اقتصاد بین الملل

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری درباره اوضاع اقتصادی جهان را در حوزه اقتصاد بین الملل پرسون بخوانید.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال، امروز با ۲ سنت معادل ۰.۰۳ درصد رشد به ۷۲ دلار و ۸۸ سنت رسید.
در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۱۸ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۷۱۴۶.۶۸ واحد بسته شد.
شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۰۷ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۰.۴۵۷ واحد بسته شد.
جامع‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی بدون سهام ژاپن ۰.۱ درصد بالا آمد در حالی که نیکی ژاپن با رشد ۰.۵۵ درصدی روبرو شد.
با شروع هفته:

طلای سیاه اوج گرفت

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت ۰.۴۷ درصد رشد کرد و به ۷۳.۰۳ دلار رسید.
نرخ تورم سوئیس در دوازده ماه منتهی به می به مثبت ۰.۶ درصد رسیده است که ۰.۹ درصد بیشتر از نرخ تورم ثبت شده است.
سران گروه G7 در نشست این گروه که در انگلیس برگزار شده، از برنامه خود برای اجرای پروژه‌های زیرساختی بزرگ در کشورهای توسعه یافته خبر دادند.
شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۰.۵۰۵ واحد بسته شد.
اقتصاد هند با گزارش جهشی بزرگ در واردات و صادرات در هفته اول ژوئن، نشانه‌هایی از ریکاوری از خود بروز داد.
قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۱.۱۱ درصد کاهش به ۱۸۷۷ دلار و ۵۳ سنت رسید.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات با 17 سنت افزایش به 72 دلار و 69 سنت رسید. نفت برنت رشد هفتگی یک درصدی را تجربه کرد.
در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۶۵ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۷۱۳۴.۰۶ واحد بسته شد.
سال قبل اقتصاد انگلیس ۱۰ درصد کوچک شده بود که بدترین عملکرد اقتصاد این کشور طی سه قرن اخیر و یکی از پایین ترین سطوح رشد در بین کشورهای اروپایی و جهان بود.
شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۵۷ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۰.۵۹۵ واحد بسته شد.
قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت ۰.۷۹ درصد افت کرد و به ۷۱.۶۵ دلار بازگشت.
وزیر راه و شهرسازی در دیدار شامگاه گذشته با «شاهین مصطفی اف» معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان با بیان اینکه هم اکنون کلیه ترددهای جاده ای کشور در مرز آستارا از یک پل قدیمی انجام می شود، گفت: اگر این ظرفیت جدید را در جوار پل ریلی داشته باشیم باید یک پل جدید را برای تردد کامیون ها ایجاد می کردیم که توافق شد ۵۰ درصد را ایران و ۵۰ درصد دیگر را جمهوری آذربایجان احداث کند.
شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۰۶ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۰.۱۳۰ واحد بسته شد.