ضررهای دولت سوم روحانی برای کشور

فعال حوزه دانشجویی گفت: در ابتدای دهه ۹۰، مخصوصاً در دولت‌ آقای روحانی، شاهد انفعال در سیاست خارجه و سرمایه‌گذاری در طرح‌هایی بودیم که اولویت مهمی در وضعیت مردم نداشتند. نگرانی‌های فراوانی در خصوص ادامه این سیاست‌ها در صورت رای آوردن پزشکیان نیز مطرح است. امتداد دولت سوم روحانی کشور را با خسارت‌های فراوانی مواجه خواهد کرد.

تصویر ضررهای دولت سوم روحانی برای کشور

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد انصاری فعال حوزه دانشجویی، با اشاره به برنامه‌های سعید جلیلی برای بهبود وضعیت اقتصاد اظهار کرد: دولت آقای جلیلی به دنبال شنیدن نظرات بازاریان و دریافت بازخورد از مکانیسم‌های فعال بازار است. این نحوه تعامل می‌تواند اثرگذاری مثبتی بر سیاست‌گذاری اقتصادی در کشور داشته باشد. تشکیل کارگروه‌های مشورتی قبل از هر تصمیم‌گیری مهم، در راستای همین رویکرد است.

این فعال حوزه دانشجویی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین موانع برای افزایش ضمانت اجرایی این سیاست‌گذاری‌ها، عدم شنیدن صدای بازاریان در تصمیم‌گیری‌هاست. با تقویت کانال‌های ارتباطی در این حوزه، ارتباط مناسبی میان بازاریان و دولت شکل خواهد گرفت.

وی افزود: ثبات در بازار یکی از پیش‌شرط‌های توسعه اقتصادی است. دولت آینده باید به گونه‌ای عمل کند که تغییرات ناگهانی نداشته باشد و بازاریان بتوانند آینده را پیش‌بینی کنند. این امر با تدوین قوانین پایدار و قابل پیش‌بینی و کاهش تغییرات مکرر در قوانین حاصل خواهد شد.

انصاری با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی باید به جای صرف هزینه‌های جاری بی‌فایده، به حل مشکلات مردم بپردازند، اظهار کرد: در ابتدای دهه ۹۰، مخصوصاً در دولت‌های آقای روحانی، شاهد انفعال در سیاست خارجه و سرمایه‌گذاری در طرح‌هایی بودیم که اولویت مهمی در وضعیت مردم نداشتند. نگرانی‌های فراوانی در خصوص ادامه این سیاست‌ها در صورت رای آوردن پزشکیان نیز مطرح است. دولت سوم روحانی کشور را با خسارت‌های فراوانی مواجه خواهد کرد.

این فعال حوزه دانشجویی بیان کرد: با توجه به نوع نگاه جلیلی، دولت ایشان ادامه همان دولت مردمی آیت‌الله رئیسی است که بر پایه اتکا به مردم به دنبال حل مشکلات است.

وی در پایان گفت: «پاکدستی و نبود نقطه تاریک در زندگی سیاسی جلیلی، اقبال عمومی مردم را به دنبال داشته است و با توجه به اجماع جبهه انقلاب در دور دوم انتخابات، به راحتی می‌تواند آرای لازم را کسب کند.

منبع: ایسنا

694691