اقتصاد بین الملل

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری درباره اوضاع اقتصادی جهان را در حوزه اقتصاد بین الملل پرسون بخوانید.

ریوین که آمازون در سال ۲۰۱۹ سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیون دلاری آن را رهبری کرد، از زمان عرضه اولیه سهام خود بیش از ۷۵ درصد سقوط کرده است.
نرخ تورم در منطقه یورو برای ششمین ماه متوالی به بالاترین رقم خود رسیده است و تردیدهای بیشتری را در مورد نحوه واکنش بانک مرکزی اروپا برانگیخته است.
وال استریت ژورنال گزارش داد صادرات نفت ایران در سه ماه اول امسال به 870 هزار بشکه در روز رسیده است که 30 درصد از میانگین صادرات سال 2021 بیشتر است.
پس از آنکه روسیه رسما اعلام کرد که صادرات گاز به بلغارستان و لهستان را متوقف کرده است، قیمت گاز در بازار انرژی اروپا بیش از 20 درصد بالا رفت.

بازارهای مالی که از قبل نگران چشم‌انداز افزایش شدید نرخ بهره ایالات‌متحده، افزایش تورم جهانی و جنگ اوکراین بودند، این هفته به دلیل ترس از کندی رشد اقتصادی در چین متلاطم شدند.
گوگل از زیان ۱.۰۷ میلیارد دلاری در سرمایه‌گذاری‌های دارایی خود خبر داد که باعث کاهش سود ۹۹ سنت به ازای هر سهم شد.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۲.۹۰ درصد کاهش به ۱۹۰۲ دلار و ۸۰ سنت رسید.
قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۱.۲ دلار افزایش به ۱۰۳ دلار و ۵۲ سنت رسید.
قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی امروز با ۰.۳۶ درصد افزایش به ۱۹۰۴ دلار و ۶۴ سنت رسید.
ایلان ماسک که خود را مدافع سرسخت آزادی بیان می‌خواند، از نظارت بر محتوا در توییتر انتقاد کرده و می‌خواهد الگوریتم اولویت دهنده توییت‌ها، عمومی باشد و با دادن قدرت بیش از حد در این سرویس به شرکت‌هایی که تبلیغ می کنند، معترض است.
نایب رئیس کمیسیون اروپا به تایمز لندن گفت: اتحادیه اروپا در حال آماده کردن تحریمها علیه واردات نفت روسیه است. اما مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار کرد: کشورهای عضو هنوز درباره ضرورت تحریم کامل نفت و گاز روسیه در واکنش به جنگ در اوکراین به نتیجه نرسیده اند.
محموله‌های بیشتر گرید نفتی ابوظبی (موربان، داس و آپرزاکوم) در ماه‌های آینده به اروپا روانه خواهند شد تا کمبود ناشی از حذف نفت روسیه را جبران کنند.