اقتصاد بین الملل

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری درباره اوضاع اقتصادی جهان را در حوزه اقتصاد بین الملل پرسون بخوانید.

هواپیماسازی اروپایی ایرباس اعلام کرد ۴۶ هواپیما در ماه جولای تحویل داده است که نسبت به ماه قبل ۴۷ فروند کاهش یافته است، اما با تأیید یک سفارش جدید بزرگ از چین، فعالیت‌های آینده خود را افزایش داد.
قیمت نفت اوایل معاملات روز سه شنبه تحت تاثیر پیشرفت مذاکرات نهایی برای احیای توافق هسته‌ای که راه را برای افزایش صادرات نفت ایران هموار می‌کند، اندکی کاهش پیدا کرد.
مکس واین‌بک، افشاگر خوش‌سابقه، می‌گوید که از منابعش شنیده آیفون ۱۴ در روز سه‌شنبه ۶ سپتامبر (۱۵ شهریور) معرفی می‌شود
در اواسط دیروز قیمت اونس نقره به بالاترین سطح پنج هفته اخیر افزایش یافت.
یک مقام وزارت خارجه آمریکا در یک جلسه استماع روز پنجشنبه اذعان کرد که دولت کشورش تلاش کرده با اعمال تحریم‌ها معاملات نفت چین با ایران را محدود کند.
قیمت هر بشکه نفت برنت در بازارهای جهانی با ۰.۱ درصد کاهش به ۹۴ دلار و ۴ سنت رسید.
یکی از دلایل رشد قیمت طلا به سفر پرحاشیه رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به شرق آسیا بر می گردد.
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: اگر می‌خواهیم به جهانیان تضمین‌های معتبر ارائه کنیم که برنامه هسته‌ای بزرگ و رو به رشد ایران منحصراً برای اهداف صلح‌آمیز است، ایران باید به بازرسان آژانس اجازه دسترسی متناسب بدهد.
پیش‌بینی سایت کیتکو درباره طلا هم نشان می داد که نظر تحلیل گران و معامله گران بر افزایش قیمت طلا مساعد است. در حال حاضر نیز تحلیل گران وجود تنش های بالا هم در اوکراین هم در مساله تایوان و چین را یکی از عوامل صعودی برای طلا می دانند.
طلا دوباره درخشش خود را در برابر قدرت گرفتن دلار آمریکا ازدست‌داد. بالا رفتن نرخ بهره فدرال‌رزرو آمریکا هم سرمایه‌گذاران را از این فلز گران‌بها دور کرده‌است.

در معاملات امروز جمعه ۷ مرداد ۱۴۰۱، قیمت هر بشکه نفت خام برنت در معاملات امروز بازارهای جهانی با ۳۳ سنت معادل ۰.۳۱ درصد افزایش به ۱۰۷ دلار و ۴۷ داد و ستد شد.
شرکت دولتی گازپروم روسیه اعلام کرد جریان گاز در نورد استریم ۱ روز چهارشنبه به ۳۳ میلیون متر مکعب در روز کاهش پیدا خواهد کرد که نصف جریان فعلی است زیرا بر اساس دستورالعمل یک دیده بان صنعتی، لازم است فعالیت یک توربین گازی زیمنس در یک ایستگاه تقویت فشار متوقف شود.

افت یکباره قیمت جهانی بنزین در دو هفته گذشته، به سود پالایشگرها لطمه زده و آنها را وادار می‌کند برای اجتناب از ضرر بیشتر، تولید بنزین را کاهش دهند.

قیمت نفت، امروز دوشنبه کاهش یافت و از افزایش‌های قبلی چشم‌پوشی کرد تا به مجموعه‌ای از زیان‌ها در چند وقت اخیر ادامه دهد.
فدرال رزرو آمریکا امیدوار است بار دیگر بتواند تورم را بدون ایجاد انقباض اقتصادی کاهش دهد، در حالی که انتظار می‌رود چهارشنبه آینده افزایش قابل توجهی در نرخ‌های بهره کلیدی را تصویب کند.