اقتصاد بین الملل

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری درباره اوضاع اقتصادی جهان را در حوزه اقتصاد بین الملل پرسون بخوانید.

وزارت خزانه‌داری آمریکا شب گذشته اعلام کرد که شرکت خودروسازی کاماز روسیه را به همراه شرکت‌های وابسته به آن تحریم کرده است.
شرکت کاکس آتوموتیو پیش‌بینی فروش خودرو در ایالات‌متحده را برای سال ۲۰۲۲ کاهش داد زیرا تحلیلگران شرکت ادموندز اظهار کرد که ادامه اختلالات زنجیره تامین باعث می‌شود تا فروشندگان در آینده قابل پیش‌بینی کمبود خودروهای جدید داشته باشند.
روند افزایش قیمت در بازارهای کالایی در دومین روز از هفته جاری یعنی سه‌شنبه 28 ژوئن نیز ادامه یافت؛ به نحوی که نرخ بخش زیادی از کامودیتی‌ها با محوریت گروه انرژی در این روز در مسیر رشد قیمت قدم برداشت.
طبق گفته‌ تحلیلگران، تاجران حالا می‌دانند فقط زمان لازم است تا اطلاعات اقتصادی رسماً رکود اقتصاد آمریکا را تایید کند. این واقعیت تمایل برای سرمایه‌های ایمنی مانند طلا را افزایش می‌دهد.
یک رسانه آمریکایی به نقل از سخنگوی بانک مرکزی طالبان نوشت: بانک مرکزی به دلیل فارکس یا تجارت ارزهای آنلاین ارزهای خارجی را ممنوع کرده و هیچ قاعده ای در شرع این موضوع را تایید نمی‌کند.
برای اولین بار در قرن؛

روسیه بدهی خارجی خود را نکول کرد

آژانس رتبه‌بندی مودی تأیید کرد که روسیه برای اولین بار در یک قرن گذشته پس از تأیید اینکه دارندگان اوراق قرضه سود ۱۰۰ میلیون دلاری دریافت نکرده‌اند، بدهی خارجی خود را نکول کرده است.
در حالی که نرخ تورم در زیمبابوه از ۱۹۱ درصد گذشته است بانک مرکزی این کشور به منظور مهار تورم قصد دارد نرخ بهره بانکی را سه رقمی کند.

کارشناسان اقتصادی:

آمریکا درگیر رکود تورمی شد

یک کارشناس اقتصادی گفت: بحران کنونی در حال گسترش بیشتر است، زیرا شرکت ها نمی توانند هزینه ها را به مصرف کنندگانی که از قبل نسبت به آینده اقتصاد بدبین هستند و افزایش احتمال سقوط به رکود و در نتیجه از دست دادن شغل، که آنها را به سمتی سوق می دهد، منتقل کنند.
وزارت دارایی آلمان اعلام کرد: مالیات تخمین زده شده آلمان در پنج ماه اول سال ۱۵.۱ درصد بیشتر از سال گذشته بوده است.
ارزش روبل تا ۱.۷ درصد جهش کرد و به ۵۵.۴۴ در هر دلار آمریکا رسید که بر اساس قیمت‌های بورس مسکو، قوی‌ترین سطح از جولای ۲۰۱۵ را ثبت کرد.
قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۱ دلار و ۴۷ سنت معادل ۱.۲۹ درصد افزایش به ۱۱۵ دلار و ۶۰ سنت رسید.