برای خرید بیت کوین چقدر پول لازم است؟

میزان هزینه‌های که در بازار ارزهای دیجیتال مصرف می‌شود، موضوعی است که نمی‌توان درمورد آن به صورت قطعی صحبت کرد.
تصویر برای خرید بیت کوین چقدر پول لازم است؟

به گزارش سایت خبری پرسون، میزان هزینه‌های که در بازار ارزهای دیجیتال مصرف می‌شود موضوعی است که نمی‌توان درمورد آن به صورت قطعی صحبت کرد. چون این بازار به طور مداوم دچار نوسان و تغییر می شود. برای مثال اگر شما امسال ارزی را با قیمت ۱۰هزار دلار خریداری کردید، امکان دارد در سال آینده نتوانید با این میزان هزینه ارزی را خریداری کنید. اولین و شاید بزرگ‌ترین سوالی که برای سرمایه‌گذاران نوپا ایجاد می شود این است که برای خرید ارزهای مختلف مثل تتر یا اتریوم یا بیت کوین باید چقدر هزینه کنند؟

برای دستیابی به این سوال باید ابتدا با مفاهیمی مثل اینکه بیت کوین چیست و هر بیت کوین چقدر ارزش دارد آشنا شویم.

بیت کوین معروف‌ترین رمز ارز دنیای دیجیتال است که از آن برای پرداخت‌های آنلاین استفاده شد. این رمز ارز در سال ۲۰۰۸ و توسط گروهی از برنامه‌نویسان خلق شد. در آن زمان بازار ارزهای دیجیتال روند نزولی داشت و شاید کمتر کسی به صعود دوباره این بازار امید داشت. اما ورود بیت کوین نتیجه دیگری را رقم زد. یکی از ویژگی‌های بسیار مناسبی که این رمز ارز دارد این است که تراکنش‌های انجام شده در آن بدون واسطه انجام می‌گیرد و به نهادهای پاسخگویی نیازی ندارد. این رمز ارز با نام اختصاری (BTC) نشان داده می‌شود.

مزیت بیت کوین

هنگامی که یک سرمایه‌گذار بخواهد ارز یا پلتفرمی را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کند باید به نکات مختلف و مهمی توجه کند. یکی از مهم‌ترین نکات مزیت ها و ویژگی‌های آن است. از جمله مزیت‌های که بیت کوین دارد این است که پول را به سرعت و آسانی منتقل می‌کند و به دلیل فعالیت به صورت غیرمتمرکز، شخص خاصی بر آن نظارت ندارد. این امر باعث می شود تا واسطه ها از میان برداشته شوند و خریدار یا فروشنده‌های این ارز به صورت مستقیم با یکدیگر ارتباط داشته باشند.

مزیت دیگری که بیت کوین دارد امنیت بسیار بالا آن است. در انجام معامله‌های بیت کوین از فرایندهای ریاضی که پیچیده است استفاده می شود و همین امر باعث شده است تا معامله در آن با امنیت بسیار بالایی صورت بگیرد و افراد دیگر توانایی دسترسی به آن را نداشته باشند.

فرایند کار در بیت کوین در عین سادگی بسیار اصولی است. در این فرایند پس از اینکه دو طرف معامله اطلاعات خود را ارسال کردند، اطلاعات و تمام نکات مربوط به دو ظرف توسط ماینر ها ثبت و تایید می‌شود و در شبکه بلاک چین و در یک بلاک جدید ذخیره می شود.

پس از آن هر بیت کوین به عنوان یک واحد پولی به کیف پول دیجیتال منتقل شده و در امنیت کامل قرار می‌گیرد. نکته بسیار جالبی که وجود دارد این است که تمام فعالان حاضر در بازار ارزهی دیجیتال می توانند این معامله را تایید کنند. به همین روش دیگر راهی برای تقلب باقی نمی‌ماند و تمام فعالان این عرصه از صحت آن مطلع خواهند بود.

بیت کوین در ابتدا با هدف انتقال سریع پول و همچنین ذخیره آن به صورت امن خلق شد. بیت کوین می‌تواند کنترل کیف پول هر فرد را به خودش بازگرداند و فرد با ایجاد یک رمز عبور از دسترسی افراد غیر به کیف پول خود جلوگیری می‌کند.

