فعال سیاسی اصلاح طلب:

مردم برای حضور در انتخابات منتظر عمل اند

یک فعال سیاسی اصلاح طلب معتقد است که امروز بیش از هر زمان مردم برای حضور پرشور در انتخابات خرداد، منتظر مشهود شدن آثار عمل مسئولان هستند.
تصویر مردم برای حضور در انتخابات منتظر عمل اند

به گزارش سایت خبری پرسون، علی‌اکبر صفوی با ابراز این عقیده که طی چهاردهه گذشته هیچ زمانی به این میزان شاهد کاهش ارتباط مردم نسبت به مسئولان نبوده‌ایم، ابراز عقیده کرد: این کاهش از سه بعد قابل تامل است، ابتدا اینکه دخالت‌های قدرت‌ها و مقامات حاکم در جمهوری اسلامی در کار همدیگر بسیار بیش از گذشته بروز پیدا کرده که این مهم به سهم خود موجب ناامیدی مردم شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز ادامه داد: شیطنت‌های پشت پرده‌ای که علیه دولت و با هدف ناکارآمد جلوه دادن دولت انجام می‌شود، از دیگر ابعاد این کاهش محسوب می‌شود.

صفوی خاطرنشان کرد: آقای روحانی تصور می‌کرد که اگر با جریان‌های اقتدارگرا بیشتر کنار بیاید، شرایط برای پیشرفت بیشتر می‌شود اما نشان داده شد که اینگونه نبود.

او با بیان اینکه شرایط بد اقتصادی فعلی با هیچ عقل سالمی قابل توجیه نیست، گفت: با وجود تاثیرگذاری تحریم‌ها و فشارهای خارجی اما بخشی از مسائل ربطی به تحریم‌ها ندارد و بیشتر به دلیل سوء عملکردها و... رخ داده است.

صفوی همچنین تفکرات مردم را به چهار دسته تقسیم و اضافه کرد: دسته اول به دلیل وابستگی های سیاسی به بخش زیادی از مقامات حاکم در کشور تحت هیچ شرایطی انتقاد نمی‌کنند، دسته دوم نیز در چارچوب نظام قرار دارند اما نظام را نیازمند اصلاح می‌بینند و تلاش می‌کنند از طریق اصلاح، بهبود ایجاد شود، دسته سوم کاری به تعریف این مباحث ندارند و علاقه مند به سروسامان گرفتن کشور هستند و دسته چهارم هم با نظام عناد دارند و حاضر به دیدن موفقیت آن نیستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز، گفت: اگر دسته چهارم را کنار بگذاریم، دسته دوم و سوم بیشترین صحنه آرایی را در انتخابات طی سال‌های پس از انقلاب تاکنون داشته‌اند، اما هر زمان مردم را ناامید کرده‌ایم، بخش زیادی از دسته سوم کنار کشیده‌اند؛ بخش قابل توجهی از دسته دوم و بخش کمی از دسته اول نیز کنار کشیده‌اند.

او اظهار کرد: امروز به عنوان دلسوز نظام، کشور و یک دانشگاهی از همه مقامات تقاضا می‌کنم که به مردم جدی تر فکر کنند و نظر و خواست مردم را ارجح بدانند، چرا که همه حکومت با خواست مردم ایجاد شده و هیچ چیزی فراتر از خواست مردم نیست.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: اگر روند فعلی تداوم یابد و یک کار تحولی جدی از سوی مقامات نظام انجام نشود، شاهد یکی از ضعیف ترین انتخابات پس از انقلاب خواهیم بود.

صفوی با تاکید براینکه مسئولان در همه سطوح باید اجازه دهند که امید و رونق به کشور بازگشته و در ابعاد مختلف زندگی مردم جاری شود، درایت و مدیریت صحیح را عامل اصلی در حل بسیاری از مسائل کشور دانست و گفت: امروز فشار روی مردم زیاد شده و برخی هم در مسیر مذاکرات کارشکنی می‌کنند در حالی که واقعیت اینست که تحریم‌ها هم اثرگذار بوده است.

منبع : ایسنا

289915

مطالب مرتبط