عمومی

پرسون با نگاهی تحلیلی به تمام مسائل حوزه عموم جامعه می پردازد.

مراسم دعای روح‌بخش عرفه با حضور پرشور زائران بیت‌الله الحرام در فضای معنوی خیمه بعثه مقام معظم رهبری در صحرای عرفات آغاز شد.

مدیر عامل موسسه خیریه نیکان ماموت از آمادگی از این مجموعه برای جمع آوری کمک های نقدی برای هموطنان آسیب دیده از سیل هرمزگان خبر داد.
رومن رولان در کتاب «زندگی و آثار» خود جمله قصار جالبی دارد که انگار وصف‌الحال شرایط امروز کشور ماست، زمانی که می‌گوید: «مرا با حقیقت بیازار، اما هرگز با کذب، آرامم نکن!»
در لیست بهترین شهرهای دنیا برای زندگی یعنی شهرهایی که شهروندانش کیفیت خیلی خوبی برای زندگی‌کردن دارند، از آب‌و‌هوای تمیز برخوردارند، میزان استرس در آنها پایین است و خدمات رفاهی در بهترین شکل آن وجود دارد، تهران این پایتخت بدقواره و کثیف کشور ما جزء 10 شهر بد دنیا قرار گرفته است.
چند سالی است زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در ایران به گوش می‌رسد و مسوولان کشور بارها در خصوص پیامدها و خطرات ناشی از کاهش رشد جمعیت در کشور هشدار داده و برنامه‌هایی را هم برای جلوگیری از کاهش بیشتر جمعیت در نظر گرفته‌اند.
رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به اخبار اخیر درباره معجزه در درمان سرطان واکنش نشان داد گفت: درمان اصلی تومورهای سرطانی هنوز فقط جراحی است و مابقی درمان جانبی است.
واژه‌ها بازنمایی‌کننده‌ و ابزار اندیشه و شناخت به‌ شمار می‌روند. برخی واژه‌ها نمایانگر مفهوم(پنداره) و برگرفته از بنیان‌هایی دیرپا و ریشه‌ای هستند. هویت(شناسه) یکی از آن مفهوم‌هایی است که در پی خود لایه‌ها یا دسته‌بندی‌هایی از جمله هویت فردی، کاری/سازمانی، جنسیتی، خانواده/خویشاوندی، قومی‌ و ملی‌ را به همراه می‌آورد.
استادیار دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران گفت: حدود ۵۰ درصد احساس خوشبختی به ژنتیک ما مرتبط است. یعنی به صورت ژنتیکی استعداد بعضی افراد برای اینکه حال خوبی داشته باشند بهتر است و برعکس بعضی افراد استعداد این را دارند که از حال خوب خود فاصله بگیرند و درگیر افکار منفی شوند.
اعتراضات و تجمعات پاره‌ای گروه‌های اجتماعی در ماه‌های اخیر، بر سر موضوعاتی صنفی کنش‌هایی در گستره مفهومی «عدالت اجتماعی» است که اتفاقاً هم مردم و هم حاکمیت بر سر آن توافق دارند.
چاقی شکمی باعث مقاومت بدن نسبت به انسولین و افزایش قند خون می‌شود. چربی اضافه در ناحیه شکم علت عمده مرگ و ناتوانی در اثر سکته مغزی، حمله قلبی، فشار خون بالا، دیابت، سرطان، آرتروز، کبد چرب و در نهایت، افسردگی است.
در این شرایط مجلس در جهت افزایش «طرح جوانی جمعیت» قانون جدیدی را در دست تصویب دارد که براساس آن، اتباع غیرمجاز کارت ملی یک ساله بدهند و اگر شخص جرمی مرتکب نشد، یک سال اقامت را به 3 سال تبدیل شود، در این میان، این شخص از برخی از حقوق شهروندی از جمله امکان باز کردن حساب در بانک، تشکیل پرونده در محاکم قضایی و امکان اشتغال و غیره داده می‌شود؛ پس از 3 سال اگر بازهم جرمی مرتکب نشد این اقامت به 5 سال افزایش می‌یابد.
از سامانه «سند من» رونمایی شد،‌ سامانه‌ای که قرار است پازل دولت الکترونیک را تکمیل‌تر و چتر ثبت الکترونیک در کشور را بر سر خدمات بیشتری پهن کند.
قطعاً فساد یک مفسد اقتصادی که حقوق هزاران انسان را ضایع می کند و آنها را از زندگی آبرومندانه و شرافتمندانه محروم می کند و به فقر و فلاکت می کشاند از جرم حمل پنج گرم هروئین که مجازاتش اعدام است به مراتب بیشتر است و امیدواریم روزی این خلاء قانونی در مبارزه با مفسدان اقتصادی برطرف شود.