عمومی

پرسون با نگاهی تحلیلی به تمام مسائل حوزه عموم جامعه می پردازد.

این روزها وضع به گونه ایست که وقتی لختی با آنها می‌نشینی خیلی باید تحمل داشته باشی که عصبانی نشوی و شکیبا هم باشی که گفتگو را به آخر برسانی زیرا جوان‌ها تو را و بزرگ‌ترها را مسئول وضع موجود می‌دانند.
اخیراً در فضای مجازی بحثی در گرفته که از منظر جامعه‌شناختی نیازمند واکاوی است. از جانب رئیس‌جمهور قولی نقل شده که پس از شنیدن درخواست ویزای پسر معاون وزیر گفتند. اگر پسر وزیر می‌خواهد برود پدر هم برود.اطرافیان دولت هم این گفته را تائیدی بر جدیت رئیس‌جمهور در پیگیری گشت ارشاد مدیران نامیده‌اند.
رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: درخواست ما از زائران این است که با توجه به کمبود امکانات و فراهم نبودن زیرساخت ها در عراق، زمان ماندن در این کشور را کاهش دهند.
مقایسه زمانها و دوره های تاریخی کار دشواری است. این که کسی بگوید، قدیم بهتر از الان بود. یا به عکس، شخصی تصور کند به خاطر تغییراتی که در زندگی اجتماعی و مدنی ما روی داده، اوضاع فعلی ما بهتر گذشته است، به راحتی قابل ارزیابی نیست.
سرپرست معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر نکاتی را به‌منظور حفظ سلامت زائرین اربعین حسینی تشریح کرد و گفت: زائرین از پیاده روی در ساعات گرم روز خودداری کنند.

پرسون از نبود مدیریت در خدمات رسانی به زائران اربعین گزارش می دهد؛

‎مردم در کنار مردم / کمبود امکانات در پایانه های مرزی

‎با کاهش انتقال ویروس کرونا بعد از دو سال مراسم اربعین حسینی امسال قرار بود باشکوه تر برگزار شود؛ اما به دلیل بی مدیریتی دست اندرکاران آن طور که باید سفر برای زائران مناسب نیست و مشکلات گوناگونی برای زائران به وجود آمده است.
شادی و غم . همزاد و همراه انسان بوده و هست و خواهد بود.انسان در برخورد با حوادث و اتفاقات و اخبار و یادکرد وقایع و خاطرات گذشته شاد یا غمگین می شود.
ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) در اطلاعیه شماره ۹ اعلام کرد مرزهای منتهی به عراق مسدود است و زائران به مرزها مراجعه نکنند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: مجدداً تاکید می‌کنیم افرادی که نیت شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین را داشتند از مراجعه به مرزها خودداری کنند.

کانال تلگرامی صابرین نیوز به نقل از یک منبع آگاه در آستان مقدس حضرت امام حسین (ع) گزارش داد، شمار زائرانی که در ایام اربعین وارد استان کربلا شدند به حدود ۲۰ میلیون نفر رسید.
با ابطال ۲مصوبه دولت برای حقوق بازنشستگان و حق مسکن کارگری، این دو گروه باید منتظر افزایش دریافتی ماهانه باشند؛ ضمن اینکه دولت برای افزایش حقوق کارکنان خود نیز طرحی در دستور کار دارد که نهایی‌شدن آن به بهبود معیشت این افراد کمک خواهد کرد.