تا انتخابات

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه حرف‌هایی درباره ریاست مرعشی بر ستاد انتخاباتی اسحاق جهانگیری مطرح است ولی هنوز تصمیمی گرفته نشده است گفت: فکر می‌کنم که این مسئله حداقل باید در کمیته سیاسی حزب مطرح شود.
سخنگوی فراکسیون نیروهای جبهه انقلاب اسلامی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مردم با تجربه ای که در طول سالیان گذشته کسب کرده اند کاندیداها را محک خواهند زد و دیگر گول فضاسازی ها را نخواهد خورد.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: در شور و شوق انتخابات، نباید فراموش کرد که این روزها زنان و کودکان مظلوم فلسطینی مورد سبعانه ترین جنایت ها واقع شده‌اند.
نامزد انتخابات چگونه می‌خواهد امید و اعتماد از دست رفته را میان مردم زنده کند؟ بدون امید به آینده و جلب اعتماد به کارگزاران، هیچ مساله‌ای حل نخواهد شد. هر انتخاباتی که بتواند این دو مولفه را بهبود بخشد، به‌طور طبیعی انرژی خوبی را به موتور جامعه تزریق کرده است. همین انرژی مردم و حکومت را راهبری می‌کند، به شرطی که حفظ شود.
رئیس دادگستری شهرستان بروجرد گفت: «فضای مجازی» از مهمترین گزینه‌های تخلفاتی ایام انتخابات است که باید کنترل شود که در این رابطه تخلفات از طریق پلیس فتا شناسایی و برخورد قانونی با متخلفان اعمال می‌شود.
«پرسون» از ثبت نام کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری می گوید؛

می خواهم رییس جمهور شوم! / جویندگان نام در وزارت کشور

یک شناسنامه می خواهد؛ و یک رویای خام، تا تو را در مقابل متصدی ثبت نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری بنشاند. بعد عکسی رو به دوربین و تمام.
انتخابات یک فرصت گفت‌وگوی ملی برای اصلاحات واقعی کشور در وضعیت گرفتاری‌های جدی است و کسانی که مردم را از این حق اساسی محروم می‌کنند، اولا باید پاسخ‌گوی فعل و ترک فعل فرصت‌سوزاننده خود باشند و دوم از باب ماده 570 قانون مجازات اسلامی تحت تعقیب دادگاه مستقل قرار بگیرند.
داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در گفتگو با پرسون:

مردم سازی اقتصادی را اجرایی خواهم کرد

ملک زاده گفت: به معنای واقعی مردم سازی اقتصادی و در راس امور رسیدگی به مشکلات مردم را اجرایی خواهم کرد.
یک تحلیلگر سیاسی نوشت: افرادی که به نظرم شورای نگهبان صلاحیت آنان را تأیید خواهد کرد، به شرح زیرند: سید ابراهیم رئیسی و سعید جلیلی از جناح اصولگرا، علی لاریجانی از اصولگرایانِ معتدل، محسن رضایی از نظامیانِ سابق، اسحاق جهانگیری و محمد شریعتمداری از جناح دولت و اصلاح‌طلبان.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: ملاک و مبنای ما در احراز صلاحیت‌های داوطلبان ریاست جمهوری رای نهایی است که اعضای شورا می‌دهند و با توجه به ۱۲ نفر اعضای شورای نگهبان ۷ رای مثبت لازم است که بتوانیم بگوئیم یک فرد احراز صلاحیت شد.
سهم و نقش زنان در ساختار سیاسی کشور فاصله زیادی با آرمان‌ها و مطالباتی که در انقلاب اسلامی مطرح شد، دارد.

نایب رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گفت: باید از یک نفر حمایت کنیم، اما رئیسی نباید تنها باشد و باید یک تیم باشد تا بتواند به رئیس جمهوری برود. هر که بوده و پیدا شده در انتخابات شرکت کرده است. برای رئیسی در جبهه اصولگرا به اجماع رسیده‌ایم.
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با صدور بیانیه‌ای از اصولگرایان خواست تا حداکثر توان خود برای پشتیبانی از سیدابراهیم رئیسی را کار گیرند تا میدان گسترده‌تری برای تحقق ارزش‌های انقلاب گشوده شود.
با توجه به کارنامه دولت، جای این سؤال است که دست‌اندر‌کاران و مسئولان کلیدی دولت باید برای بازخواست به مراجع قضایی و مراکز بازرسی معرفی شوند و یا برای ثبت‌نام به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری به وزارت کشور مراجعه کنند؟! آقایان با کدام رو! خود را نامزد ریاست جمهوری کرده‌اند؟! 

سخنگوی شورای نگهبان گفت: خوشبختانه ثبت‌نام‌ها روند خوبی داشت و با توجه به مصوبه شورای نگهبان، ما به عنوان گام اول راضی هستیم، چرا که ثبت‌نام‌های بی‌رویه خیلی کمتر بود.
جامعه به‌درستی این حضور دقیقه نودی نامزد‌ها را نقد می‌کند و به آن ایراد می‌گیرد. این ایراد کاملاً منطقی است چرا که حضوری با این کیفیت به طریق اولی این سوال را ایجاد می‌کند که چنین کیفیتی از فرایند نامزدی با چه برنامه مدون و مشخصی می‌تواند همراه باشد؟ اینکه آیا واقعاً این تعداد فرد شایسته یا تنوع برنامه و گرایش برای اداره دولت وجود دارد؟