اقتصاد بین الملل

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری درباره اوضاع اقتصادی جهان را در حوزه اقتصاد بین الملل پرسون بخوانید.

قیمت طلا امروز دوشنبه(۵ سپتامبر) پس از جهش ۱.۲ درصدی در جلسه قبل ثابت بود زیرا سرمایه‌گذاران محتاط روی مسیر افزایش نرخ فدرال رزرو آمریکا به دنبال داده‌های شغلی متفاوت تمرکز کردند.
بر اساس شاخص ملی قیمت خانه که روز پنجشنبه (اول سپتامبر) منتشر شد، رشد سالانه قیمت مسکن در بریتانیا در ماه آگوست امسال با ۱۰ درصد کاهش گزارش شد که فراتر از انتظارات بازار بود.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۹۰ سنت معادل یک درصد افزایش، به ۹۲ دلار و۵۴ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا شب گذشته با پنج دلار و ۳۷ سنت کاهش، بسته شده بود.

توقف کامل عرضه گاز روسیه به اروپا از طریق خط لوله نورداستریم۱ بحران انرژی در اروپا را تشدید و تلاش این قاره برای پر کردن ذخایر گازی را پیچیده‌تر کرده است.
بهای معاملات نفت برنت با ۳۹ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۰۴ دلار و ۷۰ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز دوشنبه ۴.۱ درصد افزایش قیمت داشت.

آندری بلوسوف، معاون اول نخست‌وزیر روسیه پیش‌بینی کرد که تورم روسیه حدود ۱۲ تا ۱۳ درصد خواهد بود و تولید ناخالص داخلی (GDP) این کشور در سال ۲۰۲۲ کمتر از سه درصد کاهش خواهد یافت.
بهای هر اونس طلا پس از افت ۱.۲ درصدی در روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار، در ساعت ۷ و ۳۵ دقیقه صبح امروز به وقت شرقی با ۱۲.۱ درصد کاهش به ۱۷۲۷ دلار رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آتی آمریکا نیز با ۰.۷ درصد کاهش به ۱۷۲۸ دلار رسید.

قیمت نفت در شرایطی که سرمایه‌گذاران انتظار کاهش تولید اوپک را جهت حمایت از آن دارند و رییس فدرال‌رزرو آمریکا از کند شدن رشد اقتصاد این کشور خبر داده، بسیار بی‌ثبات است.
معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت: به دنبال افزایش قیمت گاز به ۳۵۰۰ یورو در هر هزار متر مکعب، ناچاریم قیمت پیش بینی شده را تا پایان سال ۲۰۲۲ به پنجهزار یورو افزایش دهیم.
آزمایشگاه آبوت تولید شیر خشک نوزاد سیمیلاک خود را در کارخانه در استرجیس، میشیگان که مرکز کمبود شیر خشک در ایالات‌متحده است را از سر گرفته است.
تحلیلگران اظهار می‌کنند که پس از اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در سخنرانی مورد انتظار خود در سمپوزیوم بانک مرکزی در جکسون هول، وایومینگ، طلا با مشکلات بیشتری مواجه خواهد شد.
رشد فعالیت کارخانه‌های ژاپن در ماه آگوست به پایین‌ترین حد در ۱۹ ماه گذشته کاهش یافت.