جمعیت پیشرفت و عدالت از آیت‌الله رئیسی حمایت کردند

جمعیت پیشرفت و عدالت در بیانیه‌ای با تاکید بر اینکه عملکرد آیت الله رئیسی در سال‌های اخیر، ایشان را فردی تحول‌گرا و فساد ستیز نشان داده، تصریح کرد: این جمعیت حمایت رسمی خود را از وی به عنوان نامزد اصلح اعلام می کند.

تصویر جمعیت پیشرفت و عدالت از آیت‌الله رئیسی حمایت کردند

به گزارش سایت خبری پرسون، جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی در بیانیه‌ای با بیان این که عملکرد آیت الله رئیسی در سال‌های اخیر، ایشان را فردی تحول‌گرا و فسادستیز نشان داده، تصریح کرد: این جمعیت حمایت رسمی خود را از وی به عنوان نامزد اصلح بین کاندیداهای جریان انقلاب اعلام می‌کند.

جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی در بیانیه خود با اشاره به تخریب‌ها علیه محمدباقر قالیباف تاکید کرده است: از جمله این تلاش‌ها این بوده که عملکرد و شخصیت دکتر قالیباف را به بهانه‌های مختلف زیر سئوال ببرند. تخریب‌های سازمان‌یافته معاندین نظام و جریان اصلاحات و همچنین نفی‌های ناجوانمردانه برخی افراد در لباس خودی در راستای تحقق همین برنامه رخ داده است. اما بررسی عملکرد ایشان، به خصوص در انتخابات‌های اخیر نشان داده است ایشان جز به تکلیف انقلابی و اسلامی، به چیزی دیگری نمی‌اندیشد و حتی حاضر است ایثارگرانه کنار برود و برای پیروزی کاندیداهای دیگر تلاش کند.

در این بیانیه با اشاره به سوابق اجرایی محمدباقر قالیباف در فرماندهی قرارگاه خاتم، بسیج، نیروی هوایی سپاه، نیروی انتظامی، شهرداری تهران و ریاست مجلس آمده است: با وجود آن که این سوابق او را یک سر و گردن از بسیاری کاندیداها بالاتر می‌نشاند، اما از هیچ تلاشی برای وحدت جریان انقلاب فروگذار نکرده است و در برابر تخریب‌ها مظلوم بوده ولی مصالح کشور را به نفع شخصی خود ترجیح داده و در برابر تخریبگران سکوت کرده است.

این بیانیه افزوده است: آقای قالیباف در سال ۹۶ ایثارگرانه کنار رفت و در انتخابات ۱۴۰۰ در جریان انقلاب برای رسیدن به وحدت تلاش کرد و علی‌رغم دعوت‌های مردمی، کاندیدا نشد. این درحالی است که در بسیاری از نظرسنجی‌ها (از جمله نظرسنجی ایسپا که نزدیک به دولت است) دکتر قالیباف در کنار آیت الله رئیسی از پر رای ترین کاندیدای اصلاحات با فاصله مناسب رای بیشتری داشت و علی رغم اوج گیری تخریب ها روند صعودی پیدا کرد که بدان معناست که افکارعمومی متوجه تخریبی بودن این فعالیت‌ها شده و ایشان از تخریب نوعی مصونیت پیدا کرده است.

جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی در بیانیه خود رفتار ایثارگرایانه دکتر قالیباف را نشانه باور و پایبندی واقعی ایشان به سیاست ورزی مومنانه و سیاست ورزی نواصول گرایانه توصیف و تاکید کرده است: عدم کاندیداتوری دکتر قالیباف نشان داد که همه برچسب زنی ها علیه آقای قالیباف که تلاش های وی را انتخاباتی و قدرت طلبی دروغ بوده است امروز کسانی که به دروغ، تلاش‌ها و خدمات ایشان در عرصه‌های مختلف را به انگیزه‌ی جلب رای و پیروزی در انتخابات، تحلیل می‌کردند، باید عذرخواهی کنند و در پیشگاه الهی شرمنده باشند.

دعوت از گروه‌ها و چهره‌های سیاسی انقلابی برای مقابله با تشکیل دولت سوم روحانی

در ادامه این بیانیه با تاکید بر اینکه گروه‌ها و چهره‌های سیاسی انقلابی باید مردم را به حضور و مشارکت برای مقابله با تشکیل دولت سوم روحانی دعوت کنند آمده است: فعالان سیاسی و اجتماعی، اقتصاددانان و روشنفکران، روحانیون و کنشگران اجتماعی باید بلایی که دولت روحانی به کشور وارد کرده است را برای مردم بازگو کنند که چگونه نه چرخ انرژی هسته‌ای چرخید و نه معیشت مردم از سوء تدبیر دولت در امان ماند و در تشریح این وضعیت نباید نقش اصلاح‌طلبان در ایجاد این مشکلات را نادیده گرفت.

جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی تصریح کرده است: مطالبه مسئولیت‌پذیری اصلاح طلبان نسبت به وضعیت فعلی کشور، باید به عنوان خواست عمومی درآید و کسانی که کشور را به این نقطه رسانده‌اند، مجبور به پاسخگویی شوند.

