عمومی

پرسون با نگاهی تحلیلی به تمام مسائل حوزه عموم جامعه می پردازد.

پرونده ویژه پرسون؛ بررسی معضل کار در سنین کم/ بخش سوم

خودکشی کودکان کار رو به افزایش است

خودکشی محمد 14 ساله قطعا آخرین خودکشی کودکان کار به خاطر فقر نخواهد بود. همانطور که در ماه گذشته هم شاهد خودکشی کودک کار دیگری بودیم که برنامه تلوزیونی ماه عسل شرکت کرده بود.

برگزاری برنامه‌ها و جشن‌های ویژه فجر انقلاب و ولادت حضرت زهرا (س) در منطقه 12 پایتخت:

حرکت به سوی گام دوم انقلاب با رنگ و بوی فاطمی در قلب طهران

شهردار منطقه 12 از برگزاری برنامه‌ها و جشن‌های ویژه چهل و دومین سال پیروزی انقلاب اسلامی، هم‌زمان با ولادت حضرت زهرا (س) و روز مادر در این منطقه خبر داد.
پرونده ویژه پرسون؛ بررسی معضل کار در سنین کم/ بخش دوم

کسی حواسش به تحصیل کودکان کار در دوران کرونا نیست

تحصیل در دوران همه گیری کرونا برای همه کودکان چالش برانگیز بوده اما کودکان کار در معرض آسیب ها و محرومیت های تحصیلی بیشتری در این دوران هستند.
رئیس مجلس شورای اسلامی هفته گذشته و در جلسه ای که با مدیران و کارکنان مرکز پژوهش های مجلس داشت، با انتقاد شدید از افزایش قیمت ها و نیز گلایه از توزیع نادرست ارز دولتی میان تولید کنندگان از مدیریت نامطلوب در فضای اقتصادی کشور گلایه کرد.
در پی انتشار فیلمی از کمپ ترک اعتیادی در قلات شیراز بررسی شد؛

مجوز درمان با آب یخ و شلنگ را از کجا گرفتید؟!

از دیشب کلیپی در فضای مجازی دست به دست می شود که دیدن آن دل هر انسان دغدغه مندی را به درد می آورد، لوکیشن این کلیپ مشخص نیست اما در این فیلم عده ای، با قساوت کامل چند مرد را به داخل استخر یخ زده پرتاب می کنند و در سوی دیگر آنهایی که از استخر یخ زده بیرون آمده اند و از لرز به خود می پیچند با شلنگ به شدت کتک می خورند.
قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با اعلام برنامه‌های اولین روز دهه فجر از اجرای ۴۲ هزار عنوان برنامه و مراسم سلامت محور در سراسر کشور خبر داد.
حقوقدان و وکیل دادگستری گفت: هیچ مصونیتی برای نمایندگان مجلس از حیث ارتکاب جرایم عمومی نسبت به دیگران وجود ندارد و این افراد نیز در صورت ارتکاب جرم مانند سایر شهروندان تحت تعقیب کیفری قرار می‌گیرند.
در روزهایی که تشدید مشکلات اقتصادی بسیاری از شهروندان ایرانی را با هزاران مشکل بزرگ و کوچک درگیر کرده است، بیش از 60 سلبریتی در حال تبلیغ برای شرکت داماک به‌عنوان شرکت سرمایه‌گذاری در بخش مسکن دبی هستند تا ایرانیان را ترغیب به خرید خانه در خارج از ایران کنند؛ اتفاقی عجیب ولی واقعی که به مدد تبلیغ اخیر یک هنرپیشه دوباره بر سر زبان ها افتاد.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: چاپ و عرضه دفترچه جدید تأمین اجتماعی از اول اسفند در تمامی شعب و کارگزاری‌های سراسر کشور متوقف می‌شود.
طرح زیست شبانه یکی از طرح های بسیار جنجالی در شهر تهران است که تاکنون به واسطه اختلاف نظرهای شدید میان نهادهای مختلف امکان عملیاتی شدن پیدا نکرده است؛ طرحی که البته شورای شهر تهران به شدت به دنبال تصویب و اجرایی کردن آن است.
در مجلس گذشته قانونی در رابطه با مهریه مصوب شد که بالای ۱۱۰ سکه مهریه زندان نخواهد داشت از این رو و با توجه به افزایش قیمت سکه کمیسیون قضایی مجلس یازدهم طرحی مدنظر دارد که مهریه بیش از ۵ سکه زندان نداشته باشد.
پرسون گزارش می دهد؛

نماینده خاطی مجلس عذرخواهی کرد

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اتخاذ واکنش های متناقض بالاخره امروز از مردم عذرخواهی و از سرباز تشکر کرد.
رئیس سازمان شیلات ایران گفت: ناوگان های صنعتی و عوامل متعدد دیگری می تواند بر ذخایر آبزیان کشور تاثیر گذارند اما مهم ترین عامل  تاثیر گذار صید های غیر مجاز شناور و قایق های بدون مجوز هستند.
بر اساس گزارش هواشناسی استان تهران پایداری هوا و انباشت آلاینده‌ها از روز دوشنبه ۶ تا روز پنجشنبه ۹ بهمن ماه وجود دارد.