قیمت ارز دیجیتال امروز 30 خرداد/ اتریوم اوج گرفت

قیمت بیت‌کوین با رشد هزار و ۵۰۰ دلاری به کانال ۲۰ هزار دلار رسید و اتریوم بعد ۲۴ ساعت دوباره بالای مرز هزار دلار معامله شد.
تصویر قیمت ارز دیجیتال امروز 30 خرداد/ اتریوم اوج گرفت

به گزارش سایت خبری پرسون، قیمت بیت‌کوین امروز دوشنبه ۳۰ خرداد حدود ۹ درصد رشد داشت و به کانال ۲۰ هزار دلار رسید. مهمترین ارز دیجیتال بازار دیروز در نیمه کانال ۱۸ هزار دلار معامله می‌شد و حالا قیمت بیت‌کوین در شبانه‌روز گذشته هزار و ۵۰۰ دلار افزایش پیدا کرده است. با وجود رشد قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته هنوز برخی پیش‌بینی‌ها از ادامه روند نزولی بازار که تقریبا یک هفته پیش استارت خورد، حکایت دارد و در طرف مقابل آن‌هایی که به آینده بیت‌کوین در روز‌های پیش‌رو امیدوار هستند، سطح ۲۰ هزار دلار را محدوده مقاومتی این ارز دیجیتال در مقطع فعلی می‌دانند. همزمان با رشد ۹ درصدی قیمت بیت‌کوین در شبانه‌روز گذشته، قیمت دوج‌کوین و اتریوم به‌ترتیب ۱۳ و ۱۲ درصد رشد داشته است.

قیمت بیت‌کوین؛ ۲۰ هزار دلار

قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین امروز دوشنبه ۳۰ خرداد به مرز ۲۰ هزار دلار رسید. قیمت بیت‌کوین درحالی امروز به این محدوده قدم گذاشت که صبح دیروز در نیمه کانال ۱۸ هزار دلار معامله می‌شد. افزایش هزار و ۵۰۰ دلاری قیمت بیت‌کوین در شبانه‌روز گذشته بازدهی روزانه این ارز دیجیتال را مثبت ۹ درصد نشان می‌دهد. البته در ۲۴ ساعت قبلی بیشترین قیمت بیت‌کوین ۲۰ هزار و ۶۳۰ دلار بوده و عدد ۱۸ هزار و ۹۲ دلار کمترین ارزش آن در این مدت محسوب می‌شود. در بازه هفتگی، اما باتوجه به ریزش اخیر قیمت‌ها در بازار ارز دیجیتال، بازدهی بیت‌کوین معادل منفی ۲۱ درصد محسوب می‌شود، چون دوشنبه هفته قبل هر واحد بیت‌کوین تقریبا ۲۶ هزار دلار ارزش داشت. حالا قیمت بیت‌کوین حدود ۶۷ درصد پایین‌تر از اوج تاریخی این ارز دیجیتال، یعنی سطح ۶۸ هزار دلار در آبان پارسال قرار گرفته است. همچنین حجم کل بازار بیت‌کوین صبح امروز حدود ۳۸۲ میلیارد دلار بود و به این ترتیب تسلط بیت‌کوین به کل بازار چیزی حدود ۴۱ درصد محسوب می‌شد.

قیمت اتریوم؛ هزار و ۸۰ دلار

قیمت اتریوم امروز دوشنبه ۳۰ خرداد دوباره از مرز هزار دلار عبور کرد. اتریوم دیروز بعد یک سال و نیم در محدوده کمتر از هزار دلار معامله شد، اما صبح امروز ارزش آن هزار و ۸۰ دلار بود. رشد قیمت بیت‌کوین در شبانه‌روز گذشته معادل ۱۲ درصد است و در این مدت بیشترین و کمترین قیمت اتریوم به‌ترتیب هزار و ۱۴۰ و ۹۴۵ دلار بوده است. با وجود افزایش قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته، بازدهی منفی این ارز دیجیتال هنوز منفی و معادل ۲۰ درصد محاسبه می‌شود. یک هفته قبل هر واحد اتریوم هزار و ۳۸۰ دلار معامله می‌شد. به‌این ترتیب قیمت لحظه‌ای اتریوم صبح امروز تقریبا ۷۵ درصد پایین‌تر از قله تاریخی این ارز دیجیتال قرار داشت. آبان پارسال بیشترین قیمت تاریخی اتریوم چهار هزار و ۸۵۱ دلار به‌ثبت رسید.

قیمت انواع ارز دیجیتال

قیمت دوج‌کوین و کاردانو در شبانه‌روز گذشته افزایش پیدا کرده، اما بازدهی ترون و شیبا در این مدت تقریبا صفر بوده است. قیمت دوج‌کوین امروز دوشنبه ۳۰ خرداد ۰.۰۵۹ دلار بود و دیروز این ارز دیجیتال ۰.۰۵۲ دلار معامله می‌شد. با این حال بازدهی هفتگی دوج‌کوین کماکان منفی است و حدود پنج درصد محسوب می‌شود. قیمت کاردانو نیز در ۲۴ ساعت گذشته از ۰.۴۴۴ دلار به ۰.۴۷۰ دلار رسید و ظرف این مدت شش درصد رشد داشته است. قیمت ترون در شبانه‌روز گذشته روی رقم ۰.۰۶۰ دلار باقی ماند و هر واحد شیبا ۰.۰۰۰۰۰۸ دلار معامله شد. بازدهی هفتگی این دو ارز دیجیتال به‌ترتیب منفی ۱۸ و منفی پنج درصد محاسبه می‌شود.

ارز دیجیتال

هفته قبل

دیروز

امروز

بیت‌کوین

۲۶ هزار دلار

۱۸ هزار و ۵۰۰ دلار

۲۰ هزار دلار

اتریوم

هزار و ۳۸۰ دلار

۹۶۵ دلار

هزار و ۸۰ دلار

شیبا

۰.۰۰۰۰۰۸ دلار

۰.۰۰۰۰۰۸ دلار

۰.۰۰۰۰۰۸ دلار

کاردانو

۰.۴۸۴ دلار

۰.۴۴۴ دلار

۰.۴۷۰ دلار

ترون

۰.۰۷۳ دلار

۰.۰۶۰ دلار

۰.۰۶۰ دلار

دوج‌کوین

۰.۰۶۰ دلار

۰.۰۵۲ دلار

۰.۰۵۹ دلار

منبع: فرارو

402168