عمومی

پرسون با نگاهی تحلیلی به تمام مسائل حوزه عموم جامعه می پردازد.

چنان عمل کردیم که جملات قصار سعدی هم زیر سوال رفته است؛ مگر نه اینست که "نابرده رنج، گنج میسر نمی‌شود..." ما که عمری است رنج کشیدیم، پس چرا گنجی حاصل نمی‌شود!
خوزستان یکی از مهم‌ترین و شاخص‌ترین نمادهای ناکامی و ناکارآمدی مدیریتی ملی و استانی سده معاصر کشور است. استانی که از نظر شاخص‌های اقلیمی، جغرافیایی، طبیعی و موقعیت ویژه و مناسب خود می‌توانست به نمونه‌ای از حکمرانی خوب در کشور مبدل شود، شوربختانه در وضعیتی به سر می‌برد که هر‌از‌گاهی صدای اعتراض‌های صنفی، کارگری، اجتماعی و سیاسی گروه‌هایی از شهروندان آن، ابعادی از نارضایتی‌ها و شکست برنامه‌های توسعه کشور و ناکارآمدی نحوه اداره این منطقه بااهمیت را نمایان می‌‌کند.
حالا که کل کشور ندای اعتراض خوزستان را شنیدند و خیلی‌ها به فراخور شرایط خود واکنش نشان دادند و نسبت به زوایای مختلف این معضل موضع گیری کردند، باید تلاش کرد یکی از ریشه‌های اصلی این چالش در گیر ودار کمک رسانی‌ها گُم و کمرنگ نشود.
پرسون از کلاهبرداری در برخی فروشگاه‌‌ها گزارش می‌دهد؛

جوایزی که هرگز به دست صاحبانشان نمی‌رسند/ قرعه کشی‌ هایی که هیچ برنده‌ای ندارند

فریب رسانه‌ای در این روزهای سخت اقتصادی به ترفندی ضداخلاقی تبدیل شده است و تداوم این عوام فریبی‌ها به حدی رسیده است که «اعتماد زدایی» از رسانه ملی رسما با تبلیغات دروغین این شرکت‌ها و فروشگاه‌ها سرعت بیشتری به خود گرفته است.

یک روانشناس بیان کرد: باید به کودکان آموزش داده شود که هر نوع مشکلی را به والدین انتقال دهند. زیرا گاهی بحث زورگویی‌های جنسی و تهدید مطرح می‌شود و کودک به دلیل ترس مجبور به سکوت و یا دادن حق سکوت برای جلوگیری از افشای یک موضوع می‌شود.
رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی گفت: خشکسالی طی تابستان امسال تداوم ‌پیدا خواهد کرد و احتمال می‌رود که تا زمستان سال جاری نیز ادامه داشته باشد.
هیچ استــانی به اندازه خــوزستان ثروت طبیعی ندارد. در هیچ استانی به انــدازه خوزستان در طول 100سال اخیر سرمایه‌گذاری صنعتی انجام نشده است. هیچ استانی از نظر تولید سالانه کشاورزی، قبل مقایسه و رقابت با خوزستان نیست و در هیچ استانی، مزایایی که منطقه آزاد اروند برای شهروندان خوزستانی فراهم کرده، فراهم نشده است.
مسائل خوزستان به نقطه‌ای رسیده که همه اتفاق نظر دارند؛ حق متوجه مردم است. هر چند به نظر بنده نیازی نبود که فریاد مردم بلند شود تا مسوولان امر متوجه این حق شوند. خوشبختانه آقایان، بدون استثنا سفرهای زیادی به خوزستان می‌کردند و وضع آنجا را می‌دیدند.
درست است که زمین خدا بالا پایین ندارد وهمه چیز برای همه یکسان است، اما قشر مرفه جامعه وخصوصا جوانان دلگرم به حساب‌های پر پول والدینشان همواره می‌خواهند متفاوت باشند، حتی این تفاوت را می توان درتفریحاتشان مشاهده کرد.
علت تشنگی خوزستان چیست؟ پاسخ به این پرسش سخت، دست‌کم از سه جنبه قابل‌بحث است که می‌توان از آنها با عنوان مثلث بحران آب خوزستان یاد کرد. پیش از هر چیز باید تکلیف یک مساله روشن شود؛ اینکه مشکل آب خوزستان عمدتا به بخش کشاورزی مربوط است و مساله آب‌شرب در آغاز اعتراضات وزن چندانی نداشته است.
سرپرست پلیس راه مازندران با بیان اینکه کنترل جدی محورهای شمال با قوت ادامه دارد، گفت: از ابتدای امسال ۵۷هزار و ۵۳۲ دستگاه خودرو اعمال قانون و ۲۱هزار و ۹۶۸ دستگاه خودرو از محورهای مازندران بازگردانده شدند.
فرهنگ را می‌توان زیربنایی‌ترین عامل پیشرفت و توسعه‌ اقتصادی دانست؛ مقوله‌ای که به شدت مغفول واقع شد و بدین‌ترتیب، نسلی که باید مسئولیت خود را در قبال نسل آینده می‌دانست به گونه‌ای تربیت نشد تا بر همه وجوه این اصلاح رفتاری اشراف داشته باشد. این‌ها همه نتیجه ساده‌انگاری تربیتی و فرهنگی است.
پرونده ویژه پرسون؛ تصورات جنسی در کمین کودکان/ بخش هفتم

