گزارش و گفتگوی اختصاصی

گزارش پرسون از حوادث محور قوچان به فاروج؛

چرا آمار تصادفات در جاده مرگ بیشتر است

آمار تصادفات در محور قوچان به فاروج بالا است و به همین علت نام این محور را جاده مرگ می نامند، خبرنگار پرسون چرایی آمار تصادفات را در این گزارش بررسی می کند
رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا؛

بیش 189 هزار نفر در آذربایجان‌غربی واکسن کرونا دریافت کردند

رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی گفت:  از ابتدای واکسیناسیون تاکنون در استان تعداد ۱۸۹ هزار و ۸۳۳ نفر برای مقابله با ویروس کرونا واکسن تزریق کرده‌اند.
پرسون از کلاهبرداری در برخی فروشگاه‌‌ها گزارش می‌دهد؛

جوایزی که هرگز به دست صاحبانشان نمی‌رسند/ قرعه کشی‌ هایی که هیچ برنده‌ای ندارند

فریب رسانه‌ای در این روزهای سخت اقتصادی به ترفندی ضداخلاقی تبدیل شده است و تداوم این عوام فریبی‌ها به حدی رسیده است که «اعتماد زدایی» از رسانه ملی رسما با تبلیغات دروغین این شرکت‌ها و فروشگاه‌ها سرعت بیشتری به خود گرفته است.

فرماندار رشت با اشاره به خشکسالی در 50 هکتار از شالیزارهای لشت نشاء و خشکبیجار گفت: با توجه به اینکه این دو حوزه در آخرین ایستگاه آب‌رسانی قرار دارند باید با نگاه کارشناسی اقداماتی برای حل امور آب منطقه صورت پذیرد تا در فصل زراعی جدید بتوانیم بخش عمده‌ای از مشکلات آب را در این حوزه‌ها برطرف نماییم.
معاون حوزه علمیه سفیران بیجار در گفت‌وگو با پرسون:

ناتوانی در حل مشکل آب خوزستان برای دولتمردان مایه سرافکندگی است

معاون آموزش حوزه سفیران هدایت بیجار گفت: مردم خوب و خونگرم خوزستان مردانگی و غیرت خود را در هشت سال جنگ تحمیلی به همه نشان داده‌ اند بنابراین شایسته نیست که مردمان این استان ابتدایی‌ترین نیاز خود، یعنی آب نداشته باشند و این امر برای دولتمردان مایه سرافکندگی است.

مدیرعامل باشگاه شهید قندی یزد:

شکایت خواهیم کرد/ اتهام زنان سند و مدرک رو کنند

مدیرعامل باشگاه شهید قندی با تاکید بر اینکه قطعا در برابر اتهام زنی ها شکایت خواهیم کرد افزود: امیدوارم تهمت زنندگان برای اتهامات خود مدرک و مستندات کافی و قابل ارائه داشته باشند.
روانپزشک و استاد دانشگاه در گفت‌وگو با پرسون:

کارتل مواد مخدر برای جلوگیری از افزایش قیمت مواد سوبسید پرداخت می‌کند

یک روانپزشک و استاد دانشگاه گفت: سیستم و کارتل مواد مخدر در کشور به گونه‌ای سوبسید و یارانه می‌دهد که قیمت انواع مواد مخدر افزایش پیدا نکند تا آمار مصرف کنندگان کاهش نداشته باشند.

پرسون از آخرین وضعیت بازداشتی های شورای شهر گزارش می‌دهد:

1000نفر از اعضای شورای شهر پنجم در زندان

دوره پنجم شورا یکی از ادواری بود که با حرف و حدیث‌های زیاد ختم شد. همین چند روز پیش بود که احمد علیرضابیگی؛ نماینده تبریز در مجلس اظهار داشت که یک ‌هزار نفر از اعضای دوره پنجم شوراها زندانی شده‌اند. به نظر این نماینده مجلس، خلا قانونی باعث عدم نظارت صحیح بر شوراها و در نتیجه افزایش تخلفات شده است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به خشکی مراتع و نبود علوفه گفت: در حال حاضر برخی از دامداران به علل فوق اقدام به کشتار دام‌های مولد خود می‌کنند.
این روزها قوچان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته است و متاسفانه ادارات شهرستان نیز با 100درصد ظرفیت و حضور کارکنان در حال فعالیت هستند و این وضعیت نگرانی های زیادی را برای کارکنان و خانواده های آنها ایجاد کرده است و اگر کسی هم از رعایت نکردن این شرایط گلایه مند شود مورد غضب و برخورد اداری مدیران آن دستگاه قرار میگیرد
گزارش پرسون از افتتاح «پلتفرم» خانواده؛