این تشکل سیاسی با تاکید بر اینکه همه گروه‌های سیاسی که دل در گرو انقلاب اسلامی دارند، باید با درک اختلاف سلایق و به رسمیت شناختن آنها، ارزش‌های مشترک انقلاب و دفاع از ادامه حرکت انقلابی را محور قرار داده و همدلانه برای آن همکاری کنند هشدار داده است: تخریب و اختلاف‌افکنی در جبهه انقلاب، از هیچ‌کسی پذیرفته نیست و بزرگان این جریان باید از حرکت‌های احساسی جوانانه در این مسیر جلوگیری کنند.

در این بیانیه با اشاره به اینکه ریاست جمهوری در ایران، بسیار نقطه کلیدی است و گستردگی اختیارات و امکانات، باید میزان مسئولیت و پاسخگویی دولت‌ها را نیز بالا ببرد تاکید شده است: هیچ دولتی نمی‌تواند به بهانه‌های واهی، فرافکنی کرده و مشکلات را به خارج از دولت حواله دهد. از این رو گزینه‌هایی که مسئولیت اعمال خود تاکنون را نپذیرفته‌اند، برای دولت بعدی هم همان مسیر تکرار خواهند کرد.

جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی در تشریح وضعیت فعلی کشور به دلیل عملکرد دولت خسته، بسته و نشسته یازدهم و دوازدهم آورده است: بحران بورس، کاهش ارزش پول ملی، افزایش فاصله طبقاتی، فقر و بی‌عدالتی، گسترش بیکاری، افزایش قیمت مسکن و … سفره مردم را کوچک کرده و اعتماد آنها به حل مشکلات را کاهش داده است. در مدیریت کرونا، مردم به وضوح ناکارآمدی دولت و عدم توان تصمیم‌گیری درست و به موقع را مشاهده کردند که یکی از نتایج آن، رکوردشکنی‌های اخیر در تعداد مرگ و میر کرونایی است.

فاصله عجیب دولتمردان با مسائل مردم و وزرایی با سرمایه هزاران میلیاردی که بعضاً خود و خانواده‌هایشان به فساد هم متهم هستند از دیگر مسائل مبتلابه دولت برشمرده و اضافه شده است: تجربه مدیریت غربگرا، برجام و مذاکره با دولت آمریکا امروز پیش ِ روی مردم است. این ناکارآمدی انباشته در طول 8 سال، امروز مانع تحرک جدی و حضور مردم در صحنه انتخابات شده است.

جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی با تاکید بر این که امروز نیز اشرافیت سیاسی، به دنبال جمله‌سازی با کلمه پادگان و دادگاه، می‌خواهد آدرس‌های نادرست برای سیاست‌ورزی نادرست خود بدهد خاطرنشان کرده است: وضعیت امروز کشور محصول مدیریت‌های گذشته در مجلس و دولت پیش روی ما قرار دارد و باید به جای انشاخوانی، حساب پس بدهند. بررسی تجربه‌های پیشین نشان می‌دهد دروغ‌ها و برچسب‌زنی‌ها مهمترین شیوه برای تخریب مخالفان بوده است.

حمله به شورای نگهبان، دوقطبی مذاکره یا جنگ، دروغ گازانبری و … نمو‌نه‌هایی از آنها است. این گروه‌های بحران‌زیست، در آستانه هر انتخاباتی با انتشار یک فایل صوتی در رسانه‌های بیگانه تلاش می‌کنند تا ادامه حضور خود را در قدرت موجه نشان دهند و با تخریب رقبا برای خود کسب وجهه کنند. انتشار فایل آیت‌الله منتظری در دوره قبل، و انتشار فایل مصاحبه ظریف در آستانه این انتخابات با همین مبنا قابل تحلیل است.

این بیانیه تاکید کرده است: نقطه قوت ما در آن چیزی است که باید با عنوان مدیریت جهادی از آن نام برد. تجربه‌های خدمت به مردم، در دوره‌های مختلف، چه در شهرداری در دوره قبل، چه در مجلس فعلی و قوه قضائیه می‌تواند گواهی بر توانمندی جریان انقلاب برای حل مشکلات مردم باشد. نفوذ منطقه‌ای ایران و قدرت یافتن جریان مقاومت در سطح بین‌المللی، که از ثمرات حیات طیبه سیدالشهدای مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی است، نتیجه همین نحوه مدیریتی بوده است.

جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی با اشاره به این که عملکرد آیت الله رئیسی در سال‌های اخیر نیز ایشان را فردی تحول‌گرا و فسادستیز نشان داده تاکید کرده است: آن عملکرد این امید را ایجاد کرده است، ایشان بتواند با پشتوانه‌ی اجماع نیروهای سیاسی اصولگرا و انقلابی، آرای مردم را نیز کسب کند. جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی مطابق با مانیفست نواصول گرایی و براساس باور به «وحدت جریانی» حمایت رسمی خود را از ایشان بعنوان نامزد اصلح بین کاندیداهای جریان انقلاب اعلام می کند و از سایر نامزدهای انقلابی دعوت می‌کند تا در این انتخابات برای پیروزی ایشان تلاش کنند.

منبع: فارس

289696