با فروپاشی خانواده‌ها، آسیب‌های جنسی به کودکان افزایش می‌یابد

یک جامعه شناس گفت: در شرایطی که خانواده‌ها با مشکلات بسیاری مواجه هستند، آموزش برای پیشگیری از تعرض به کودک معنا ندارد. دولت باید خدمات لازم را به کودکان بی‌سرپرست ارائه کند تا آنها درگیر مشکلات مختلف از جمله سوءاستفاده جنسی نشوند.
دادستان اصفهان از انجام مصاحبه روانشناختی با دختران نوجوان حاضر در کلیپ قدرت نمایی با سلاح سرد خبر داد و افزود: آن‌ها با اخذ تعهدات لازم به طی دوره‌های آموزشی و تربیتی هدایت شدند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: اغلب خدمات تامین اجتماعی در قالب طرح ۳۰۷۰ با هدف عدم مراجعات حضوری به شعب و کارگزاری‌های این سازمان به ویژه در دوران کرونا غیرحضوری شد.
ممکن است مردم با فقر کنار بیایند اما تبعیض را قبول نمی‌کنند. متاسفانه در جامعه امروز ایران می‌بینیم که تبعیض در حال رشد است و مردم از آن نگران هستند.
«پرسون» از چالش های استان ثروتمند اما فقیر ایران می گوید:

پیش بینی مشکلات خوزستان از دیروز تا واقعیت خشکسالی امروزش

آیا می توان آب معدنی به خوزستان فرستاد؟ یا هر روز تانکرهای آب در محلات و روستاهای خوزستان مستقر نمود؟
این سوالاتی است که هموطنانمان از مناطق دیگر ایران می پرسند. در حالی که رساندن آب به خوزستان برای اندک زمانی می تواند مشکل آب شربشان را حل یا کند نماید اما راه حل مشکلات محیط زیستی خوزستان نه از دست خیرین، بلکه به دست مسئولان گره خورده است و راهکارهای فرا منطقه ای و کشوری طلب می کند.
مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران در دقیقه 90 فعالیت مدیران کنونی شهرداری عزل شد. برخی نمایندگان مجلس هم از ارائه گزارش های تخلفات گسترده حناچی و تیم تحت مدیریتش خبر داده‌اند و حالا مدیر برکنار شده شهرداری هم می‌گوید، اسناد تخلفات مختلف را به دستگاه‌های امنیتی و نظارتی ارائه کرده و دیو 7 سر فساد در شهرداری شکل گرفته است.