عمومی

پرسون با نگاهی تحلیلی به تمام مسائل حوزه عموم جامعه می پردازد.

پرونده ویژه پرسون؛ تصورات جنسی در کمین کودکان/ بخش ششم

وقتی آزار جنسی و سپس قتل کودکان رخ می‌دهد/ بیجه از مشهورترین افراد پدوفیلیایی است

بیجه، متهم به تجاوز و قتل 17 کودک با بیان جملاتی ساده‌ای مانند «بیا بریم برات بلال بچینم.» کودکان را اغفال و با خود همراه می‌کرده است.
هادی زمانی رئیس دپارتمان ارتباطات و اطلاعات اصفهان گفت: برای تربیت مدیران ارتباطی و کارشناسان روابط عمومی ناب چهارمین دوره DBA,Public Relation (دوره جامع DBA روابط عمومی و رسانه) با برخورداری از سرفصل های آموزشی متفاوت و به روز مبتنی بر آخرین استانداردهای جهانی روابط عمومی و رسانه و مدیریت همزمان با سمینار روابط عمومی تجاری آغاز به کار کرد.
ثبت نام علاقه مندان چهارمین دوره DBA روابط عمومی و رسانه با هدف توانمند سازی کارشناسان و مسئولان روابط عمومی سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی و خبرنگاران و روزنامه ‌نگاران و مدیران ارتباطی بر اساس سرفصل های به روز و متفاوت منطبق بر آخرین استانداردهای روز جهانی دانش روابط عمومی ، روزنامه گاری ، بازاریابی و مدیریت آغاز شد.
یادداشت مهمان؛

یک کشور، یک استان

بی گمان فهرست برتری های اقتصادی خوزستان در کشور را می توان به ۲۵۰ آیتم واقعی برگرداند. ولی صد حیف که جمهوری اسلامی از آغاز تکوین در ۱۳۵۷، اهمیت این خطه را در نیافته است.
یک پژوهشگر حوزه جمعیت گفت: بسیاری از کشورها مسیر رسیدن از ۱۰ درصد به ۳۰ درصد سالمندی را قریب به یک قرن طی کردند، اما ما این مسیر را در حدود ۳۰ سال طی می‌کنیم و این به آن معناست که رکورد سالمند شدن به نام ایران ثبت خواهد شد!
گردهمایی فعالان حوزه مجازی به نام ویبا اوارد همزمان با فستیوال کن برگزار شد. صدف بیوتی اینفلوئنسر حوزه آرایش و زیبایی، با عوامفریبی، حضور خود در این گردهمایی را دعوت در فستیوال کن نامید.
پرونده ویژه پرسون؛ تصورات جنسی در کمین کودکان/ بخش چهارم

کودک باید تربیت جنسی شود/ آموزش‌های جنسی برای کودک زودهنگام و خطرناک است

یک روانشناس گفت: تربیت جنسی به معنای بازگویی زودهنگام مسائل جنسی به کودکان نیست؛ بلکه باید آنها را به خطرات و غفلت‌هایی که ممکن است، ایجاد شود، تجهیز و آگاه کرد.
نایب رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه پی‌گیر موضوع ⁧‫سربازی اجباری‬⁩ هستیم، عنوان کرد: ولی طبعا موضوعی با این پیچیدگی، بعید است در کوتاه مدت به سرانجام برسد.
«پرسون» از سندرم بی هویتی در مناطق جنوب شرقی ایران می گوید:

این کوچه بن بست است؟!

هویت چیز غریبی است. گاهی می خواهی هیچ کس و در هیچ کجا نشناسندت. می خواهی خودت باشی و خدا. اما این آرزوی دیرینه بعضی از ما، برای بسیاری از هموطنان مان به لعنت شومی می ماند که پایانی برایش تصور نمی کنند.
مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش خود نتایج طرح آمارگیری نیروی‌کار بهار ١٤٠٠ را منتشر کرده است؛ گزارشی که بر اساس آن نرخ بیکاری در بهار سال جاری به ۸.۸ درصد رسیده است.
روایت درد، رنج، فقر و نابرابری وجه غالب محتوای رسانه‌ها و فضای مجازی است. کسالت انسان‌ها، در تمنای مهاجرت، بی‌کاری، آسیب‌های اجتماعی، چالش‌های زیست‌محیطی و تورم مدام بیان می‌شود. سخن از خشونت و شهر بی‌روح نیز بخشی از زمزمه‌های همیشگی در رسانه‌ها است.
به بهانه قمه کشی دختر اصفهانی؛

مسئولان بیدار شوید؛ حال حوزه اجتماعی خوب نیست

حال بچه های جامعه ما خوب نیست و ظهور و بروز رفتارهای هنجار شکن یک پیام بزرگ دارد؛ در واقع نشانه و پیامی که این کلیپ به ما می‌دهد این است که ما چه قبول کنیم و چه انکار، این اتفاقات در روزگار ما و بین مردم در حال رخ دادن است.
در جامعه‌ای که نابرابری در تار و پودش تنیده شده، رنج هم مفهومی طبقاتی است. رنج مخصوص طبقه تحت ستم است؛ برای آنها رنج عادی است، جزئی از زندگی‌شان است و امر عادی هم که توجهی را برنمی‌انگیزد.
با همۀ کاستی‌ها نومید نباید بود چرا که ناامیدی، نابودی است. هم باید امید داشت و هم رؤیا. ملتی که رؤیا ندارد، آینده‌ای هم ندارد. باید از داشته‌ها گفت و بذر امید کاشت برای فردا...
کارشناسان مدتی است از کاهش جمعیت کشور صحبت می‌کنند و آن را تهدیدی برای آینده ایران می‌دانند در یادداشت پیش رو پیشنهادهایی مطرح می‌شود برای جلوگیری از این اتفاق.