عمومی

پرسون با نگاهی تحلیلی به تمام مسائل حوزه عموم جامعه می پردازد.

به بهانه ارتحال بنیانگزار جمهوری اسلامی؛

فرصت دوباره بازخوانی مکتب و راه امام خمینی(ره)

چهاردهم خردادماه ۱۳۶۸ امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به ملکوت اعلی پیوست و امروز با گذشت ۳۲ سال از فقدان آن رهبر بزرگ، نام ایشان بر بلندای افق نگاه محرومان و مظلومان جهان می‌درخشد و حقیقتی ماندگار را به ترسیم می‌کشد.
سعید باقری گفت: از گروه های برگزار کننده تورهای غیر رسمی دعوت بعمل می آید که در راستای اهداف کلوپ موتورسواران جهت جهش کیفیت و‌جذب گردشگری در این حوزه همکاری لازم را انجام دهند.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: امام خمینی، در برابر همه طاغوتیان ایستاد و پرچم اسلام راستین را به اهتزاز در آورد؛ امام خمینی زنده است چون اسلام و انقلاب ما زنده است.
باوندپور در گفت‌و‌گو با پرسون؛/ بخش دوم

مشکلات معیشتی عامل تشدید قاچاق مواد مخدر است

یک پژوهشگر حقوق کیفری و جرم شناسی بیان کرد: جامعه با اقتصاد نا‌به‌سامان، آموزش و فرهنگ‌سازی غلط و عدم ارائه امکانات تفریحی و ورزشی، افراد را به ارتکاب به جرم از جمله قاچاق مواد مخدر ترغیب می‌کند.
رئیس بنیاد مستضعفان گفت: ما امروز در حدود ۳۰ منطقه محروم کشور مستقر هستیم و باید تلاش کنیم با برنامه‌ریزی دقیق و زمان‌بندی مشخص، امکانات محرومیت‌زدایی را برای سایر مناطق محروم کشور که بر اساس آمار ریاست جمهوری، حدود ۲۰۰ منطقه است، بکار بگیریم.
باوندپور در گفت‌و‌گو با پرسون؛ / بخش اول

ایران رکورد‌دار کشف مواد مخدر در دنیا است

یک پژوهشگر حقوق کیفری و جرم شناسی گفت: افزایش نظارت‌های امنیتی توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر از طریق پایگاه‌های گشت و بازرسی و گزارش‌های مردمی که در برخی موارد جنبه دشمنی با یک شخص و یا گروه را دارند، باعث افزایش کشف مواد مخدر در سال 99 شد.
اگر نگاهی به نظرات مردمی، در فضاهای مجازی بیندازیم، ودر کنار هم قرار دادن رفتارها و عکس العمل های هموطنان، به بی اعتمادی و بدبینی گسترش یافته ای می رسیم که همه در حال رنج کشیدن از آن هستند. رنجی که بر زندگی و تعاملات ما سایه انداخته و هر روز پررنگتر از قبل می شود.
توکلی در گفت‌و‌گو با پرسون؛ / بخش اول

افزایش مهاجرت با دلسردی از شرایط سیاسی کشور

نیره توکلی گفت: زمانی که مشارکت سیاسی مردم در انتخابات بی‌اهمیت تلقی شود؛ حتی در صورتی که شرایط جامعه نسبت به سایر کشورها بدتر نباشد؛ افراد تحت تاثیر تبلیغات قرار گرفته و مهاجرت افزایش می‌یابد.
یک جامعه شناس بیان کرد: شرکت در رأی‌گیری در کشور ما اجباری نیست. زیرا طبق اسلام اختیار با فرد است و حق دخالت در مسائل شخصی مردم وجود ندارد. هر شخصی یک دلیل برای رأی‌دادن و یا امتناع از آن دارد و نیازی به توضیح به دیگران نیست.
اولین همایش ملی زاگرس‌نشینان با محوریت پاسداشت مقاومت و پایداری زاگرس نشینان با حضور نخبگان ۱۵ استان زاگرس نشین ۴ خرداد در تهران برگزار شد.
معضلات اجتماعی از چنان اهمیتی برخوردار هستند که برای سنجش میزان توسعه یافتگی یک جامعه می‌توان معضلات اجتماعی آن را مورد بررسی قرار داد.
امین زینی‌وند، اجرای طرح شهر بدون مانع و دوستدار معلول را گامی موثر برای کاهش مشقت های معلولان دانست و گفت: در این طرح الزام نظارت قوی شهرداری و نظام مهندسی در صدور پروانه ساخت و ساز، بازسازی و پایان‌کار اهرم فشار برای مناسبت سازی معابر برای معلولان است.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از ممنوعیت سفر بین استانی همزمان با تعطیلات نیمه خرداد ماه و برقراری جرایم ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومانی برای تخلفات خبر داد.