گزارش و گفتگوی اختصاصی

برنامه شاد به مانند هر اپلیکیشن دیگری برای خود تاریخ انقضایی دارد و باید قبول کنیم که انقضا این برنامه به پایان رسیده است و مسئولان باید به دنبال یک راهکار دیگر باشند.

فیروزآبادی؛ کارشناس منابع طبیعی در گفتگو با پرسون:

«تنش آب» به یکی از نزاع‌های اصلی در خاورمیانه تبدیل می‌شود

فیروزآبادی؛ کارشناس منابع طبیعی و کارآفرین برتر گفت: «تنش آب» دیر با زود به یکی از موضوعات و حتی نزاع‌های اصلی در منطقه ای همانند خاورمیانه تبدیل می‌شود به طوری که از هم‌اکنون شاهد این دست از تنش بین کشورهای منطقه هستیم که بهترین و ساده‌ترین نمونه آن را می‌توان تنش آبی بین ایران با کشور افغانستان بر سر رودخانه «هیرمند» دانست.

مسکن ماوایی است که ماهیت بودن را برای انسان مشخص می‌سازد و نیازی است که در محیط‌های مختلف جغرافیایی، متناسب با نیازها و استعدادها از یک طرف و محدودیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از طرف دیگر شکل خاص یافته است لذا تامین مسکن متناسب با شرایط زندگی از مهم­ترین اهداف انسان‌‌ها است.
استاد حوزه علمیه کردستان در گفتگو با پرسون:

انتخابات در ایران اسلامی از ارکان مردم‌سالاری دینی است

معاون تبلیغ حوزه علمیه سفیران بیجار گفت: باید بتوانیم با حضور پرشور خود در انتخابات از یک سو حماسه آفرین باشیم و از سوی دیگر دولتی انقلابی، جوان و متعهد به اسلام و انقلاب را روی کار بیاوریم تا کشور از مشکلات حال حاضر خارج شود.

رئیس فراکسیون حمایت از جبهه مقاومت و آزادی قدس شریف:

احساس نا امنی برای صهیونیست از ثمرات روز قدس است

رئیس فراکسیون حمایت از جبهه مقاومت و آزادی قدس شریف گفت: احساس نا امنی برای صهیونیست از ثمرات روز قدس است و محور جبهه مقاومت از فرماندهان شهید تا فرماندهان زنده است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی:

فعالیت اماکن ورزشی استان مرکزی از سر گرفته شد

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: فعالیت اماکن ورزشی با توجه به خروج این استان از شرایط قرمز کرونایی از امروز(پنجشنبه) از سر گرفته شد.
یک کارشناس مسایل اقتصادی گفت: موافقت دولت با تبدیل این مناطق به منطقه آزاد تجاری می‌تواند زمینه ورود و حضور سرمایه‌گذاران کلان در دو استان کردستان و کرمانشاه را فراهم آورد به گونه‌ای که بسیاری از صنایع مادر و کارخانه‌های بزرگ به سمت این مناطق کشیده می‌شوند.
محمدفرید سپری با اشاره به کاهش 9300 تنی تولید گوشت قرمز در کردستان، عنوان کرد: کاهش این میزان تولید گوشت در کردستان خسارتی معادل 830 میلیون تومان به دامپروران بوده است.

زندگی در دوران کنونی آغشته به طعم کرونا تلخی ها و سختی هایی دارد که در حوزه اقتصادی کام همه حوزه های صنفی تلخ شده است. در این بین شاید آنچه کمتر دیده و به آن پرداخته شد وضعیت هنرمندان جامعه بود که تنها راه گذران زندگیشان از دستمزد ناچیز هنر در عرصه های مختلف همچون سینما، تئاتر، موسیقی، تدوین و غیره بود و طی این یکسال آن نیز به تعطیلی رفته و به طور حتم زندگی آنها نیز دستخوش طوفان کرونا شده است.
رییس کمیسیون عمران شورای شهر یزد در گفت وگو با پرسون:

شورای پنجم در حوزه عمرانی خطای راهبردی نداشته است

محسن عباسی هرفته، با بیان اینکه اولین و مهمترین تصمیم در شورای پنجم عدم اجرای پروژه های عمرانی شهری بدون بهره گیری از مشاور و طرح مصوب بود، گفت: امروز می توانیم ادعا کنیم در این دوره شورا هیچ گونه خطای راهبردی را در زمینه حوزه عمرانی شاهد نبوده و نیست.
خلیل سیافی؛ کارشناس مسائل سیاسی گفت: این همه هزینه توسط کشورهای متخاصم برای ایجاد حاشیه در انتخابات ایران برای رسیدن به اهداف سیاسی و نظامی بلند مدت در منطقه و جهان است.

