عمومی

پرسون با نگاهی تحلیلی به تمام مسائل حوزه عموم جامعه می پردازد.

سخنان انتقادی دکتر زالی، رییس ستاد مبارزه با کرونای استان تهران، بازتاب بسیار گسترده‌ای داشت. پاسخ آقای ظریف نیز این بازتاب‌ها را بیشتر کرد. افکار عمومی متوجه شد که سیاست‌های بغایت نادرستی در مبارزه با کرونا وجود داشته و این سیاست‌ها متوجه افراد خاصی نیز هست.
محله هرندی یکی از محله‌های جنوبی تهران است که گویی نامش با انبوهی از آسیب‌های اجتماعی گره خورده است اما معضل بزرگ در این محله بلای خانمان سوز اعتیاد و مشکلات ناشی از آن است.

بالاخره پس از یک تاخیر حدودا 9 ماهه، داده‌های رسمی سازمان ثبت احوال کشور نیز منتشر شد و میزان زاد و ولد تا نیمه مرداد ماه در اختیار عموم قرار گرفت. از طریق این آمار می‌توان به میزان دقیق مرگ و میر ناشی از کرونا پی برد.
این روزها که کرونا طغیان کرده و ترکتازی می کند و موضوع تعطیلات دو یا چند هفته ای محل بحث و نظر کارشناسان و افکار عمومی است برپایی عزاداری محرم نیز همچون سال گذشته مورد توجه قرار گرفته است.
به درخواست سازمان های مردم نهاد شرکت کننده در همایش مشترک دولت و تشکل‌های اجتماعی و با پیشنهاد وزارت کشور و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی 22 مرداد به عنوان روز ملی تشکل ها و مشارکت های اجتماعی نامیده شد.
مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اعلام کرد: از افزایش ابر و رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی طی امروز (۲۲ مردادماه) در ۱۵ استان کشور پیش‌بینی می‌شود.
یک آسیب شناس در واکنش به ماجرای ارومیه:

برخی به دنبال معرفی چهره طالبانی از دین هستند

یک آسیب شناس اجتماعی گفت: اگر هر شهروند خودسرانه، با رفتارهای خشونت آمیز، خارج از ادب و اخلاق، امر به معروف و نهی از منکر کند، دیگر قوانین شهری باید جای خود را به قانون جنگل داده و مردم شهرها را خالی و به بیانان‌ها روند.
دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) گفت: امسال نیز همانند سال گذشته همایش شیرخوارگان حسینی به دلیل همه گیری ویروس کرونا و جلوگیری از شیوع بیشتر آن، بدون حضور جمعیت و به شکل مجازی برگزار می شود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفتگو با پرسون:

حاکمیت بر فضای مجازی نیازمند قانون است

آنچه که حاکمیت بر فضای مجازی گفته می‌شود، تکالیف عمومی دولت و حاکمیت است. به عنوان مثال حکمرانی داده‌ها یک بحث‌ حاکمیتی است یعنی مردم باید اطمینان داشته باشند که وقتی اطلاعاتی در این فضا توسط پلتفرم، بخش خصوصی یا خود دولت از آن‌ها گرفته می‌شود، حریم خصوصی‌شان حفظ می‌شود و این اطلاعات به هر جایی داده نمی‌شود، این اطمینان در سایه قانون و هدفمندی شکل خواهد گرفت.
در مطالعه تطبیقی در خصوص شیوه نگهداری حیوانات خانگی درجوامع سنتی و مدرن می‌توان به مواردی مهم اشاره کرد. فرهنگ نگهداری حیوان در جامعه سنتی و مدرن تفاوتهای فاحشی دارد. در جامعه سنتی و نگهداشت این گونه‌های حیوانات برای بهره‌برداری و منفعت از توانایی‌های آنها بوده است. به جای هزینه از مهارت‌های حیوان بهره‌برداری می‌نمودند.
‌جناب رئیسی به همین خودمانی، سلام و البته اگر در حضورتان بودم و کرونا هم بود، دستتان را می‌فشردم -هرچند این فقط یک خواب و رؤیاست!- اما شاید روزی تحقق یابد و این قرعه به نام من افتد.
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران بیان کرد: در محرم امسال تعدادی بازرس به صورت نامحسوس در هیئت‌ها حضور یافته تا میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را ارزیابی کنند و نتیجه آن را ثبت ضبط می‌کنند که حتی امکان بررسی آنلاین را نیز فراهم می‌کنند.
یک جامعه شناس بیان کرد: امروزه دیگر سنت‌های قدیمی وجود ندارد و زندگی‌ها به سمت ساده زیستی و عقلانیت حرکت کرده است. بنابراین این تحولات مثبت است، زیرا هزینه‌های زیاد و عناصر فرهنگی اضافه حذف شده است.