تا انتخابات

محسن مهرعلیزاده و عبدالناصر همتی تنها نامزدهای اصلاح‌طلب این دوره از انتخابات هستند؛ دو چهره‌ای که نامزدهای اصلی اصلاح‌طلبان محسوب نمی‌شوند و حتی مهرعلیزاده جزء لیست 14نفره نامزدهای مطرح در جبهه اصلاحات هم نبوده است.
فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: با نگاهی به رسانه‌های برون مرزی و فضای مجازی به عینه می‌بینیم که دشمن پروژه‌ای هدفمند تحت عنوان «قهر» مردم با صندوق‌های رای به راه انداخته است و با این وسیله می‌خواهد سطح مشارکت در انتخابات 28 خردادماه را به صورت محسوسی کاهش دهد.

یادداشت میهمان؛

ما و انتخابات

یادداشت/ مطالبه‌گری حقوق ما یک فرایند است و قطعا با یک دوره و دو دوره حل شدنی نیست، بلکه موانع را باید به آرامی برداشت.

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه نرخ مشارکت در حدود ۴۰ درصد است؛ گفت: باید تلاش کنیم که این نرخ مشارکت به درجه بالایی ارتقا یابد.
عبدالناصر همتی اقتصاد‌دان و سیاستمدار تکنوکرات ۶۴ ساله‌، رئیس کل بانک مرکزی ایران و استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران‌، دارای دکترای اقتصاد از دانشگاه تهران و جزو صاحب‌نظران در زمینه اقتصاد کلان است.
خیالشان تا حدود زیادی از انتخابات ریاست جمهوری راحت شده چراکه کاندیدای مطرحی از جریان اصلاحات تایید‌صلاحیت نشد و به نوعی رقابت انتخابات ریاست جمهوری بیشتر میان کاندیداهای اصولگراست.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: بسته جامعی برای رونق اقتصاد سینما در دوره بعد از واکسیناسیون عمومی با کمک سینماگران و فعالان فرهنگی تدوین و اجرا می‌کنم.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: اقتصاد ما در حال حاضر صد درصد دولتی است و در دولت «سلام» باید به سمت مشارکت عمومی برویم.
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که وعده‌هایی که توخالی و پوچ کاندیداهای ریاست جمهوری توهین به مردم است. کاندیداها به جای دادن وعده‌های توخالی به فکر مشکلات معیشتی مردم باشند.
این کاندیدای ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کدام وعده‌اش در دولت او زودتر از بقیه وعده‌ها و در چه بازه زمانی محقق می‌شود؟ گفت: مسکن از دغدغه‌های مردم به ویژه جوانان و زوج‌های جوان است و ما تلاش می‌کنیم با تولید مسکن هم این دغدغه و هم مسأله جمعیت را حل کنیم.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه تحریمها حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد در وضعیت اقتصادی کشور موثر است، گفت: از آنجا که کارنامه و برنامه‌هایم روشن است از مردم می خواهم به من اعتماد کنند.
توکلی در گفت‌و‌گو با پرسون؛/ بخش دوم

رسانه‌ها توانایی ریاست جمهوری زنان را نادیده گرفتند

نیره توکلی گفت: زهرا شجاعی نماینده و مورد تائید مجمع زنان اصلاح طلب بود. در حالی که جناح راست هیچ داوطلب زن نداشت؛ زیرا یک اعتقاد راسخ میان آنها بر رئیس جمهور نشدن زنان وجود دارد.
نامزدهای انتخاباتی پیوسته از حمایت احزاب و شخصیت‌ها برخوردار بوده اند. با این حال به نظر می‌رسد، «عبدالناصر همتی» کاندیدای نزدیک به جریان اصلاح طلبی در انتخابات پیش رو تا اینجای کار تنها به حمایت کارگزاران دل خوش است؛ این تکنوکرات نزدیک به جریان اصلاح طلبی در صورتی می تواند به پیروزی در رقابتی سخت با اصولگرایان بیاندیشد، که حمایت چهره هایی چون «روحانی، لاریجانی، جهانگیری و حسن خمینی» را پشت سر خود داشته باشد. اما پرسش اینجاست که چرخش کدام یک از این افراد به سمت همتی، می تواند سناریوی پیروزی او را در عرصه رقابت ریاست جمهوری رقم بزند و او را رئیس دولت بعدی کند؟
با اعلام اسامی کاندیدا‌های تایید صلاحیت شده توسط شورای نگهبان شایعاتی در خصوص عملکرد و تصمیات این شورا در فضای مجازی و رسانه‌ای به وجود آمد، اما پس از مشخص شدن اسامی نامزد‌های تایید شده شایعات بیشتر حول این کاندیدا‌ها منتشر شد.
رئیس دستگاه قضا گفت: سیاسیون معمولاً به مردم و اجتماعات مردمی نگاه ابزاری دارند، اما حقیقتاً نگاه حضرت امام (ره) به مردم تشریفاتی و سیاسی و مقطعی نبود و ایشان به تأسی از مولا علی (ع) مردم را باور داشتند و مردم دوستی را مرتبه نازل محبت ‎الله می‌دانستند.