نهاد خانواده و سیاستگذاران کوته‌ نگر

مشکلات نهاد خانواده عمیق‌تر از آن است که بتوان آن را با طرح‌های بچه‌گانه‌ای مثل تخصیص وام و پاداش برای زاییدن فرزند مرتفع کرد.

امام جمعه شهرستان مریوان در گفتگو با پرسون؛

نگاه به بازارچه‌های مرزی به صورت علمی و تخصصی خود فرصت آفرین است

امام جمعه شهرستان مریوان گفت: نگاه به مرزها و بازارچه‌های مرزی به صورت علمی و تخصصی خود فرصت آفرین است، بنابراین امیدواریم که هیات دولت جدید و وزرای دولت سیزدهم بتواند به این مسئله مهم که خواسته همه مردم شهرستان مریوان است ورود پیدا کند.

یک کارشناس تغذیه گفت: افزایش 70 درصدی قیمت لبنیات در چنین شرایط سخت اقتصادی و از سوی دیگر استفاده از شیرخشک در تهیه ماست، شیر، دوغ و... همه نشان می‌دهند که سلامت جامعه براس سوادگران این عرصه هیچ اهمیتی ندارد.

پرسون از نقض اصل 30 قانون اساسی گزارش می‌دهد؛

آموزش و پرورش مجانی با اشانتیون شهریه/ کمک‌های اجباری در مدارس دولتی

به جز وجه نقدی که از دانش‌آموزان تحت عنوان کمک به مدرسه دریافت می‌شود حتی ابتدایی‌ترین امکانات آموزشی همانند برگ A4، پوشه و گیره و... نیز باید توسط خود اولیا دانش‌آموزان تهیه شود و این تخلفات کاملا با اصل 30 قانون اساسی منافات دارد، ولی کو گوش شنوا!.

نماینده دفتر سیاسی اجتماعی حوزه‌های علمیه در کردستان در گفت وگو با پرسون:

تنوع قومیتی و مذهبی برای هر دولتی یک فرصت بدیل است

نماینده دفتر سیاسی اجتماعی حوزه‌های علمیه در کردستان گفت: برخی معتقدند که تنوع قومیتی و مذهبی برای هر دولتی یک تهدید است که این تِزی کاملا اشتباه و احساسی است، تنوع قومیت ها و مذاهب در هر کشوری می‌تواند به یک فرصت بدیل تبدیل شود
به بهانه اهدای 75 جلد کتاب از گنجینه شخصی فرماندار رشت به کتابخانه مرکزی شهرستان؛

افراد اهل مطالعه قادرند تنها با «زبان گفت‌وگو» بر جامعه اثر بگذارند

کتاب ها ورای سایر اشیاء هستند و برخلاف ظاهر بی‌جانشان موجودات زنده‌ای هستند که قادرند چنان الفتی در انسان ایجاد کنند که به سادگی قادر نیستیم آنها را از خود دورکنیم و تنها برای کسانی چنین دست‌چینی از مجموعه‌ شخصی خودمان انجام می‌دهیم که عمیقا ً دوستشان داشته باشیم. فرماندار رشت نیز در اقدامی ارزشمند 75 جلد کتاب از گنجینه شخصی خود را به مردم شهر رشت اهدا و نزد کتابخانه مرکزی در شرف افتتاح رشت به امانت سپرده است.
امام جمعه شهرستان مریوان گفت: توسعه همه‌جانبه بازارچه‌های مرزی باید در دستور کار تیم اقتصادی دولت سیزدهم قرار بگیرد تا ان‌شاء الله بخش اعظمی از درآمدی ارزی از طریق همین بازارچه‌های مرزی حاصل شود.