انتخابات

رییس ستاد انتخابات کشور با اعلام جزئیات تکمیلی از نتایج شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری، از تکمیل نتایج قبلی با وصول آخرین صورتجلسات از ۹۱ صندوق باقی مانده این انتخابات خبر داد.
قطار انتخابات در ایستگاه ۲۸ خرداد ایستاد و مطابق پیش‌بینی‌ها سید ابراهیم رییسی را روانه پاستور کرد.
منتخبان شورای ششم شهر تهران مشخص شدند و لیست شورای ائتلاف توانست از میان دو لیست اصلی اصولگرایان و لیست جمهور تمام کرسی‌های پارلمان محلی شهر تهران را به دست بیاورد.
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: طرز کار وزارت کشور در برگزاری انتخابات منجر به واصل شدن بیش از ۱۰۰۰ شکایت به کمیسیون شده است و ما با جدیت تا روشن شدن موضوع آن را دنبال خواهیم کرد.
باید از تمامیت خواهی دست برداریم و اجازه دهیم همه بازیگران براساس توان تجربه و عملشان در بازی شرکت کنند. اگر تصور کنیم با عده‌ای خاص می‌توانیم مملکت را نجات دهیم حتما اشتباه فکر می‌کنیم .
رییس جمهور تاکید کرد:اینکه غصه می خوریم چرا مشارکت ۴۸ درصد شده و مثلا ۵۸ درصد نشده برای این است که صندوق و رای مردم مهم است و تاثیر دارد.اگر حضور مردم کمرنگ شد باید بنشینیم و دلایل آن را مشخص کنیم تا دیگر این اتفاق نیفتد. البته نباید دلایل من درآوردی بتراشیم.
با توجه به اینکه ابراهیم رئیسی یا هر رئیس جمهور دیگری نمی‌تواند از توافق هسته‌ای خارج شود و سیاست خارجی معمولا توسط نظام تعیین می‌شود، وزارت خارجه یا دولت هم در مسیری خلاف این موضوع حرکت نمی‌کند و بر این اساس، هیچ رئیس جمهوری در ایران نمی‌تواند توافق هسته‌ای را باطل کند.
نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها و ائمه جمعه کشور در پیامی اعلام کردند: ضمن عرض تبریک به آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور منتخب، حضور چشمگیر و مشارکت پرشور و خلق حماسه غرورآفرینتان در این آزمون بزرگ را با تمام وجود ارج می‌نهند و به همدلی و همراهی شما بهترین مردم تاریخ و بلوغ سیاسی جوانان برومند و رأی اولی‌ها افتخار می‌کنند.
تذکر احمد خاتمی به افرادی که رای باطله دادند؛

افرادی که رای باطله دادند فرصت سوزی کردند

احمد خاتمی گفت: افرادی آمدند و رای باطله دادند که حدود چهار میلیون نفر هستند ما به آن‌ها تذکر می‌دهیم که شما در رقم‌زدن سرنوشت کشور فرصت سوزی کردید. گروه دیگر مردم افرادی بودند که پای صندوق رای نیامدند آن‌ها به دلیل کرونا یا معطلی زیاد در هوای گرم عذری داشتند که اجرشان کم نیست.
عضو هیات اجرایی مرکزی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: شورای نگهبان روز چهارشنبه نظر خود درباره آمار اعلام شده از سوی وزارت کشور درباره آرا و میزان مشارکت مردم را اعلام می‌کند.
آنچه مسلم است اینکه؛ فرآیند مترقی مردم‌سالاری دینی در ایران و برگزاری امن و سالم انتخابات در چنین شرایطی، بسیاری از جمله مستاجرین کاخ سیاه، صهیونیست‌های مستاصل، استعمارگران پیر و فرتوت و عمال بی‌اراده عرب آنان در منطقه و روسیاهان منافق و سلطنت‌طلب را عصبی کرده است.

موسوی لاری فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: مردم می‌گویند کاندیدای ما را رد کردید و برای ما کاندیدا تراشیدید و ما هم رأی نمی‌دهیم. ولی خدایی این است که هیچ کس، نه ملت، نه حکومت و نه کاندیدا‌های طرفین پیروز این میدان نیستند و الآن که انتخابات تمام شده متولیان امر و بزرگان نظام باید فکری نو در اندازند و جور دیگری رفتار کنند.
سید محمد خاتمی رییس دولت اصلاحات در پیامی به مناسبت برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ خاطرنشان کرد: منتخب مردم متعهد به پاسداری از جمهوریت نظام و رعایت حق و حرمت همه مردم است. فع مشکلات بنیادی اقتصادی، بهبود معیشت مردم و حل مسائل خارجی و تأمین مصالح ملی با نمایندگی از صلح طلبی، خشونت پرهیزی و تنش‌زدایی در عین استقلال خواهی و عزت جویی ملت ایران وظیفه خطیر رئیس دولت جدید است.

آرای باطله از موضوعات بسیار مهم در انتخابات ریاست جمهوری 1400 بود؛ انتخاباتی که آرای باطله به اندازه‌ای زیاد بود که در رده دوم قرار گرفت! نمی‌توان کتمان کرد که آرای باطله هم ردیف عدم رای دادن قرار دارد و به نوعی اعتراض و نارضایتی از وضعیت برگزاری انتخابات به‌ویژه بررسی صلاحیت‌ها بود،
پرونده ویژه پرسون؛ چالش‌های پیش روی دولت سیزدهم/ بخش اول

وعده‌های انتخاباتی رییسی به مردم نباید فراموش شود

پرسون در پرونده ویژه پیش رو قصد دارد به بررسی معضلات کشوری در بخش‌های مختلف بپردازد، تا صدای مردم به گوش هشتمین رییس جمهور منتخب برسد.
سازمان آگهی های پرسون