عمومی

پرسون با نگاهی تحلیلی به تمام مسائل حوزه عموم جامعه می پردازد.

«پرسون» از صدای منتشر شده چمران، می گوید؛

تهران؛ بدون شهردار نمی ماند، دلواپس نباشید!

شهردار تهران چه کسی می شود؟ پستی مهم که نگاه های زیادی را به دنبال خود دارد. شورای شهر تهران هنوز نیامده، باید خودش را برای بسیاری از کش و قوس ها وکنش و واکنش ها آماده کند! بحث بر سر شهردار شدن است. آن هم شهردار تهران بزرگ!
حق اعتراض در اصول مختلف قانونی اساسی از جمله اصل ۲۷ به رسمیت شناخته شده است. در این اصل برگزاری گردهمایی‌ها و تجمعات بدون حمل سلاح مجاز شمرده شده است. بنابراین نه تنها مردم خوزستان بلکه مردم کل کشور حق اعتراض و انتقاد دارند.
به گمانم هر رسانه‌ای، به ویژه رسانه‌ای فراگیر و سراسری مانند صداوسیما که حوزه درون مرزی و برون مرزی دارد و ظاهرا یا واقعا در حال کار بر حوزه‌های مختلفی است، اول باید مخاطبی داشته باشد.
زمان زیادی است که براندازان به فراست متوجه شده بودند تا امید و امکان اصلاح و تغییر از طرق قانونی و رسمی وجود داشته باشد مردم در سخت‌ترین شرایط هم در پی بهبود اوضاع خواهند بود و می‌توانند از طریق بخشی از حاکمیت مطالبات خود را پیگری کنند و همین معنا امیدبخش و استمرارآفرین خواهد بود.
«پرسون» از کمپین اهالی بخش سنگر، برای نجات یک اثر تاریخی می گوید:

تقاضای مردمی؛ تونل شاه عباسی را دریابید!

تونل تاریخی بخش سنگر از شهرستان رشت در خطر تخریب قرار دارد. تونلی با ویژگی های منحصر به فرد که به تونل شاه عباسی معروف است.
یک کارشناس مسائل دینی در گفت‌و‌گو با پرسون؛

مداحان، صاحب‌نظر برگزاری مراسم‌های مذهبی در شرایط کرونایی نیستند

یک کارشناس مسائل دینی گفت: کسانی که تصور می‌کنند با تعطیلی آیین‌های جمعی مانند عزاداری دهه اول محرم و یا شب‌های قدر، این آیین‌‌ها دچار خلل می‌شود؛ معلومات و تخصص لازم در زمینه مباحث دینی را ندارند.
زمانی که نگاه بخشی و جزیره‌ای در کشور وجود داشته باشد و فقط کشور را در چند استان محدود بدانیم و از توسعه زیرساخت‌ها در استان‌های غربی، شرقی، جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان و چهارمحال و بختیاری غافل شویم، سبب می‌شود که کاری که می‌تواند طی یک روال عادی انجام شود تبدیل به بحران شود همانند الان از حوزه وزارت‌خانه خارج شود.
در جریان حضور رئیسی در منطقه 16 تهران و بازدید از خانه کودکان کار یاسر؛

دولت باید برای آسیب های اجتماعی چاره اندیشی کند

همزمان با عید غدیرخم رییسی رییس جمهوری منتخب از خانه کودکان کار یاسر که به همت خیرین اداره می شود بازدید کرد.
منتخب شورای ششم تهران با اشاره به اینکه نهادهای نظارتی به دلیل 2 ایراد دستور توقف برگزاری آزمون جذب در شهرداری را داده اند، گفت:پس از رفع ایرادات منتخبین شورا اقدامات لازم را جهت برگزاری آزمون تبدیل وضعیت کارکنان انجام خواهند داد.
‪‬ افزایش تعداد سالمندان مجهول الهویه که به دلایل مختلف هیچ اطلاعاتی از هویت خود نداشته و درگوشه و کنار شهر رها شده‌اند، پدیده اجتماعی «سالمندِ سرراهی» را به وجود آورده است؛ موضوعی که با روند افزایش جمعیت پیر، نگران‌کننده و چالش‌برانگیز است.
با فراز‌و‌‌نشیب‌های فراوان، انتخابات دوره سیزدهم ریاست‌جمهوری در ایران انجام شد و طبق قوانین، دولت جدید کار خود را از نیمه دوم مرداد 1400 آغاز خواهد کرد. در همین راستا، در جهت تشکیل دولت جدید، رئیس‌جمهور منتخب به نظر‌‌خواهی از صاحب‌نظران درباره مشکلات اساسی جامعه و نحوه حل آنها پرداخته است.
هنگامی که به وضعیت جامعه ایران نگاه می‌کنیم، نمی‌توانیم تعجب خود را پنهان کنیم. شاید برای برخی از ما که با این وضعیت عادت کرده‌ایم، امر عجیبی نباشد، ولی اگر یک ناظر بیرونی بخواهد وضعیت را توصیف کند، دچار حیرت خواهد شد. بیایید نگاهی به شرایط بیندازیم.
در این ایام مسئله آب در خوزستان سرتیتر همه اخبار و روزنامه‌هاست. این موضوع تازگی ندارد. چندی پیش مسئله آب سیستان و بلوچستان در صدر اخبار قرار داشت.سیل سال 98-97 هم به همچنین.
چه زمانی می‌شود فهمید که جامعه‌ای نابسامان است و تیرگی‌ها در کمینند؟ وقتی صدا به صدا نرسد، وقتی کسی به فریادها گوش فرا ندهد، وقتی هزار کارشناس و دانشگاهی و نویسنده و روزنامه‌نگار هزار بار بگویند و بنویسند که شوخی کردن با کرونا عواقب وحشتناکی خواهد داشت و هیچ پاسخی از سوی مسوولان نیاید.
استاد دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی توضیحاتی را درباره سرانجام لایحه آزادی اجتماعات و راهپیمایی‌ها ارائه داد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متخصصین فضای مجازی و ارتباطات کشور باید ابتدا طرح مربوط به پیام‌رسان‌ها را تنظیم و ساماندهی کنند؛ سپس کمیسیون فرهنگی نظر خود را بیان و در نهایت برای رأی‌گیری و تبدیل به قانون به صحن مجلس ارسال شود.
استان خوزستان، در جنوب شرقی ایران، به خاطر ذخایر عظیم نفت و گاز خود که در صنعت نفت کشور نقشی حیاتی دارند، مشهور است. از این استان نفت‌خیز ما معمولا به‌عنوان منطقه‌ای یاد می‌شود که پول مورد نیاز کل کشور را فراهم می‌کند.