انتخابات

شاخص کل بورس تهران در مبادلات دیروز بعد از مدت‌ها نزول روز گذشته با یک رشد پرقدرت مواجه شد و بیش از ۲۰هزار واحد افزایش یافت. به‌نظر می‌رسد بازار سهام در حال آماده کردن خود برای نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری است.

ماراتن تبلیغاتی ۱۷ روزه ۶ کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری درحالی صبح پنجشنبه به پایان می‌رسد که روز جمعه ایرانیان برای خلق حماسه‌ای دیگر، پای صندوق‌های رای حضور می‌یابند تا مسیر ۴ ساله پیش روی کشور را رقم بزنند و سکان اموراجرایی کشور را به دست «گزینه اصلح» بسپارند.

شبکه‌های سیما جمعه، ۸ تیر ماه و چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری با طراحی و تغییرات ویژه در جداول پخش در پوشش گسترده و ارتباط مستقیم با مراکز رای‌گیری، حضور مردم در این رویداد را به تصویر می‌کشند.

طحان نظیف با بیان اینکه «در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری همچون سایر دوره‌ها جریانات سیاسی مختلف حضور دارند و افرادی که نامزد هستند طیف وسیعی از سلایق جامعه و جریانات سیاسی را نمایندگی می‌کنند»، تأکید کرد: شورای نگهبان آرای مردم را حق‌الناس و خود را پاسدار آرای مردم می‌داند.
سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با انتشار بیانیه‌ای درباره انصراف خود از کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری گفت: در پاسخ به درخواست مکتوب شورای عالی اجماع نیروهای انقلاب و برخی از علمای اعلام و دلسوزان، انصراف خود را از نامزدی چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری اعلام می‌دارم.
ستاد انتخابات کشور با انتشار اطلاعیه شماره ۷ اعلام کرد: آقای سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نامزد انتخابات ریاست جمهوری انصراف خود را به وزارت کشور اعلام نموده است.
نه جای تعجب، بلکه تاسف و تحیّر دارد که‌ کسانی که بدون استثنا در ۴۵سال گذشته، یا بر صندلی اجرا نشسته بودند یا در مقام تقنین غنوده بودند، سرسختانه کمر به اصلاح امور و جبران مافات بسته‌اند!
هفته قبل و در حالی که با لباس مشکی خود را عزادار مرحوم رییس جمهور فقید جلوه می‌داد در پاسخ به پرسش حسین انتظامی در میزگرد فرهنگی شبکه دوم سیما گفت می‌ماند .در میزگرد سیاسی شبکه سوم در پاسخ به پرسش ابراهیم متقی هم گفت: اگر خودم را اصلح نمی‌دانستم وارد نمی‌شدم .
سازمان آگهی های پرسون