دبیر ا‌جرایی خانه کارگر استان زنجان در گفت‌و‌گو با پرسون:

اولویت نخست جامعه کارگری، امنیت شغلی است

دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان گفت: هزینه‌های پرسنلی یک شرکت کمتر از ۱۵ درصد است و ۸۵ درصد از هزینه‌ها جای دیگری متمرکز شده است.

مدیر حوزه سفیران بیجار در گفت وگو با پرسون مطرح کرد:

لزوم آشنایی حوزویان با فضای مجازی/ سلاح تقابل با دشمن علم رسانه ای و جنگ نرم است

مدیر حوزه سفیران بیجار گفت: اگر مُبلغ دینی در بحث رسانه‌ای از دانش کمی بهره‌مند باشد بی شک در مقابل جنگ تبلیغاتی و رسانه‌ای دشمن با مشکلات زیادی روبرو خواهد شد.

پرسون به مناسبت روز جهانی کارگر گزارش می دهد؛

لزوم توجه بیشتر دولت به سبد معیشتی خانواده های کارگر

به مناسبت یازدهم اردیبهشت روز جهانی کارگر، دولت باید بیش از پیش به سبد معیشتی خانواده های کارگری توجه کند؛ چراکه تورم و تحریم، گذران زندگی را برای جامعه کارگران سخت تر از گذشته کرده است.
از هفته‌های پیش شاهد تردد کامیون‌های مخصوص حمل احشام در جاده‌های کردستان هستیم کامیون‌هایی که پلاک آنها متعلق به استان های دیگر کشور است و این نشان می‌دهد که از هم اکنون دلالان شرایط بد دامداران را دریافته‌اند و فرصت را برای خرید احشام با قیمت پایین مغتنم شمرده‌اند.

رییس اتاق اصناف ارومیه با اشاره به اینکه تعطیلی اصناف ۷۰ درصد از فعالان این بخش را با مشکل مواجه کرده است گفت: در حال حاضر موضوع اصناف سودآوری و بازار مطلوب نیست بلکه گلایه‌های اصلی بر سر معیشت و ارتزاق است که ادامه‌دار شدن وضعیت تعطیلی روزهای خوشی برای اصناف در پیش ندارد.
کرونا ویروس، این روزها بیشتر از هر کلمه ای نام منحوس آن را می شنویم، بیش از هر جمله ای جمله در خانه بمانید را می شنویم و بیش از هر سخنی، آمار مبتلایان و جان باختگان بر اثر ابتلا به این ویروس منحوس آزارمان می دهد؛ ویروسی که اکنون دنیا دل به ایمنی واکسن آن خوش کرده و امیدوار است این امنیت هر چه سریعتر در دنیا ایجاد شود.
استان مرکزی، پایتخت صنعتی ایران نیز این روزها حال و احوال خوشی ندارد و دیگر کمتر کسی این استان را با پسوند صنعتی یاد می کند، این روزها پسوند قرمز و سیاه یدک کش استان شده و بیمارستان ها و کادر درمان در تکاپوی از بین بردن این سایه سهمگین از آسمان استان هستند.

دبیر قرارگاه خاتم الاوصیاء (ص) کردستان در گفت وگو با پرسون:

تحرکات تروریست‌ها در مرزها برای القای ناامنی در کشور است

دبیر قرارگاه خاتم الاوصیاء (ص) کردستان گفت: تحرکات دشمنان برای ایجاد یک یاس و ناامنی در کشور است، ولی بصیرت دینی و سیاسی ملت ایران، اجازه نخواهد داد که عوامل خودفروخته و وطن‌فروش موفق به رسیدن به نیات شیطانی خود شوند.

کارگردان مستند «لنه1927 بندرعباس»در گفت و گو با پرسون مطرح کرد؛

تلاش فردی و گروهی موثرتر از جایزه

«بهروز عباسی دشتی» کارگردان هرمزگان متولد سال 1360 است. او به کارگردانی تئاتر اشتغال دارد و عضو کروه تئاتر «تی‌تووک» است. این هنرمند هرمزگانی در زمینه‌ای غیر از هنر تحصیل کرده است.
از این کارگردان به تازگی دو فیلم منتشر شده است.یکی از این دو فیلم «ما داریم قد ماه؟» نام دارد که یک فیلم تجربی است. فیلمبرداری‌این فیلم در شرکت‌های صنعتی غرب بندرعباس انجام شده است و توانسته دو جایزه بین‌المللی در ترکیه و فرانسه به دست بیاورد. این فیلم به جشنواره‌های بزرگ‌تری معرفی شده و در انتظار اتفاقات بهتری است. اما فیلم دیگر او مستندی است با نام«لنه 1927بندرعباس» که موضوع مصاحبه ماست. با ما همراه باشید.
با وجود اینکه کشور در بُعد اقتصاد دچار بدترین شرایط می‌باشد با این وجود در سالهای اخیر شاهد افزایش بی سابقه عمل‌های زیبایی به ویژه عمل «رینوپلاستی» یا همان جراحی زیبایی بینی در کشور هستیم.