مجتمع پرتو فرایند محصولات کشاورزی اصفهان افتتاح شد

مجتمع پرتو فرایند اصفهان با هدف آفت زدایی و افزایش انبارمانی محصولات کشاورزی با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی و استاندار اصفهان در شهرستان فلاورجان افتتاح شد.
تصویر مجتمع پرتو فرایند محصولات کشاورزی اصفهان افتتاح شد

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در جریان آیین افتتاح این مجموعه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید جمهور آیت الله رئیسی و همراهان ایشان گفت: رضایت خداوند متعال و اهتمام ویژه برای پیگیری منویات مقام معظم رهبری از رویکردهای ویژه این شهید والامقام بود که در جای جای کشور مشهود است.

وی ادامه داد: در راستای سندی که رئیس جمهور شهید در فروردین ماه ۱۴۰۱ بر آن تأکید کردند درصدد هستیم تا فناوری‌های هسته‌ای را به زندگی مردم بیاوریم.

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: کاری که می‌توانست در سالیان گذشته اجرا شود در دولت سیزدهم آغاز شد و در حال اجرا است، این وعده صادقی است که رئیس جمهور شهید بر آن تأکید داشت.

وی با تأکید بر اینکه صنعت هسته‌ای رویکرد راهبردی استاندار اصفهان است، گفت: استان اصفهان در سند راهبردی صنعت هسته‌ای نقش کلیدی دارد و باید توجه کنیم که کار فرهنگی و فنی و صنعتی توأم با یکدیگر در این استان دنبال شود.

اسلامی عنوان کرد: پرتودهی باید در همه محصولات و صنایع گسترش یابد بویژه آلایندگی در محیط زیست با این روش کنترل خواهد شد.

وی ادامه داد: مواردی مانند درمان سرطان و تبدیل شیرابه های شهری به آب گوارا با این صنعت قابل انجام است.

رئیس سازمان انرژی اتمی متذکر شد: تجاری سازی در انرژی هسته ای جزو اولویت های ماست اما نه فقط به معنای اقتصادی صرف، بلکه صنعتی سازی و تکثیر آن با مشارکت بخش خصوصی را در دستور کار داریم.

گفتنی است این مجموعه صنعتی مرتبط با شرکت توسعه کاربرد پرتوهای ایران نقش ویژه ای در بهبود محصولات کشاورزی با استفاده از ظرفیت پرتوها دارد و عملیات احداث این مجموعه که در مساحتی بالغ بر پنج هزار متر مربع در شهرک صنعتی اشترجان در شهرستان فلاورجان واقع در غرب استان اصفهان قرار دارد، از سال ۱۴۰۲ آغاز شده بود.

منبع: استانداری

680622