عمومی

پرسون با نگاهی تحلیلی به تمام مسائل حوزه عموم جامعه می پردازد.

این روزها به محافل رسمی یا غیررسمی در حمل و نقل عمومی یا محیط‌های عمومی که می‌رویم، تقریبا عمده صحبت‌ها و دغدغه‌ها حتی در جمع‌های خانوادگی و دوستانه، صف نانوایی و جاهای مختلف حول موضوع افزایش قیمت‌ها و ناتوانی مردم در تامین هزینه‌ها و یا جبران بخشی از هزینه‌هایی است که در زندگی به واسطه تورم و گرانی‌هایی که چند سالی است داریم تجربه می‌کنیم و این شرایط از نظر من شرایط نگران کننده‌ای است.
در میان خبرهای داغ سیاسی و انواع رخدادهای داخلی و خارجی که اغلب توجه‌ها را به خود جلب می‌کند وامهات مسائل را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.
مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اعضای یک بیمار مرگ مغزی ۵۱ ساله در این شهر موجب نجات و ادامه زندگی پنج بیمار نیازمند عضو پیوندی شد.
آنچه می خوانید خلاصه پژوهشی(1) است که به طور مشترک با دانشجوی مقطع دکتری‌ام، خانم حمیده محمدزاده، انجام داده ایم.

به گزارش روابط عمومی کانون حمایت از فرزندان شاهد و ایثارگر، اولین نشست اعضا هیئت مدیره کانون در مرکز تشکل های شاهد و ایثارگر کشور با حضور هادی محمدی، علی ملکی غفاری، آزمان کادری، علی جدید، مجتبی جعفرنژاد،محسن اسفندیاری، مجید آریان نژاد، ابراهیم زراوشان برگزار شد.
گفتارهای عاشورایی دکتر محمد صادق محفوظی

اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید

تمام یارانش شهید شده اند … دشمن قصد خیمه ها را داشت و … امام، خسته و در حالی که آماج تیر ها و نیزه ها بودند… بر شمشیر خود تکیه دادند و فرمودند: “ اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید”… قرن ها گذشت و این کلام هنوز برای زندگان یک زنهار است یک تذکار است، یک نکته ی عرشیه و یک راه آسمانی…کمی درنگ، پژواک آسمانی آن نیوشیدنی است برای آنان که اسیرند، بنده ی طمع ها، کینه ها و حقد ها، اسیران دنیا و تمناهای آمیخته به رذیلت ها … که رها شوید، درنگ کنید، زندگی کوتاه و گذرا، با انواع ابتلاء و بیماریها، حرمان و ناکامی ها، “ نمی ارزد “.
دکتر محمد صادق محفوظی در سیر سلوکی دیگر به یک مقاله خود آورده است:

فریاد ها و ضجه ها بدون دانایی و دقت به تحریف می انجامد

استاد دکتر محمد صادق محفوظی محقق، نویسنده، رئیس مرکز دایرة المعارف انسان شناسی، موزه ی نسخ خطی، آثارفرهنگی و هنری، بار دیگر بخشی از یک مقاله خود را در اینستاگرام منتشر کرده اند که غنی از تدبر راستین و متوقف بر تفکر و تدبر و برشی از سخنان بلیغ و نکات موعظه آمیز ایشان است.
اختلاف نظر راجع به مصرف دود و دَم به سبک قهوه خانه های قجری در مجالس حسینی که حرمت دارد با هر دلیل و منطقی که برگزار می شود، جامعه، خانواده و به ویژه نسل جوان را با بلاتکلیفیِ مصرفِ دخانیات روبرو می کند که نباید از آن غافل شد.
از این به بعد امکان دریافت گذرنامه به صورت اینترنتی وجود خواهد داشت. به دلیل درخواست‌های فراوان برای گرفتن گذرنامه در ایام منتهی به اربعین سامانه نوبت‌دهی اینترنتی به منظور تسهیل گرفتن گذرنامه ایجاد شده است.
سروش محلاتی در آخرین گفتار، از سلسله گفتارهای خود با موضوع «جامعه منکرزده»، حذف تصویر سنگ قبر زنان بدپوشش در بهشت زهرا را مطابق با موازین شرع ندانست و گفت: برخوردهای خارج از موازین شرع سبب گسترش فساد در جامعه می شود.
رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، بزرگراه‌های نواب، بابایی، همت، زین الدین، حکیم، آزادراه، نیایش، و خیابان آزادی را جز پر تردد ترین معابر صبحگاهی شهر تهران شمرد.
شاید برخی از مردم تصور می‌کنند مداحان و ذاکران اهل بیت با روضه‌خوانی در مجالس مختلف پول‌های کلانی می‌گیرند. تصوری که حتی از آن به عنوان پاکت پول یاد می‌شود و می‌گویند بعد از پایان مراسم پاکت پول به مداح داده می‌شود، اما هستند مداحان و ذاکرانی که کار اقتصادی می‌کنند و هیچ‌گاه از راه مداحی و روضه‌خوانی امرار معاش نمی‌کنند. آنها خودشان را وقف امام حسین(ع) کرده‌اند و در کنار آن با کار و فعالیت اقتصادی در کنار امرار معاش، دستگیر افراد نیازمند هم می‌شوند.