مسئله دیگری که در این زمینه وجود دارد مصرف چندباره یا دوباره پول در چندجا است. به بیان ساده‌تر هنگامی که شما برای خرید یک وسیله به مغازه مراجعه می‌کنید نمی‌توانید پولی که برای خرید مبل خرج کرده‌اید برای تلوزیون هم استفاده کنید. اما در دنیای دیجیتال این امکان وجود داشت. بسیاری از کاربران با استفاده از یک پول چندنوع ارز را خریداری می‌کردند. درواقع ارز دیجیتال را به صورت یک فایل در نظرگرفته و آن را در چند محل به صورت همزمان خرج می‌کردند. با ورود بیت کوین این موضوع از بین رفت و به خاطر تایید یک معامله توسط همه افراد حاضر در بازار ارزهای دیجیتال، دیگر فردی نمی‌توانست این قانون شکنی را اجرا کند.

پشتوانه بیت کوین

حتما برای بسیاری از سرمایه‌گذاران این سوال پیش آمده باشد که چه کسی یا چیزی بیت کوین را پشتیبانی می‌کند؟ اما باید بگوییم که بیت کوین توسط هیچ نهاد یا دولتی پشتیبانی نمی‌شود و هیچکدام از نهادهای دولتی بر آن تسلط ندارند. تنها کسانی که از این ارز دیجیتال حمایت می‌کنند سرمایه‌گذاران آن هستند. بیت کوین برخلاف ارزهای مثل تتر(که توسط دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود) کاملا برپایه حمایت مردم استوار است و به همین دلیل نزد مردم محبوبیت دارد.

نحوه ارزش‌گذاری بیت کوین

فرانید ارزش‌گذاری بیت کوین بسیار ساده است. در این فرایند بسیاری از اقتصاددانان بهاء بیت کوین را براساس میزان عرضه و تقاضا مردم مشخص می‌کنند. بدین صورت که اگر میزان عرضه بیت کوین از میزان تقاضا مردم بیشتر باشد و شخصی آن را خریداری نکند، یا میزان خرید مردم کاهش یابد می‌توانیم بگوییم که بیت کوین در روند نزولی قرار دارد.

اما اگر میزان تقاضا مردم از میزان عرضه آن توسط بازار ارزهای دیجیتال بیشتر باشد و سرمایه‌گذاران زیادی آن را خریداری کنند، بیت کوین در روند صعودی قرار می‌گیرد. این فرایند ساده‌ترین واصولی‌ترین روندی است که می‌توان با استفاده از آن بیت کوین را ارزش‌گذاری کرد.

خرید بیت کوین

اصولا خرید ارزهای دیجیتال از آن دسته کارهای مهمی است که باید با انجام یک مشاوره درست و در زمان مناسب انجام شود. چون اگر فردی در زمان نامناسب ارز اشتباهی را خریداری کند سرمایه خود را از دست می دهد. به همین سبب سرمایه‌گذاران با دقت و حساسیت خریدهای خود را انجام می‌دهند. برای بسیاری از سرمایه گذارانی که در ایران زندگی می کنند شرایط کمی متفاوت است.

ممکن است بسیاری از مزیت‌های که سرمایه‌گذاران در کشورهای دیگر از آن استفاده می‌کنند در ایران قابل استفاده نباشد، چون ایران تحت شرایط خاصی قرار دارد و برای خرید برخی از ارزها مثل تتر تحریم است. اما برای خرید درست چه باید کرد؟ خرید بیت کوین از یک صرافی آنلاین معتبر ایرانی بهترین و سالم‌ترین راه برای ورود به بازار ارز دیجیتال است.

حداقل سرمایه برای خرید بیت کوین

به دلیل نوسان‌های مختلفی که در بازار ارزهای دیجیتال رخ می‌دهد هیچگاه نمی‌توان نرخ مشخصی برای خرید یا فروش آنها ارائه داد. برای شروع یک سرمایه‌گذاری در ابتدا باید بررسی کرد که میزان ارزش هر ارز چقدر است!؟ به صورت کلی و در زمان بروزرسانی این مقاله حذاقل سرمایه که می‌توانید با آن بیت کوین را خریداری کنید ۲۵۰ ساتوشی (واحد پول بیت کوین) است. با این مقدار ساتوشی می‌توانید حدودا ۰.۰۰۲۵ بیت کوین را خریداری کنید. در زمان نوشتار این مقاله ۲۵۰ ساتوشی حدودا ۱۰۰ هزار تومان ارزش دارد.

از آنجایی که بسیاری از سرمایه‌گذاران تجربه لازم برای خریداری و انتخاب درست ارز را ندارند، می‌توانند با انجام یک مشاوره بسیار ساده و اصولی سرمایه خود را چندبرابر کنند. پس هرگز برای دستیابی به سود عجله نکنید، با یک تصمیم درست می‌توانید در مدت زمان کمی ثروتمند شوید.

منبع: بازار

402750