عمومی

پرسون با نگاهی تحلیلی به تمام مسائل حوزه عموم جامعه می پردازد.

پیام‌رسان سیگنال که پس از تغییر سیاست‌های واتساپ شاهد موج گسترده‌ی مهاجرت کاربران بود، در ایران از دسترس خارج شد.

ولی اله نصر مدیر کل بهزیستی استان اصفهان از پیشنهاد راه‌اندازی قرارگاه پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی در برخی از مناطق حاشیه‌ای و سکونت گاه‌های غیررسمی با محوریت سپاه اصفهان خبر داد.
رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: سومین نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی تجهیزات و صنایع وابسته خرما از روز سه شنبه هفتم بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان فارس با حضور مقامات ملی و استانی آغاز به کار می‌کند.
علی ربیعی دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس‌جمهوری و سخنگوی دولت در یادداشتی در اینستاگرام با تاکید براینکه فضای مجازی را نمی‌توان با نوع خاصی از نگرش و سیاست‌گذاری فرهنگی بررسی کرد، نوشت: بی تردید فضای مجازی، در آینده بخش اعظمی از اقتصاد جوامع را تشکیل خواهد داد.
رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت یاد شهدای واقعه ۶ بهمن ۱۳۶۰ آمل، گفت: ما در مجلس مصمم هستیم ضمن رفع تبعیض ها از ظرفیت های این استان در برنامه هفتم توسعه استفاده کنیم.
روایت پرسون از باورهای مردم روستایی در ممسنی؛

پیر شفادهنده زیر ریشه‌های درخت خوابید

روایتی که در ادامه می‌خوانید بر اساس مصاحبه‌های حضوری با ساکنان روستایی به نام «بلمینی» شکل گرفته؛ این روستا که در شهرستان ممسنی واقع است از دیرباز، خانه یک پیرِ خفته زیر درخت بوده است. مردم این آبادی باور دارند که این درخت، نیروی ماورالطبیعه دارد و با دخیل بستن به شاخه‌های آن می‌توان از پیر خفته در زیر آن حاجت گرفت.
گزارش پرسون از یک ممنوعیت صیادی؛

صید ترال هم به سیاست های دوگانه دچار خواهد شد؟!

«هر که بامش بیش، برفش بیشتر» همان قصه پر درد ماهیگیری، جنوب و صید ترال است. انگار هر که تورش بزرگتر، ماهی اش بیشتر. همان بلایی که سالهاست ترالرها به سر دریا آورده اند. ترال ها از کف دریا همه چیز را جمع می کنند
توکلی در گفت‌وگو باپرسون مطرح کرد؛

افزایش مهاجرت در دولت‌های اصولگرا

دکتر توکلی با بیان این که پدیده مهاجرت دو سو دارد گفت: آقازاده ها با رانت‌های دولتی سال‌های طولانی در خارج از کشور زندگی می کنند.
از جمله صنایع آلاینده ای که در استان اصفهان فعال است و به واسطه سال ها فعالیت سهم بسیار زیادی در آلوده کردن محیط زیست این استان داشته است، باید به کارخانه ذوب آهن اشاره کرد؛ کارخانه ای نامدار و قدیمی که مدیرانش ترجیح می دهند با پرداخت سالانه عوارض آلایندگی، خود را از قصوری که در این حوزه مرتکب می شوند، تبرئه کنند.
یک کارشناس رسانه گفت: رسانه‌ها در انتخابات 1400 باید مطالبات مردم را منعکس کنند و برنامه‌های آینده کاندیدها را به خوبی بررسی کنند. رسانه‌ها باید برنامه کاندیدها را درخصوص مسایل داخلی و خارجی کدگذاری کنند تا در صورت منتخب شدن کاندید این کدها را پیگیری کنند.

مدیرکل بیمه‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

سن بازنشستگی در دو صندوق بیمه‌ای بزرگ کشور کاهش یافته است

در تیرماه سال جاری طرحی تحت عنوان «بازنشستگی پیش از موعد» با امضای ۳۹ نفر از نمایندگان در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد. پیش از این نیز قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت در شهریور ماه ۱۳۸۶ به تصویب رسید و برای مدت ۸ سال امکان بازنشستگی با ۲۵ سال سابقه برای مردان و ۲۰ سال سابقه برای زنان را بدون شرط سنی و با ۵ سال سنوات ارفاقی فراهم کرد. تفاوت این طرح با قانون قبلی در این است که این طرح سخاوتمندی کمتری برای افراد متقاضی به همراه دارد اما اثر آن بر دیوانسالاری کشور، صندوق‌های بازنشستگی و بازار کار یکسان خواهد بود.
بحران در صندوق‌های بازنشستگی به موضوع عدم پایداری مالی بلند مدت در این صندوق‌ها اطلاق می‌شود و بدین مفهوم است که صندوق بازنشستگی (یا تامین اجتماعی) در بلند مدت قادر به ایفای تعهدات خود نیست. اطمینان از پایداری مالی بلندمدت صندوق بازنشستگی (یا طرح تامین اجتماعی) وظیفه مدیران (شامل هیات‌مدیره و مدیر‌عامل) و همچنین نهاد دولت به‌عنوان تنظیم‌کننده نهایی تعهدات این صندوق‌ها (یا طرح‌های تامین اجتماعی) است.
نایب‌رئیس هیات‌مدیره سازمان تامین اجتماعی؛

سن قانونی بازنشستگی افزایش یافت

به‌طور کلی یک روند جهانی از مدت‌ها قبل درخصوص «بازنشستگی پس از موعد» وجود دارد. با توجه به اینکه امید به زندگی به‌طور میانگین در دنیا افزایش یافته و کشورها به دنبال افزایش نرخ مشارکت اقتصادی و افزایش جمعیت فعال هستند، بنابراین سن قانونی بازنشستگی نیز افزایش یافته است و حتی برای افرادی که پس از رسیدن به موعد مقرره قانونی اشتغال داشته و حق بیمه پرداخت می‌کنند، مشوق‎هایی هم در نظر می‌گیرند.