خوش بینی اوپک پلاس نسبت به رشد تقاضای نفت

دبیر کل اوپک نسبت به تقاضای نفت خوش‌بین است او عقیده دارد عملکرد اقتصاد دنیا علی رغم چالش‌های موجود خوب است.
تصویر خوش بینی اوپک پلاس نسبت به رشد تقاضای نفت

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از بلومبرگ، ائتلاف اوپک پلاس علی رغم مشکلات به وجود آمده توسط اقتصاد جهانی، هنوز هم نسبت به رشد تقاضای نفت خوش‌بین است.

هیثم الغیص، دبیر کل اوپک در کنفرانس نفت اروپایی آرگوس گفت:«اقتصاد دنیا علی رغم چالش‌های موجود عملکرد خوبی دارد. بنابراین ما همچنان نسبت به تقاضای نفت خوشبین هستیم،».

وی با بیان اینکه نمی‌تواند نتیجه اجلاس وزارتی آینده اوپک پلاس را که در هفته آخر نوامبر برگزار می‌شود پیش‌بینی کند، گفت:«تنها کاری که من می‌توانم انجام دهم ادامه بررسی روزانه زیرساخت‌های عرضه و تقاضا است».

دبیرکل اوپک تاکید کرد وزرای اوپک پلاس در اجلاس اواخر ماه جاری تمام موارد را بررسی کرده و اقدام مناسب را اتخاذ می‌کنند.

روسیه و عربستان در این اجلاس در مورد تمدید کاهش تولید داوطلبانه خود در سال آینده میلادی تصمیم گیری می‌کنند. ریاض و مسکو در روز یکشنبه اعلام کردند کاهش تولید داوطلبانه خود را که روی هم رفته به ۱.۳ میلیون بشکه در روز می‌رسد در ماه دسامبر ادامه می‌دهند. این کاهش تولید علاوه بر کاهش تولیدی است که تمام اعضای اوپک پلاس در مورد آن توافق کرده‌اند و تا پایان سال آینده میلادی ادامه دارد.

الغیص عقیده دارد اقتصاد آمریکا عملکرد خوبی دارد و اروپا با مشکلات جزئی روبروست. اقتصاد چین هم بین ۴.۵ تا ۵ درصد رشد خواهد داشت. بنابراین تقاضای جهانی برای نفت همچنان رو به افزایش خواهد بود.

منبع: تسنیم

547587