اقتصاد بین الملل

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری درباره اوضاع اقتصادی جهان را در حوزه اقتصاد بین الملل پرسون بخوانید.

افرادی که خواسته‌اند نامشان فاش نشود، گفته‌اند که دولت هند در حال بررسی چراغ سبز فروش اضافی ۱.۲ میلیون تن شکر برای سال منتهی به ۳۰ سپتامبر است و این بالاتر از سهمیه فعلی ۱۰ میلیون تنی است.
وزیر نفت عراق، پیش بینی کرد که نفت تا پایان سال جاری بیش از ۱۰۰ دلار در هر بشکه معامله شود و تا چندین سال آینده نیز در سطح بالایی باقی بماند که این امر مستلزم ادامه تلاش‌های اوپک است.
داده‌های انجمن خودروسازان اروپا نشان می‌دهد که با کمبود تراشه‌های رایانه‌ای، فروش خودروهای جدید در اتحادیه اروپا به ۴.۶ میلیون دستگاه کاهش یافته است.

غول تجارت الکترونیک آمریکایی آمازون (NASDAQ:AMZN) روز جمعه اعلام کرد به منظور ارزیابی مجدد طراحی ها متناسب با کارهای ترکیبی، ساخت شش ساختمان اداری جدید در دو شهر بلویو و نشویل را متوقف می کند.

بهای جهانی نفت در معاملات امروز جمعه با روند افزایشی همراه بود.
جریان صادراتی گاز روسیه به اروپا از طریق خط لوله نورد استریم۱، از روز گذشته به‌دلیل عملیات تعمیر و نگهداری به مدت ۱۰ روز متوقف شده است. دولت‌های اروپایی و در رأس آنها آلمان، نگران استفاده سیاسی روسیه از این قطعی، طولانی‌تر شدن آن و تشدید بحران گاز هستند؛ هرچند مسکو تمام این اتهامات را رد کرده است. خاویر بلاس، تحلیلگر بلومبرگ نیز می‌گوید که بحران گاز اروپا هنوز واقعا آغاز نشده است و قاره سبز در زمستان و سال آینده باید منتظر بدترین مرحله این بحران باشد.
سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) گزارش داد که شاخص قیمت جهانی کالاهای غذایی در ژوئن گذشته برای سومین ماه متوالی کاهش جزئی را ثبت کرد.
ترکیه به صدر فهرست کشورها با بالاترین تورم رسیده است و نرخ تورم این کشور حدودا ۷۰ درصد بوده که فاصله‌ای قابل توجه با عدد میانگین oecd که ۹.۲ درصد اعلام شده دارد. آرژانتین پس از ترکیه همچنان با تورمی بالا مواجه است و نرخ تورم ۵۸ درصد را به ثبت رساند.