عمومی

پرسون با نگاهی تحلیلی به تمام مسائل حوزه عموم جامعه می پردازد.

خدمات عمومی در همه جای دنیا مشمول نظارت خاص هستند؛ زیرا این خدمات عموما با جان، مال یا حقوق شهروندان مرتبطند که در حقوق شهروندی به «منافع عمومی» موسوم هستند. بنابراین ارائه‌دهندگان خدمات حرفه‌ای نظیر پزشکان، حسابرسان و وکلا، تحت نظارت‌های خاصی قرار دارند. همزمان توسعه مدرنیته و تغییر وضعیت افراد از رعیت به شهروند، باعث ایجاد پدیده «شهروند» و متعاقب آن حقوق شهروندی شده است. نظارت حرفه‌ای در واقع، منبعث از حقوق شهروندی در قالب «منافع عمومی» است. البته نظام سرمایه‌داری که خود در آغاز با شعار «حقوق مساوی شهروندان» و رقابت بازار ایجاد شد، در فرآیند توسعه خود عملا به نظام انحصاری و متروپلی درآمد که نظارت بر بازار را ‌‌‌ حذف کرد و مدعی نظارت «دست غیب» بر سازوکار سرمایه و جامعه اقتصادمحور شد.
چند روز قبل در یکی از گروه‌های مجازی کلیپی منتشر شده بود که در اتوبان نیایش در روز روشن، فردی با قمه در ترافیک راننده‌ای را تهدید و در عقب اتومبیل را باز کرده و وسایلی را به سرقت می‌برد.
مدیرکل دفتر مدیریت کیفیت و ارتباط با مشتریان شرکت ملی پست با بیان اینکه مرسولات پستی به واسطه‌ ماهیت انتقال‌محور، آسیب‌پذیر هستند، گفت که این شرکت تلاش می‌کند مشتریان حداقل آسیب را از فرایند انتقال مرسولات پستی ببینند، اما درصورت بروز هرگونه خسارت، امکان پرداخت غرامت به آنها وجود دارد.
پس از اینکه در هفته‌های گذشته تصاویری از برخی مراکز نگهداری از معلولان منتشر شد که حاوی صحنه‌های دلخراشی از برخورد با مددجویان این مراکز بود، معاون توانبخشی سازمان بهزیستی از تدوین شیوه‌نامه‌ای جدید برای اداره مراکز نگهداری معلولان خبر داد.
آزادگانی رها از قید نفس و نفسانیات؛

بازگشت یوسف ها به وطن با عطر شهادت

بازنشر/ سی و یکسال پیش در چنین روزی در گرماگرم تابستان آزادگانی از جنس الماس، پس از سالها تحمل رنج و درد در اسارتگاه های رژیم بعث، به ایران بازگشتند.
موسسه خیریه نیکان ماموت با برپایی کمپینی تحت عنوان #مهرمهربانیمی_خواهد  قصد دارد برای 2 هزار 248  دانش آموز محروم از تحصیل کیف و لوازم التحریر تهیه کند که سهم هر دانش آموز به طور میانگین مبلغ 2.500.000 ریال خواهد بود و حامیان می‌توانند حامی تحصیلی یک یا چند دانش‌آموز باشند.
ستاد مرکزی اربعین حسینی در اطلاعیه شماره ۴ تاکید کرد: انتقال زائران اربعین با اتوبوس و خودروی شخصی ایرانی به داخل عراق در ایام اربعین (از پنجم لغایت ۲۳ ماه صفر) ممنوع خواهد بود.

امید قالیباف درباره جزئیات تخصیص وام ۵۰ میلیون تومانی به خبرنگاران گفت: بر اساس تفاهم نامه سه جانبه بین وزارت صمت، بانک‌ها و تولیدکنندگان، قرار شده وزارت ارشاد اسامی خبرنگارانی که در سامانه معاونت مطبوعاتی این وزارتخانه عضو هستند را به وزارت صمت اعلام کند تا آنها در قالب این تفاهم نامه از بانک ها وام ۵۰ میلیون تومانی برای خرید لوازم خانگی ایرانی دریافت کنند.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی به سوالی مبنی بر اینکه چنانچه کارمندی عکس پروفایل را رعایت نکند، چه اتفاقی برایش می‌افتد گفت: اگر کارمند مربوطه موارد اعلام شده را رعایت نکند، کارمند به کمیته انضباط کار معرفی می‌شود و در آن کمیته برایش تصمیم‌گیری خواهد شد.