحران همچنان ادامه دارد.
زلنسکی ۳۷ شرکت روسی و ۱۰۸ فرد از جمله نخست وزیر سابق و وزیر آموزش سابق اوکراین را تحریم کرده و گفت، هدفش مقابله با ربوده شدن کودکان اوکراینی از اوکراین و سایر اقدامات مسکو در جنگ کنونی با این کشور است.
امیدواریم اگر کسانی در ایران می‌خواهند یا مدعی این هستند که راه چین را انتخاب می‌کنند، سه چیز را فراموش نکنند. اول سیاست‌های کارآمد و علمی آنها برای توسعه اقتصادی  و اجرای خوب آن سیاست‌ها. دوم زبان دیپلماتیک و سازنده آنها و سوم پایداری و صبر کنفسیوسی در تامین منافع ملی و‌ کوتاه نیامدن از آن.
سفیر بحرین در روسیه به اسپوتنیک گفت که بحرین انتظار دارد با عضویت احتمالی خود در بریکس، موقعیت منطقه‌ای و بین‌المللی خود را از منظر توسعه اقتصادی و امنیتی تقویت کند.